söndag 30 mars 2008

Integritet

- Jesse James hörde av sig å sa nått om att han läst mina texter å så sa han nått om integritet, han menade typ att jag inte hade nån integritet utan fläkte ut mitt liv. Det e ju snarare tvärtom tycker jag ju själv.

- Integritet definieras ju som en upplevelse av en helhet dvs att kunna se sig själv som både ond och god. Integritet är ju förmågan att knyta an till omvärlden och uppleva sammanhang i livet. En människa som har integritet står ut med osäkerhet. Gör man det, så vet man en del om sig själv. Integritet inbegriper uppriktighet och hederlighet.
Genom att handla med integritet gör ja ju det svårt för den som vill kränka mej. Det betyder att jag föregår med gott exempel, sätter gränser och säger nej.

- Integritet innebär att veta mina mål, handla efter min övertygelse och att stå emot påtryckningar.
Om jag har en stark integritet så värnar jag om det egna jaget och låter mej inte påverkas varken negativt eller positivt av andra utan jag vet vad som är rätt för mej själv och följer det utan problem.

- Nuff said men vill ändå add att det som skrivs här på denna saiten kommer ju komma i Ambivalens "The soft stories". I den andra boken som skrivs parallellt utan insyn för allmänheten dvs Ambivalens " The dark Stories" kommer det finnas material som e både sekretessbelagt ytterligare en tid å annat oanständitt. 1a boken beräknas släppas hösten 09 å andra boken tidigast september 2010. Här e vad som finns i Ambivalens " The dark stories":

- Mitt liv innan 1990
- Alla aborter (17) å deras mammor
- Åren 1996-1998
- Åren 2002-2006

4 kommentarer:

Malin sa...

Plötsligt fick jag en bild av dig som en Hugh Grant-karaktär i någon kärlekskomedi. Jag vet dock inte om det berodde på avocado- eller bibliotekraggningsreferensen men det spelar inte någon roll egentligen. Krogen suger, det är vi ju överens om.
OBS-klass i barnkunskap? Well, vem kan klandra dig. Vi var ju själva bara barn och helt plötsligt skulle man kastas in i en värld av dockor med blöjor och videofilmer med blodiga moderkakor.

Anonym sa...

ska man läsa bada parallellt? sadet blir en kronologi? ser framemot att läsa dem iaf.

Ovanliga vantar sa...

2a boken e s�nt skit som jag aldri skulle l�sa sj�lv men s�nt som s�ljer, tror inte den ger dej n�tt Frau Schuster, mer f�r deckarl�sarna � dem som gilar based on a true story-folket.

Ovanliga vantar sa...

Mallory:Hugh Grant goes Hans Scheike om du frågar Tempopersonalen

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?