måndag 26 maj 2008

Balanserar on the edge

- Min bästa vän Paco Genial ringde å sa att nu har jag varit alldeles för ärlig för mitt eget bästa på senste tiden. Han säger att jag e på kanten till att det ska gå åt helvete. Han e ju den som känner mej bäst, lärde känna honom ordentlitt när vi båda var i seriösa relationer å våra respektive flickvänner va vänner (1998). Båda 2 bröt vi med våra tjejer våren 1998 å vi firade midsommar tillsammans i Nyhamnsläge samma sommar vilket åsså e sista gången jag va full. Sista gången ja va drogpåverkad va 1995.

- Har skrivit nu i 3 månader typ om mitt liv, vad som hänt i det från 1990 till nutid. Det har känts som en bikt å vatt rätt befriande.


- Kanske e de dags nu när det mesta e sagt att gå vidare. Kanske tar bloggen en ny form å blir en massa poesi, politik, fashion eller läggs den ner helt å hållet. Tanken va att den skulle få rulla tills jag träffade den perfekta partnern men eftersom Paco Genial säger att det kan va ohälsosmat för mej får jag ta å tänka över hela situationen.

11 kommentarer:

Malin sa...

Jag tycker att den där Paco låter korkad. Vem fan ska underhålla oss andra om den här läggs ner? Tänker han stå ansvarig för det kollektiva själsliga självmord som kan komma att äga rum då?

Anonym sa...

hmm jag är lite inne pa samma spar faktiskt

Loppan sa...

Nej, lägg inte ner, lägg upp! Sen kan du ju alltid varva med lite poesi och se hur det känns...

Anonym sa...

Eeey Paco!Kärt att du bryr dej. Kanske har du rätt...Vår "bad as" bloggare Ambivalens kanske ska tagga ner på sanningserumet litta. Eller inte förresten!
Ambivalen öka dosen o kör på poesigrejen! Med den "pennan" kan dina mörkaste handlingar, dina mest självutlämnande tankar bli TRU ART! Rosor äro röda... men d sticks! Keep it coming vännen.

Malin sa...

Att läsa dina blogginlägg har varit lite som att lyssna på p3killens dagboksbekännelser i radio för några år sedan. Roande och förfärande på samma gång. Hans mamma tyckte dock inte att det var lika underhållande att höra om sin sons äventyr under tidigt 90-tal och om din mamma läste detta kan jag tänka mig att hon skulle bli ungefär lika förskräckt. Men jag tänker att du borde utveckla dig istället för att avveckla. Faktiskt.

Anonym sa...

Ok, Boys and girls...läste referenser till Paco på detta forum. OK läget så här: Har inget emot Chicos blogg...tvärtom ganska roande.. Däremot så har jag sett Chico att bli Tommy Prim, med allt vad det innebär (för er som inte vet..slå up) Svart militärcykel, pumpandes omkring på Malmös gator och ibland cyklar har på trottoarkanten. Så sammanfattning Kiddos.. Är ni rädda för vargen, så skall ni inte ge er in i skogen.. Låt Chicos blogg blomstra men låt Chico få hämta andan och inte förvandlas till Tommy Prim utan karta.. Hälsningar: Paco

Anonym sa...

lite "rockstar"status lixsom! Paco agerar agent o presskontakt :D salt!

Anonym sa...

By the way......
Paco känner viss oro till Malins okunskap och påhopp.
Ju färre fakta desto starkare åsikt brukar det heta. Min bild av Malin formas till en sorts Barbamamma som Baltazar precis har släppt ut genom sin uppfinnarmaskin, hennes uttalande är ungefär som att citera Nixon:
"Vi bör respektera Mexikos rätt att bestämma sin egen kurs, så länge den inte strider mot våra intressen. "
Så låt oss penetrera våra tankar till det positiva. Hur tror ni att Maglehemsbäcken hade sett ut med för mycket fosfor i vattnet? Jo ungefär som Chicos utspel om han börjar som Tommy Prim igen...(åter igen, vet ni inte, så slå upp). Slutar med peace och love och säger som vår vän Tom Petty....Vet att det inte är hans låt, men har jag nu fått det inpräntat av Chico under 8 års tid så låter vi det vara.... "Settle down, find a girl....."


/Paco

Ovanliga vantar sa...

Malin: Its not over yet
Hamburgskan: Vila sig iform funkar ju ibland.
Li the lovley: Om du har massa seriestrippar med tomma pratbubblor så skulle jag vilja fylla i dem. Har gjort en strip på det sättet and I loved it.
Anonym: Jag e mitt i en sanningspsykos.
Paco: Du kan sälja dem först 208 inläggen nu som bok. 50% e dina å resten går til Utterns överlevnad

Anonym sa...

jaaa..allt e som vanligt igen. vi är alla suckers för ambivalens självutlämnande inlägg som säkert är daliga för hans framtida hälsa kanske. men va skönt när man själv e i trubbel att läsa hans heroinhistoier i prag o da känner man att ja, vad skönt jag e en svensson/müller iallafall. paco e en bra vän.

Malin sa...

Paco: Och allt jag gjort är att be att bloggen inte ska förkastas.

Ambivalens: Hurra! :)

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?