söndag 13 april 2008

Tempus

- Har blivit inbjuden av den Tyske filosofen Peter Heintel att deltaga vid ett Tempus-seminarium om tid å kärlek i höst. Tempus e en förening som handlar om att förhala tiden typ. Jobbar nu på förberedelserna. Det är inte bestämt om det ska bli i Estoril eller i Sevilla så jag jobbar lite på min Portugisiska, Spanskan sitter bättre.

- Tänker ta upp lite av vad Betrand Russel skriver i sina memoarer om vad som gör livet värt att leva:
- Sökandet efter kunskap
- Längtan efter kärlek
- Empati med den som har de svårt

- Tänker prata om människans 11 basbehov. Ska försöka ta upp lite om Medveten närvaro och Acceptans. Försöka att förklara hur man skapar kreativa miljöer, letar efter material av Indiern Gede Raka, han har koll på sånt.

- För att kärlek ska flyta smiditt så e det en fördel om man har samma rytm både när det gäller tankar å agerande. Uppstår detta e det vanlitt att människan blir obegränsat generös. Detta e min utgångspunkt asså.

18 kommentarer:

Anonym sa...

En intressant person utan omsvep. Det är du det. Ska du med ti El Salvador? Det är en seriös fråga!

Ovanliga vantar sa...

Har inget sug anrs e El Salvador å Sao Tome å Principe dem länderna jag helst vill till å kanske Ghana, å Equatorial Guinea. Jag drar när jag måste, man vet aldri när de blir. Svagare tro till 2-samheten idag fast de har jag alltid när ja e trött

emz sa...

är du 350år gammal eller?

Sophia. sa...

Men du, 2 timmar på en halvmara är ju inte fy skam! det är inte många som överhuvudtaget springer så långt! Så du ska vara nöjd:)

Själv springe rjag ju 4 pass i veckan och då blir man ju lite snabbare.

Ovanliga vantar sa...

Emz: Jag känner mej faktisst lite äldre än så oftast, men har lärt mej att leva me det. Tiden e ju oändlig å jag har så jävla sjukt massa tid eller?

Sophia: jag e grym på roddmaskinen, där gör jag en halvmara på 1.24 å maran på 2.57 å en halv som bäst.

emz sa...

nä men vaddå du besitter oändligt med kunskap, det tar väl tid att veta saker plus uppleva.. som du tydligen också har gjort. finns det ingen jämvikt här i världen? de e lite irriterande..

Ovanliga vantar sa...

EMZ:Fast det tar ju inte så mycket tid varken att uppleva eller lära sig saker, jag har bara prioriterat. Du anar inte hur många områden där jag inte kan eller vet nått. Strular nått med mobil å dator mm kan jag inte fixa det, skulle inte ens försöka tapetsera, måla eller laga nån bil om jag haft det .Har inte ens körkort. Jag har inte en endaste färdighet eller annat som typ pengar som alla goldigger-tjejer e ute efter. Jag har inga långsiktiga kvaliteter känner jag när jag träffar nån, ja e bra nårra timmar typ

emz sa...

tack, det känns redan mycket bättre. Särskilt det med körkortet och några timmars grejen=)

Caroline sa...

Ja eftersom du kanske inte hittar min sida igen så får jag väl skriva här då =) Vad jag vet så behöver man inte nåt abonnemang utan det går lika bra med kontantkort, det har jag från den jag mobilbloggar ifrån. Jag har en SonyEricsson mobil och dom har ju oftast redan blogger.com (blogspot) inlagt som standardblogg. Men om du ska blogga från utlandet så vette katten hur man gör. Fråga denna damen här då http://sofiatarberg.blogspot.com/. Hon borde veta för hon har bloggat från Miami haha. Ledsen om jag inte kan vara till nån mer hjälp men fråga igen om det är nåt mer du undrar över... o nu hittar du mig igen; bara klicka på mitt namn hihi.

Ovanliga vantar sa...

Lägger till att jag bor i en liten trasi etta på möllan med typ en glödlampa, en turkisk tv, en bärbar cd-spelare, en gammal farfarsklocka, sand i hallen från allt beachvolleybollspel (Jag sopar å sopar),alltid fördragna persienner,ljus å ljudskygg.Tid å kärlek har jag gott om, de e ju gratis, har fått bra koll på tiden, jobbar med kärleken. Känns livet ännu mera rättvist?

Ovanliga vantar sa...

Tack så hemskt mcyket Caroline

emz sa...

nu blev det till och med lite avtändande;P

Ovanliga vantar sa...

Emz: fan asså, då måste jag ju höja mej igen, svårt att va på samma nivå eller hur? Grym på Spanska, Engelska, portugisiska, Kreol, kan bli bra på tjeckiska å Arabiska med lite hjälp tror jag. Snäll, avafan ,jämna steg e så jävla svårt, önskar jag va lesbisk, fan så mycket lättare tror jag.

emz sa...

haha, jag skojar med dig. du e sån pleaser=)det är rätt så soft

Ovanliga vantar sa...

emz: pleaser javiist ja men bara nårra timmar åt gången

emz sa...

jasså, då får vi sluta kommentera nu då, så att inte ja blir sur. ska gå ut och kasta lite grejer också. Du e duktig.

Ovanliga vantar sa...

emz:Blunda å kasta, ska testa de nästa gång, minst samma % vinstchans typ. Du e bra med.

emz sa...

hehe, asså det kan bli knepigt att pricka de småhålen då. färgat och ofärgat glas. Hårdplast hade iof funkat att blunda samtidigt..

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?