måndag 23 juni 2008

You win some you lose some

Har nu hängt å skrivit av mej nårra livs-stories emellan sökandet efter den perfekta partnern här i typ 4 Månader å de e dags för ett kvarts-samtal å utvärdering om det ska fortsätta på det här spåret eller om det måste ske nån förändring.

Så här såg 2:a blogginlägget ut i Februari tidigare i år:

Den perfekta partnern: 165 cm lång, vikt 55 kg vältränad mörkhårig med fridrott/gymnastik/konståkningskropp. Har koll på världspolitiken, lyssnar på musik som hon valt själv, kollar på film på andra språk än Engelskan minst 50%. Ironisk.

Vill träffa mej typ 1-2 ggr i veckan och är nöjd om jag träffar hennes familj och vänner när jag har tid och när det passar mej. Tycker sex är ett måste varje gång vi ses. Älskar mej och förstår mej men kan få mej att använda min hjärna mer än jag behöver för att överleva.

De enda djuren hon kan tänkas ha är katter. Barn är något hon kan hjälpa när hon har tid, inget som hon måste skaffa för att känna sig fulländad.

Har jag träffat nån som ens vatt nära detta?

Nej, tyvärr inte.

Har jag överhuvudtaget träffat nån ny de senaste 4 Månaderna som jag gillat lite mera å som jag skulle va sugen på att faktisst lära känna?

Ja faktisst:
- Fröken Fågel (Ska visst gifta sig).
- Bondmoran ( Vi nådde bara fram ti att vi gillade att hänga med varandra).
- Polis-Eva ( Ingen aning var hon e).

Dessa 3 e asså på orimlitt avstånd på olika sätt å därför orealistiska.

Måste göra en ny version av hur min perfekta partner ska va å se ut å ge den versionen typ 4 Månader innan vi lägger ner den ( Hör optimismen).

Den perfekta partnern från å med 23 Juni 08:
1.Intelligent humor dvs med inslag av cynism, sarkasm å trams vikket gör henne charmig.
2. Vältränad under 170 cm. Max 60 kg (Måste ha maxvikt utsatt anrs får jag för få hatbrev).

Bara 2 punkter. Jag tror att har hon punkt 1 så e hon smart å roli nog att komma undan med dåli film, musik å boksmak å e hon smart ser hon till att va i form.

Har bloggandet gett nån annan bonus eller minus?

Minus e:
- En del nämnda namn har slutat höra av sig, en del e missnöjda med sina smeknamn å nån flirt har väl gått i graven för att de va uppenbart att dem inte va ensamma om att träffa mej just då.

Bonus e:
-Alla nya kontakter som sköts här på bloggen som Stinnepigen, Mallory, Ems, Elle, Thea, Li the lovely + alla anonyma mfl.
- Fraulein Schuster som jag har en speciell relation med. En vänskap som jag hoppas finns kvar även efter att vi skrattat åt/med varandra live.
- Miss Satisfied vars lesbiska eskapader jag får ta del av även i de riktia livet (Jag e ju egentligen en lesbisk man).
- Tix som jag känner för att träffa mycke mera live. Vi har lite av samma rytm känner jag.

I wanna be sedated.

7 kommentarer:

Thea sa...

Du verkar ju vara henne på spåren av ditt skrivande att döma:) Extra cred får du för din brutala ärlighet. Sanningen ska segra!
Kramis.
Får jag förresten länka till dig? Har du något namn, eller ska jag isf köra på bloggnamnet? Ditt val.

Anonym sa...

Ambi-N: Och så har ju din blogg underhållt väldigt, väldigt mkt. Den har ju blivit väldigt interaktiv också. Tack så mkt förresten...och det är ömsesidigt. Kommer stödja din jakt på den perfekta även i sommar också. Gillar att ribban har sänkts lite, nu blir nog många flickro här glada!

Malin sa...

Jag kan se ditt liv som film.
I två helt olika versioner. Here we go:
Den första är såklart en spansk/svensk/latinofilm om en ensam vandrare och hans äventyr. Självklart med kopiösa inslag sex och annat otyg, men absolut väldigt varm och glädjande. Lite lagom laid back med inslag av Indiana Jones goes independent. Mängder av härliga spanska citat och anekdoter från händelser i världens alla hörn skulle fängsla tittarna. Något ordentligt slut skulle det såklart inte finnas.

Den andra versionen är en solklar Hollywoodrulle. Till en början om en svårfångad player som under en resa med sin motorcykel (haha!) fastnar i en håla i amerikanska södern. Där får han husrum hos en frodig 3 barnsmorsa. Eftersom bilmekanikern är på semester och inga delar till motorcykeln går att få på flera veckor tvingas han spendera mer tid med denne än han planerat. Och ett tu tre... Ja du kan ju själv se plotten framför dig! :D

Sen vill jag tacka för de fina orden och önskar dig all lycka i ditt sökande. Såklart!

Anonym sa...

Damn! D artar sig! D tre raderna där du skriver att om en kvinna skriver på för punkt 1, dvs ett bollplank som returnerar gapskratt, aha/awfan diskussioner o e smart nog o keep in shape. Där har du d igen! Inte vikten av muskelmassa!Utan vikten av samspel o kommunikation. Tjockisar brukar va kul, så deffa ett fetto o find your gaaaal! ;)

Ovanliga vantar sa...

Thea: klart du får länka, själv har ja bara 3 länkar men vet inte hur man gör eller hur jag lyckades få dit dem. Du kan ju länka mej som sub-sub-commandante marcos.

Frulein:Gonna need your help.

Mallan:I filmen för den Europeiska marknaden tänkte jag Gael Garcia Bernal å i hollywoodrullen Sean Penn. Gilar att du fångat essensen i mitt liv, endless utan slut, tittaren får fantisera själv.

Anonym: jag gillar ju Alice bah, e hon singel å redo för deff?

Marie sa...

Visst är det väl bra att ha krav, men söker man efter den perfekta partnern så har man verkligen en stor utmaning framför sig. Då menar jag absolut inte att man ska nöja sig med det näst bästa, men man kanske ska sluta leta... kärleken kommer när man minst anar det (Hoppas jag :))

Ovanliga vantar sa...

Mi: jag tror åsså att kärleken kommer när man minst anar det, men mest för att roa mej själv å ibland lyckas ja ju roa nån annan eller oroa så får man mitt sökande här som en liten doku-variant. har jag en chans kolla min nya lista å mina egna erbjudanden, se allt som ett skämt bara, hoppas du hittar kärleken du me

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?