lördag 21 juni 2008

Enkel Teguigalpa å Javathoughts

-Hängt hela eftermiddan på St Knuts torg å druckit kaffe med Sjuksköterskan å Josse. Mest relationsprat å ekonomiska prioriteringar.

Java-tankar:

- Barista e ett välditt överskattat yrke.
- Senaste året har bryggkaffet kommit tibaka på fiken.
- Emriks på St Knuts torg tar 12 spänn för en kaffe å 3 för en påtår, sjukt billitt.
- Fortfarande aldri fikat på Solde.
- Kenya eller Costa Rica har bäst bönor.
- Vad e de med Brassarna å färdiblanda med socker?
- I Tela, Honduras dricker jag hellre bush-vin.
- Länge sen jag fikade på Siesta.
- Pronto e bästa fiket på den sidan stan.
- Kaffebaren bäst på Möllan.
- Bruno bäst på Davidshall

11 kommentarer:

Elle sa...

Så Hondurassugen jag blev nu... Vill blunda och vakna på Roatan, inte dra av mig våtdräkten förrän det är dags för romdrinkar på Sundowners, sen på med den igen och nattdyka bland självlysande små gröna prickar...

Gillar Ethiopiska bönor bäst, har smakat Kopi Luwac men Hondurianska är de enda jag plockat själv.

Ovanliga vantar sa...

Finns visst nått Etiopiskt med jordubbssmak! På min Hondurastid drack ja ju sprit å bushvinet i Tela å biljard va skönt häng asså.

E inte Belize bättre dykning?

El Salvador e min vita fläck där borta, va sånt väntande i veckor på visum, va du där nått?

Kopi Luwac e typ 60 spänn för en enkel espresso?

Elle sa...

Har inte varit i Belize -måste prova. Det gäller även för El Salvador. Kopi Luwak är inte så lätt att få tag på men inte värt besväret oavsett pris.

Ska tänka på Etiopisk smak nästa gång jag äter jordgubbar...

Ovanliga vantar sa...

"Ska tänka på Etiopisk smak nästa gång jag äter jordgubbar..."

Funny ju. Tror ja e bra trött nu men jag skrattar ju, kul med språk å hitta feltolkningar när sånna som jag bara klottrar på.

Elle sa...

Lovely att man kan bjussa på ett skratt då :D

Malin sa...

Du vet om att Pronto även går under namnet "Arga tanternas"?

Thea sa...

Måste ju erkänna att jag inte fattar så mycket vad ni snackar om :O Är inte lika berest känner jag;)Men jag försöker ändå tränga mig in på ett hörn...vill också vara med er ju ;)

Ovanliga vantar sa...

Thea: du får hänga på när vi ska va tanter på prontos om du vill.

Elle sa...

Ja gör det Thea! Ta sen med dig hela tantgänget och hälsa på mig, jag jobbar bara ett stenkast därifrån...

Thea sa...

Åhh får jag vara tant också:D Ska du ha klänning Ambivalens? ;)

Malin sa...

Arga tanternas syftade inte till de som fikar där utan till de som har stället. Fattar ni väl.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?