torsdag 29 maj 2008

Häxan i Puno

- Träffade en häxa i Puno, Peru. Hon sa att hon väntat på mej eftersom jag var en av dem 10 utvalda lyckliga i världen. Plats 1-4 Pakistanier, plats 5-8 Kuwaitier, jag var 9:a å en katt i Rumänien va 10 på hennes lista. Hon kastade kokablad i luften å spådde en massa men jag uppfattade inte så mycke just då men ca 6 Månader senare mitt i en polisvistering i Södra Colombia, Popayan kom Puno-häxans ord till mej " Lita på kvinnor födda på dessa datumen 5, 14 å 23 däri ligger svaren på livets mening för just dej. Fullständig harmoni får du endast med nån som e född på nån av dessa dagarna"

- Asså blev det lättare eller svårare för mej nu när jag hittade dessa gamla anteckningarna?

11 kommentarer:

Elle sa...

Svårare?
Men mig ska du uppenbarligen inte lyssna på...

Ovanliga vantar sa...

ja de blev ju lite snävare å andra sidan så färre borde ju va lättare på sätt å vis?
Polis, bonde eller lärare? kunde inte häxan gett mej fler tecken tack?

Nathalie sa...

men är inte woppern från BK? :)

Anonym sa...

22:a här....det va nära

Elle sa...

Ja poliser kan ju vara trevliga... :) Men mig kan du som sagt inte lite på...

Anonym sa...

Tänkvärt scenarie: Du hörde aldrig Punohäxans "inte" som i lita INTE på kvinnor födda... ordet sa hon sekunden då du insåg att d faktiskt va cocablad tanten kastade omkring sig! Jag gissar att den här bloggen kommer finnas ett bra till tsss! Tjarkek

Ovanliga vantar sa...

Elle: Tror jag kan lita lia bra på dej som resetn av gänget.
nathalie: grillat e godare
Frau schuster: Kanske när jag blir pessionär så får jag stretcha det till siffror i närhten.
Anonym: ja de risk att att bloggen aldri läggs ner. på hemmet när ja e97 står de mellan Marta 97 på rum 8 å hennes lillasyrra Lillemor 77 som kommer va lammkött för denna 120åringen.

Anonym sa...

kanske när jag blir pentionär sa är jag gift sen 40 ar tebax hörreduduru!! *förnärmad*

Anonym sa...

Hmm? o m en släng av åldersdemens kan du vid 97 el va d 120 års ålder nöja dej m en flick(tant).Tragikomiskt vet du ju inte att d e samma guapa du raggar på om o om igen varje morgon över gröttallriken, du vet den m "smörhollan" du har kommit över din ortorexi vid detta laget.

Elle sa...

Intressant namnval... Tror det kommer att vara lika sällsynt med "Marta" & "Lillemor" bland dina jämnåriga vid 97 som idag...

Ovanliga vantar sa...

Undrar vad gamlingarna kommr att heta då om 80-90 år? Dagens kidz blir det ju föresten , vad heter dem då, Saga, Tilde, å Emma typish?

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?