söndag 22 juni 2008

Medveten närvaro

- Antar att de va nån som retat gudarna, nån som gjort nått fel men jag hade bara regn hos mej. Skickades typ 70 sms mellan mej å K-man, vi försökte styra upp en beachvolleybollmatch antingen på Källbybadet, Vanna Beach, Gamla IP eller på Bellevuestadion, tror vi hade minst 8 laguppställningar å massor av olika tider på gång men vi lyckades aldri synka hela rubbet med de regnfria stunderna.

- Städade, slängde å rensade ut gammalt under tiden. Målen e ju att kunna bo på max 20kvm en dag eller ännu hellre hyra hängmatteplats hos nån med tillgång till kök å dusch.

- Det som kändes synd att slänga som jag hellre byter bort mot nått e typ 100 gamla vinylskivor. Byter gärna bort dem mot lite nybränd house och drum n bass.

- Sjukt mycke medveten närvaro ida å då trillade de in ett mess från Misse å Mojje som slänger sig med citat lika leditt som vi andra skvallrar om kärlek:

- " Den som ingenting vet älskar heller ingenting. Den som ingenting kan/gör begriper ingenting. Den som ingenting begriper är en ovärdig människa. Men den som begriper han älskar, uppfattar, iakttar. Ju större kunskap desto mer kärlek. Den som inbillar sig att alla frukter mognar på samma gång som smultronen vet inget om druvor"

- Music sounds better with you.

11 kommentarer:

Elle sa...

Hmm... Är det inte lite smått... larvigt att låta bli att spela när det regnar? ;)

Ovanliga vantar sa...

Jo jag håller med men vi har å göra med en del Norrlänningar som inte e vana vi den sköna Skånska vinden för att inte tala om en Fransman som måste ha minst 25 grader för att ta av raggsockorna. Skulle satsat på triathlon istället.

Elle sa...

Hahaha! Får erkänna att jag har viss förståelse eftersom jag avskyr både kyla och vind... men träningssuget brukar vinna över väder och vind.

Anonym sa...

vädret är en perfekt ursäkt när man inte vill träna. tror helt pa att en kropp som njuter i mattliga mängder ser bäst ut...

Ovanliga vantar sa...

Jag ser beachvolley mera som kul än träning faktisst. Gymträningen/rodden e mer träning som i sin tur gör mej ti bättre beachvolleybollspelare å då blir de ännu roliare. 3 dar i sträck utan träning ida men hoppas på 4 gympass+ lika många beachpass veckan som kommer.

Anonym sa...

efter att ha haft en helg där maltiderna haft 10-12 timmar emellan sig hade jag en skön dag med nötter o kinamat o nu en massa rostbröd med smör (bröd gjord pa surdeg saklart). jag o tysken funderade pa ifall vi ksulle ga pp 20 kg o bli lite tjocka som omväxling...men allvarligt talat, en schysst hallning o en massa självförtoende e allt man behöver..alla kan inte vara lika extremt tränade som du men e lyckliga ända o jag haller med..sport ska njutas

Elle sa...

Håller också med. Sport och träning är ett njutbart nöje... :) Stackars dem som inte ser glädjen i det utan som ett nödvändigt ont.

Anonym sa...

har också rensat i helgen. Får ångest av allt onödigt skräp man plockar på sig under livets gång. Undantaget är musik och böcker. Således hjälper jag dig gärna av med vinylskivorna, men då får du kunna tänka dig att byta med annat än house (finns inte i lager).

Ovanliga vantar sa...

Kolla min lista över favoritmusik å se om du har nått som liknar det så gör vi lite byte stinne.

Anonym sa...

det ska nog gå att lösa... du ser ut att vara lite mer åt ambient-hållet än jag, frågan är väl närmare om jag har ngt du efterfrågar? Indie, powergirls, synthpop, gubbrock och snyftrock är det som dominerar...

Ovanliga vantar sa...

Men då bli du glad över mina vinyl. Stones, Nazareth,Ulf lundell, John Cougar Mellencamp, John Hiatt; Kate Bush, Maria Mckee, Melissa Etheridge, Edie Brickell, Bob Marley, The Alarm, Ramones, Blondie, Eva Dahlgren. kajsa Grytt å Malena Jönsson mm. bara Gubbmusik plus lite lesbiskt.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?