söndag 15 juni 2008

Skoda. Je te vse

- Har precis gått ut steg 4 i kursen "Att säga nej e att säja ja ti nått annat" å nu lägger jag ner min ambitioner på att bli bättre på Baskiska, Arabiska å Tjeckiska.

- Ayn: Tonande gutturalt ljud som bildas genom stark sammandragning av struphuvudet.

- Hamza: Ett stötljud som bildas genom att man först totalt sluter stämbanden och sedan plötslitt öppnar dem.

- Hä: tryck fram bakre delen av tungan å viska fram h...

- Får inte ordning heller på böjningen av dem Baskiska verben:

- Piztu
- Edan
- Iritzi
-Itxi
- Utzi

- What a pity is that all?

- Det blir istället till att fortsätta på att förbättra Spanskan, Portugisiskan å Kriollon (Kap Verde).

- Eguraldi ona egiten du. Ebaki bat itzotsa rekin.

- Pasa sabi ka ten morada.

- Estou fixe.

- Viva Espana.

- Har inte fått svar om jag kom in på Sydsamisk introduktionskurs 30 poäng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... en annan överväger blygsamt att söka in på fortsättningskursen i tyska till vårterminen...

Ovanliga vantar sa...

Jo men gör de. Ja bara hoppa av mina kurser, du kanske hittar motivation ti att lära dej å stanna kvar. Jag ska lära mej nått annat, får se vad de blir.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?