söndag 15 juni 2008

R.E.S.P.E.C.T

Asså vad e de för regler som gäller hoy en dia?

- Om en tjej blir intresserad av mej å jag av henne å sen får jag veta att det e en av mina närmsta killkompisars x men jag träffade aldri henne under deras tid ihop, kan jag fortsätta flirten?

- Om en killkompis killkompis träffade en tjej ett tag men sen ratade henne å nu jag skulle bli sugen på att flirta lite med henne, e de ok?

- Om en polares lill-syrra vill ha sex med mej, e de ok?

Jag följer ju sällan råd men undrar bara om de finns folk som 08 sätter kärleksförbud på sig själv av olika anledningar som vänner eller normer i samhället skapat?

8 kommentarer:

Anonym sa...

polares lillsyrra e aldrig ok.

en ratad tjej är alltid ok. skönt för henne att ge igen lite ju.

ex...alltid komplicerat beror pa graden av seriousness

Ovanliga vantar sa...

Polarens lillsyrra ville så jag frågade honom om lov å det va ok sen när jag vatt med lillsyrrans kompis åsså så blev polarn arg för att jag vatt taski tyckte han mot lillsyrran.

Apropå den ratade tjejen så får den flirten pågå lite sådär försiktitt å skulle sen hennes intresse bli större så får hon ta nästa steg (Här e jag lite blyg ju)

Killkompisens x låter jag va, dem hade 7 år ihop.Fast de e ju lätt å säga om man inte känner tokmassa kärlek.

Anonym sa...

Jag tänker att det kan finnas situationer där även polares lillsyrra är OK. Om vi talar tvättäkta love of one's life så bara måste man ju. Men som huvudregel bör man alltid hålla sig ifrån nära släktningar till ens bästa kompisar, för det blir så lätt knasigt om det tar slut. Och man måste alltid, alltid vara schysst mot dom, annars rykar ju vänskapet med. Blod är tjockare än vatten.

Anonym sa...

ojoj 7 år..lika bra att låta det va.
känner en kille i saarland som va tillsammans med en tjej i ett par år o blev sen tillsammans med lillasystern o det är de fortfarande typ 7 år eller ngt o de kommer alla bra överens..lite FÖR bra ibland. men systrarna e halvfransyskor, kanske beror på det?

Malin sa...

Närmaste polarens X kan bli knepigt. Det finns andra hagar att beta i tänker jag. MEN, vet man inte om detta innan man börjar dejta så är det ett godkänt undantag. Samt om det är riktig kärlek vi pratar om. Då är det även OK om man visste om det innan.

Killkompisens killkompis X tycker jag är helt okej. Är han så korkad att han ratade henne så får han skylla sig själv.

Kompisens lillsyrra... Helt klart den svåraste nöten. Kompisens storasyrra tänker jag är mer ok (de är ju alltid förståndigare än lillsyrrorna). Eller, det måste jag tänka. Annars har jag själv (som kompisens storasyrra) begått en jävla synd. Flera gånger.

Elle sa...

"Regler får brytas det vet du"...

...var det ju nån som sa... ;)

Ovanliga vantar sa...

Elle: Jo regler får ju brytas, får väl hoppas att nån bryter dem med mej. Nästa gång du lägger ut en snygg extreme cheerleading/yogabodyballet-video så får du lägga på Breaking the law med Judas priest. Går det bygga ett torn av 2 med mej i botten så ?

Elle sa...

Nemas problemas.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?