tisdag 18 mars 2008

Venezuela del 4

- Bussen anlände till Barquisimeto typ 12.00 å där var jag tvungen att vänta ca 4hr till nästa buss skulle avgå till Merida där jag skulle tillbringa helgen. Hade på en strand nårra månader träffat en tjej från Barquisimeto men insåg det omöjliga i att hitta henne här å nu å istället för att sitta på busshållplatsen i 4 hr så tänkte jag att jag åker ut till en liten håla å tar en kaffe å spelar biljard med lokalbefokningen, mitt största nöje typ.

- Valde ut Sisique på kartan å letade upp en buss dit, väl framme insåg jag att där var bara nårra hus å det fanns ingen anledning att hoppa av där så jag sa till busschauffören att jag ville åka till nästa stopp som var slutstationen på sträckan, den byn hette Agua Grande. Busschauffören tittade välditt misstänksamt på mej å ringde på sin comradio nånstans å jag hörde ordet gringo å det kändes att det var mej han pratade om. Bussen anländer till Agua Grande där bussen omringas av poliser som bara är intresserad av mej, 6-7 poliser med dragna vapen riktade mot mej beordrade upp mej på flaket på deras pick-up å körde mej till polisstationen.

- Polisförhör: " Vad gör du i Agua Grande?", "Vem ska du besöka?", " Här e inget för turister", "Ditt pass liknar inte dej", "Vem e du?". Började förklara att jag egentligen skulle till Barquisimeto å hade lite tid över. Jag blir inslängd i en cell, får 2 tidningar kastade till mej av en annan fånge som ligger på golvet. Poliserna vill inte prata mer med mej nu å lämnar mej med den andra fången Paco, en Colombiansk kokainsmugglare som suttit här i 5 månader.


- Agua Grande ligger nära ett ställe där Kokain smugglas över den Colombianska gränsen till Venezuela å Paco hade blivit ertappad med sin mula å 20 kg kokain 5 månader tidigare. Paco förklarade för mej att poliserna tror att jag e där för att hämta kokain för vidare transport. Dagarna går å vi får ris-soppa 3 ggr/dan och poliserna köper bröd till mej å cigg till paco för pengar jag hade med mej.


- Dag 6: "Buenas dias" säger morronpolisen som vanlitt men denna morronen så släpper han ut mej å överlämnar mitt pass å säger att allt e i sin ordning. En av poliserna har varit i Caracas på DIEX å tagit reda på vem jag är å sen blir jag skjutsad till busshållplatsen där polisen tar mej i hand å han säger " Vad tycker du om Agua Grande?" . Jag svarar lite trött att jag har ju tyvärr bara sett fängelset. Jag hoppar på bussen till Barquisimeto å vinkar adjö till polisen. Borderline på alla tänkbara vis.

Inga kommentarer:

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?