fredag 20 juni 2008

"Jag var bakom dig"

- Vaknade efter ett slummer/dvala/pyskotiskt tilstånd på typ 5 hr å klockan va bara 13.30. Hade lagt mej typ 08.30 efter mitt nattpass. Flyttade bara bort i soffan å sträckläste " Jag var bakom dig" av Nicolas Fargues.

- Boken handlar om hur ett par e otrogna på varsitt håll, hon med den muskulösa snygga mörka mannen å han me den söta mycke yngre studentskan. Vi får följa mannen å hans perspektiv på de hele. Bekväm förvirring och förvirring som fristad.

- Boken kryllar av Neruda-metaforer å meningar som "De gör ont men de e härlitt" å jämförs med "De e härlitt men gör ont".

- Ni som varken har tid eller lust ti att läsa boken kan göra ett blandband av dessa låtarna å förstå vad boken handlar om:
- Carlinhos Brown " Argila"
- Maria Bethania " Ambar"
- Caetano Veloso " Dans mon ile"
- Tribalistas " O amor e feio"
- Jorge Ben " Por causa de voce, menina"
- Carmen Consoli " Equilibrio precario"
- Johny Cash " Hurt"

- Eller om ni e midsommar-lazy leta upp en pessimistisk kärleksdikt av Nazim Hikmed.

- Boken får 3, 5 vägskäl i betyg.

6 kommentarer:

Thea sa...

Eftersom blandbandet med diverse spanska (?) låtar inte är ett alternativ när man inte kan språket får det bli att lita på ditt omdöme. Vid tillfälle får jag läsa boken eller efterfråga en mer beskrivande utbrodering av boken.
Kram på dig!

Anonym sa...

folk jagar ofta det dom inte har en aning om hur de ska nå...
fint inslaget och pyntat med band, papper, dikter och rosetter men vafan alltså, är det inte lite genomskinligt ändå?
sms .a "kåtslag" till fem kvinnliga bekanta, o om du lyckligtvis för din skull träffat min nalle rätt får du ha laddat upp med mer än kesella osåå nötter dårå.
ps. hur långt åker man för sex? ds.

Ovanliga vantar sa...

Thea: Jag ska brodera bättre än annan gång, var bara ett försök ti att ändra rescensionstilen.

Anonym: Sex? e väl mer min enkla stil, kåtslag e ju nått som mer är närvarande hos oss alla mer eller mindre ständitt. Det längsta jag åkt för sex e nog en 6-7 mil (Helsingborg) men hon blev en stalker å jag vara nära att anmäla henne. vi snackar 100 sms om dan å jag fick ha telefonen avstängd å hon kallade mej hjärtat hela tiden, kul.

Thea sa...

Men hjärtat då ;P (skojar)

Anonym sa...

Hum, vad sjukt att jag såg den här bloggen av en slump just nu. Jag läser den boken nu.
Det är jobbigt att den inte har några kapitel.

Ovanliga vantar sa...

inga kapitel, inga stycken bara massa jävla text, kräver lite.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?