söndag 30 mars 2008

Kärlekens Jonny Rödlund

- Mycket snack med min Tyska bokförläggare idag å han hade spånat på namn på boken. "Kärlekens Jonny Rödlund" va ett av förslagen, den eviga talangen som provat i massor av länder å klubbar men som aldri riktigt lyckats. Skulle den sen bli en försäljningssucce så sa han att den kan heta "kärlekens Bojan Djordjic" när den ska marknadsföras i förorterna å när den ska ut på den Europeiska marknaden så får den heta "kärlekens Cassano". Allt detta blev sagt på Arnold-engelska.

5 kommentarer:

Hanna Nöjdh sa...

Det kändes lite krystat att försöka få en medelålderssvensk kvinna till att framstå som en rockgud, eller ja, före detta. Men jag gillar både Helena Bergström och Rolf Lassgård, sjukt bra skådisar. Mmm, jag har faktiskt raderat en viss persons namn så nu när det blinkar ett nummer så svaras det ej. Jag visste inte riktigt var jag skulle svara, så det fick bli här.. Inte så "hajj" på det här än. Bra söndag för dig idag? ...

Ovanliga vantar sa...

Haft en hyfsad Söndag, jobbar nätter denna helgen så vaknade kl 15.00 å spelade sen beachvolleyboll 17-19 å sen til jobbet igen. Denna natten kvar sen ledig en vecka förutom lite utbildning men de ska bara bli kul. Å du då hur har din helg vatt?

Hanna Nöjdh sa...

Min helg har varit jävligt blöt och sjukt ångestberikande, kom jag på nu. Jag är nydumpad och rätt hårt trampad på för tillfället, så jag kommer nog framstå som lite bitter.. Vad jobbar du med mitt i natten?

Ovanliga vantar sa...

Tar hand om människors ångest, självmordskandidater eller bara vanlig oro å ibland bara nån som vill snacka av sig lite. Nydumpad låter ju trist men de e ju bara att ändra strategi å bli lite mer cynisk alternativt inte se livet som ett måste att vara ihop med någon

Hanna Nöjdh sa...

Det låter som om att ditt jobb hade gynnat mig väldigt mkt just nu. Jag har nu också insett att jag är kär i kärleken. rätt vanlt kanske.. Jag tänkte skriva ngt jätteinstressant, men kom verkligen inte på ngnting alls. Hur fann du mig förresten? hm..

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?