onsdag 18 juni 2008

Stretchin n sushi

- Klockan e 09.54 å min mobil ringer. Kan inte va nån som känner mej tillräcklitt bra eftersom jag svarar välditt sällan på mobilen (Asså de e ju en sms-apparat). Svarar ju aldri innan jag ätit frukost å fått en kopp kaffe heller men eftersom ja e aningens vidskeplig å nummerologin säger att 9:0r e bra så kollade jag på klockan å tog luren.

- "Hej jag heter Ari Haan å e reporter på Skånska Dagbladet, vi tränar på samma gym å jag undrar ifall du vill ställa upp på en intervju ang. stretching?". Jag som e jävlitt trött säger " Visst du kan väl hänga med mej på mitt träningspass ida åsså kan du väl ta intervjun efter det?". "Hur dags" säger Ari. Jag svarar att jag bara ska äta min frukost som ida består av:

-8 dl gröt (4 dl havregryn å 4 dl rågflingor) å på den:
- Jordgubbar
- Blåbär
- Vindruvor
-Kiwi
- Walnuts
- Banan

Å dricker till detta:

- Ett glas juice
-1 Liter mjölk

Å efter det behöver ja 2 koppar kaffe till Oprah som fixar ett nytt liv till nån. Vi bestämmer 11.45 på gymmet.

Träningen med Ari:

-50 min framsida lår
-40 min baksida lår
-30 min vader
- 30 min mage

- Ari sa " ok du e sjukt stark i dina ben å mage men har du egentligen nån uthållighet, kondis asså?, läste nånstans att för att kunna säga att man e vältränad krävs att man kör 1000m på roddmaskinen under 3.30, fixar du det"

- "Vamos" säger jag å 3.20 senare e ja klar å Ari trillar av roddmaskinen efter 4.15 å hostar å när han börjat andas lugnt igen säger han"Ska vi stretcha å ta den där intervjun nu då?

- Jag svarar " Stretcha ?, de va 10 år sen jag gjorde sånt". Intervjun avklarad.

- Ikväll e tanken att hänga i Folkets park å kolla Sverige-Ryssland med Dj Diego, Joselito, Beach-Sara, Mr All white mfl men om jag får ett sms som lyder like this I can easily skippa parkhänget:

- " Hej jag har 70 bitar sushi å en påse cashewnötter, vill du komma å lite-mer-än-mysa med mej å kolla på kvällens Sex and the city-marathon?"

4 kommentarer:

Anonym sa...

som jag förstatt det sa bryts musklerna ner efter 50min styrketräning...men det gäller väl bara en muskelgrupp..da??
typiskt folk som tränar mkt att aldrig stretcha

Ovanliga vantar sa...

All träning bryter ner musklerna de e så att säga de som e poängen. Bryta ner för att sen byggas större. All träning e individuellet, oftast komemr sånna uttalandden som det du hört från människor som hoppa på en bra form med minmal träning. Gymnaster/Simmare/konståkare/triathleter tränar alla 5-6hr om dan utan att ha lite muskler.

Glömde säga at jag aldri värmer upp heller men de va väl underförstått?

Elle sa...

"Det är inte naturligt att stretcha" sa en veterinär jag känner -nånsin sett en häst stå å stretcha eller?

"Det är inte naturligt att dricka mjölk" sa samma veterinär. Hur fan skulle det vara naturligt för människan att dricka kons mjölk som är till för dikalvar?

Alltid uppfriskande med perspektiv på tillvaron

Anonym sa...

o sa struntar jag egentligen i det hela da jag inte kör längre en en timmes styrkeplats i sträck...mer vägras! sen är jag ocks fascinerad över de som tränar bara för utseendets skull o inte de som tränar för att förbättra sig i sin sport exv.beachvolleyboll ambivalens. träningen blir da ett mal i sig vilket känns som en paradox vad gäller träning o jag borde egentligen inte skriva en kommentar när jag är sahär knäckt o hatar ryssarna mer än tysken nansin kan hata italien

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?