söndag 15 juni 2008

Otrohet

-Skratt-otrohet
- Intellektuell otrohet
- Mys-otrohet
- Trams-otrohet
- Kulturell otrohet

- Ingen jag träffat kommer göra att jag skulle va sexuellt otrogen men jag vill helst inte heller behöva söka otrohets-situationer för dem andra sakerna, tycker de ger samma ångest eller nästan mer.


- Har inte träffat nån där jag får tillräcklitt med intellektuellt trams samtiditt som sexet e fantastiskt å som pallar sova med fönstret öppet/fläkten på max å som vill hångla när vi lagar mat. Tänkte mej nått med jordärtskockor ( Fan va gott, hur länge ska dem koka?), citronmeliss, ingefära + nått proteinaktitt.

- Amish men välkomna hem alla ni (1) som har kock-kunskaper till min gas-spis å sandat golv (Vanna beach). Ingridienserna is on the house.

1. Som mina vänner vet så gäller 1-reglen dvs bara en besökare åt gången i min flat.

16 kommentarer:

Anonym sa...

det e en fruktansvärd stor skillnad mellan tänka och handla..

gränsen går vid agerande o inte vid tänk.

Ovanliga vantar sa...

Jag känner mej otrogen vid tanken. När handlingen görs e jag redan förbi allt vad ångest heter. Förväntansångest e min fiende no 1

Anonym sa...

komplizerat detta..man vet o känner nog själv var gränsen går. förstår itne hur swingers gör det...är de egentligen bara kompisar med ett stort sexbehov?

Thea sa...

Skulle du vilja utveckla vad följande otrohetskategorier innebär:

Skratt-otrohet
- Trams-otrohet
- Kulturell otrohet

Får fundera lite på det innan jag kan ge ett svar.

Elle sa...

EN åt gången bara? Hårda pix.

Ovanliga vantar sa...

Thea: Skratt-otrohet asså typ om ja e ihop med nån som ger mej kärlek, sex mm men att jag skrattar mer å högre/oftare med en annan, typ en tjejkompis. Samma grej med övria kategorier. Har precis tagit en 90 minuters promenad med fröken figur. Gillar hennes kropp men de e allt.Håller på att smälta att jag e totalt ointresserad av henne för övritt.


Nu måste jag träffa nån med intellektuellt trams i kastrullen.

Elle: Regler får brytas det vet du + att du har ju tillfredställt en av mina önskningar redan å har en upp på mej.

Elle sa...

Betryggande, absolut betryggande...

Fundering... kan du skratta högre, mer och oftare med grabbpolare eller kan skrattotrohet gälla dem också?

Ovanliga vantar sa...

Elle:Samma gäller såklart killkompisar.Jag kommer ihåg när jag träffade en bra killkompis för 2 år sedan när hans sms va de roliaste.Vad e viktiast med den man ska va ihop med, tror de e de som e dilemmat eller de jag jobbar med? Ska du va ihop me den du har mest lik intellektell nivå med å va otrogen på alla andra plan eller ska den sexuella likheten avgöra å sen va otrogen på alla andra plan. Det ja va ute efter va varför e de bara sexet som räknas som otrohet?

Elle sa...

Förstår din poäng... Samtidigt kanske "otrohet" är en lite väl magstark syn på saken i flera av dina exempel? Vänder man på saken kan det ju vara lite väl mycket att förvänta sig att den man är med alltid är i topp på alla plan hela tiden... Viktigt att låta vännerna spela en viktig roll i ens liv oavsett tycker jag. Det brukar bli rikare så.

Ovanliga vantar sa...

Jo såklart. Men vikken sak e då viktiast att du får av den du e ihop med? Mysfaktorn e vikti å skratta men samtiditt kan du ju inte va ihop med en idiot som ger dej de även om tom sexet skulle va fabuloso. Min ambivalens till förhållande kommer ju från detta liksom, varför va ihop med nån överhuvudtaget? varför inte bara plocka det bästa från var å en av dina vänner? Det jag saknar som singel som mina vänner inte kan ge mej e mysfaktorn å gå på bio som e mycke bättre med den man e ihop med allt annat fixar vännerna ju.

Elle sa...

Ja, varför inte?

Du sa det ju själv... Så då letar du helt enkelt efter någon du kan biomysa + litemeränsåmysa med emellanåt. Resten har du vänner till... Behöver ju inte vara mer komplicerat än så, inte sant?

Ovanliga vantar sa...

Ja vet så egentligen borde min ansökan se helt annorlunda ut, borde bara kolla av folks biosmak, fast de gör ja ju ifs redan. Fröken Figur längtade till nästa Adam sandlerfilm. Not with this cat. Fast å andra sidan kan jag väl se en sämre film om bara myset e bra. Du har helt rätt, de e därför jag bloggar å därför jag gillar få kommentarer för att de e ju då man ser sina tankar å fattar dem bättre. Bio+mys e kategorin där det ska stämma resten kan kvitta. Enda lilla detaljen e ju att tjejen ska tycka samma.

Elle sa...

Kanske inte världens minsta detalj... men lättare om man vet vad man tittar efter. Alltid något...

Ovanliga vantar sa...

Gracias de todos modos, ska bara skriva inlägg om bio å mys resten av veckan, kanske slänger lite sushi åsså.

Thea sa...

Haha! Okej, men jag tycka många människor (av båda könen) är attraktiva men det betyder ju inte att jag vill ha sex med dem. Självklart ska en eventuell partner ge mig allt det jag önskar men man får ju också vara realist. Ingen kan vara på topp jämt. Sedan tror jag absolut du känner när du hittat "det". En partner ska tilltala en på alla plan. Lycka till i din jakt :)

Elle sa...

Nu väntar jag bara på Sushin!

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?