onsdag 19 mars 2008

Buss 100, 146 och 150

- Jag kan åka alla till mitt jobb men väljer olika lite på vilket humör jag e på. På buss 100 sitter människor som har arbete, pengar å nån sorts materiell skönhet men med neutrala ansikten. På buss 146 sitter en annan samhällsklass, lite skörare människor med känslor å med problem, dem skrattar eller e slitna.

- På buss 150 sitter 16 åringar å pensionärer, beroende på vilken tid på dagen råder antingen toklugn eller en glad stämning av tonårsfylla. På senare tid har jag valt buss 100 för att jag tycker skönheten av dem tjejerna har gett mej nått men inser också att det är större chans att jag skulle kunna ha en relation med nån på 146:an, människor som har empati å som röstar på Vänsterpartiet eller Miljöpartiet, nån som bryr sig om hemlösa, nån som skänker pengar till krigsoffer etc.

- I helgen ger jag bort mitt påskägg som chefen gett mej till en full 16 åring på buss 150.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ge det till en uteliggare istället för en brat tycker jag. Intressant blogg

Ovanliga vantar sa...

Fast jag försöker på mej nån typ av reversed psykologi, en fatti ger till en rik, lite chockterapi, dem rika får ju aldri av nån utomstående, kanse får dem att tänka till

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?