lördag 28 juni 2008

Mauvaise foi

Existensialismen betyder inget.

Jag har ju allt jag behöver men tänk att det ska krävas så många människor för att få alla behoven uppfyllda. Har ju börjat känna av senaste månaderna att där inte finns utrymme för att träffa alla/hålla kontakt med alla rent tidsmässitt så därför skulle de va bra om jag träffade folk som kunde uppfylla åtminstone 2-3 behov istället för som nu ett behov-en person.

Måste rensa i tablån en aning. Norrlandsmodellen å Argentinskan som bor på distans får nerprioriteras å kommer ju ändå bara användas vid extrem ensamhet, dra ner på sms-kontakten med dem.

-Bipolär-Sara hörde av sig igår å vill ses, hon kan uppfylla mer än ett behov men e samtiditt lite för oberäknelig vikket ifs e en anledning ti att jag gillar henne, vi har så sparsam kontakt så vi kan ligga kvar på den nivån utan problem.

-Bondmoran, avståndet va bara 150 mil one way å intresset efter Turkiet va som att färskmjölken där inte riktitt han bli pastöriserad.

-Polis-Eva träffade jag helt plötslitt på gymmet i Onsdas, har hört på omvägar att där finns en sambo mm så tänker inte ställa till nån scen där. Hon ska ifs börja träna där nu så om där finns nån liking så visar det väl sig så småningom.

- Stranden-Anna vill ha mej till sin kram-akut å eftersom Designer-girl som va min förra kram-akut e tillfällitt kär så kanske jag får signa ett kortare vikariat med henne.

- Nästkusinen (dvs hon e nåns nästkusin) e singel nu å där finns ett intresse men hon ska åka iväg 1 år snart så där får tiden åsså utvisa om där e nått allvarliare, hon e fältbiolog å jag försökte övertyga henne genom att säga att Skriktrasten e den mest spännade fåglen eftersom de e den enda fåglen som slåss om vem som kan va mest generös.

- Karlshamns-Lovisa e på kollo, kanske blir en bra kompis, ingen stress där men hon e en intressant människa.

- Tix, sjukt bra sällskap å den som inte låter mej vila i tankarna, ifrågasätter mina ord fast med kärlek mellan raderna. Hon har ju charmat sönder mej med sin arrogans. Hennes närvaro/sms ger mej äkta glädje.

Vädret e helt fantastiskt stressfritt. Spelade 3hr beachvolleyboll på Källbybadet i Lund igår med Dj Daddy, K-man å Mr T i värsta tsunamin, kasst spel men sanslöst rolitt hade vi. Lutar åt regn-spel resten av helgen åsså. Har ingen koll på kulturen denna helgen utan rullar med bara på vad som händer.

Människan e dömd ti frihet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmm...du tänker aldrg på vad du kan göra för den/de du träffar? vilken funktion du fyller i deras liv? ..den här bloggen börjar bli att du är subjekt tjejerna du träffar objekt o das mag ich überhaupt nicht...das geht ja gar nichts!

Ovanliga vantar sa...

Jo jag hade den debatten uppe tidigare å det enda jag sa om vad jag kan erbjuda e sex å skitsnack. Ja e ett subjekt men skulle hellre villa va ett subjuntivo. De e ju därför jag insett att jag bara passar som ett one-night-stand eller nån som behöver snacka lite, jag har inga andra kvaliteter. Apropå vad denna bloggen börjar bli så lider den mot sitt slut snart igen, när man sagt det nårra ggr så ebbar det nog snart ut av sig själv. Tycker ju om dej åsså Fralein Schuster av samma anledning som jag gillar Tix, du låter inte min hjärna få vila, du e som ett sanslöst svårt korsord en varm sommardag i Pildammsparken, kubbspelet står uppsatt, nån vill kasta frizby å nån erbjuder jordgubbar men jag har hela tiden en malande tanke på nått annat. Ro i själen e skönt i perioder. Ska messa alla å fråga viken funktion jag fyller i deras liv?

Anonym sa...

saklart du har en massa att erbjuda..lägg ner allt annat snack! kanske borde du lata de andra komma till dig? eller är det sa att du via jobbet hela tiden far ge av dig själv o helt koncentrera pa andras väl o ve ? eller är det egentligen det du faktiskt behöver, att fa ta hand om andra även i privatlivet? jag tycker att du ska lata andra spontant messa dig istället o berätta för dig vad du gör för dom..du e litet a ett dativobjekt kanske? jag gillar att diskutera med dig iaf.

Ovanliga vantar sa...

Jag gillar om jag får va ett dativobjekt. Nu har jag listat vad ja har att erbjuda, ska inte ta leditt eller så men e på väg som Henke typ att säga nej för andra gången,vi får se, gillar ju att diskutera medej med Fraulein.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?