torsdag 17 april 2008

På Kvällspostens löpsedel

- Vaknar sjukt sliten av att rymt från Venezuela, sovit på Miami flygplats i 5 dar å sen liftat från Arlanda hem till Tyringe där mina föräldrar bor, jag hade ju ingen plan just nu mer än att överleva. Klockan e 10.00, sovit 2 hr typ, där står en gubbe vid dörren som vill att jag ska skriva på nått papper? Det visar sig att jag hade vatt inblandad i 2 misshandelsfall (1) 5 år tidigare som inte länsrätten hade kunnat slutföra för att bla jag då vatt utomlands utom räckhåll för lagen (Nånstans hade det plingat till i en dator när jag landat i Sverige igårkväll å dem var snabba på att lokalisera mej). Jag skriver på å tar tidningen vid dörren där jag läser att IFK Hässleholm som jag spelade för innan jag drog till Sydamerika ska kvala till Allsvenskan å att dem ska träna i Tyringe ikväll eftersom där finns el-uppvärmd plan, vi e i början på November nu.

- Jag sticker ner till träningen på kvällen, Fredakväll innan klubbens viktigaste match som ska spelas på Söndan. Det e svinkallt men där e sjukt massa fotografer å journalister från alla kvällstidningar å dem lokala dagstidningarna. Det har alltså gått nårra år sen jag stack men när spelarna började sin uppvärmning runt planen så kände dem igen mej åsså sprang alla förbi å skakade hand. Journalisterna kom åsså å ville göra en story om att jag hade kommit hem för att se mitt lag gå upp i Allsvenskan (Ni vet hur dem kan vinkla det, jag hade inte en aning, allt va en slump ju).

- Kvällsposten tog lite foton på mej tisammans med Percy Olsson som var en av mina närmaste vänner då å som var lagets stora stjärna ( Han gjorde en säsong i örgryte i Allsvenskan senare). Efter träningen bestämmer vi oss för att åka in å ta en öl tisammans , jag, Percy å Peter Swärdh (Som blev Allsvensk tränare för Helsingborg men fick ju tyvärr sparken) på krogen Halta tuppen i Hässleholm.

- Nästa minne e att jag blir utsläppt från fyllecellen på Lördamorronen i Hässleholm, minns inget. Promenerar ner på stan för att ta bussen hem till mina föräldrar igen, ser mej själv tisammans med Percy på löpsedlar överallt med texten " Från Sydamerika till kvalet". Minns att jag lovat Kvällsposten att komma ner till dagens träning i Hässleholm klockan 11.00 för ytterligare en intervju, fortfarande skitfull tar jag mej till arenan där jag ser hela laget träna, Percy joggar snabbt fram till mej å frågar vad fan som hände igår, han hade åsså hamnat i fyllecell igårkväll. Vi bestämmer snabbt att inte säga nått till någon, kvällsposten kommer å intervjuar mej igen å sen drar jag till Tyringe.

- IFK Hässleholm förlorar kvalet mot Degerfors på Söndan, Percy va pissdåli. På Måndan hade Kristianstadsbladet fått nys om fyllecells-historien å den spreds snabbt till Kvällsposten som hade mej å Percy på löpsdel igen, samma bild som på Lördan fast med svartmålade ansikten precis som vi hade mördat nån typ å med texten " Spelare i fyllecell dan innan klubbens viktiaste match"

- Hela historien mynnade ut i att kidzen på stan hatade mej, mitt fel ju som supit ner Percy men de visade sig att det troligen va Juggen som ägde Halta tuppen som hade drogat oss, han kände ju alla Juggarna i Degerfors. Kuriosa, Ulf Ottoson aka Mål-Otto var avstängd å slogs med sina egna supprtar på tåget när han åkte med dem hem full efter matchen. Så här nära har aldri IFK Hässleholm varit att gå upp i Allsvenskan varken före eller efter detta.

- För mindre än 2 veckor sedan bodde jag i en lite håla uppe i bergen utanför Caracas å jobbade som Engelsklärare å var på väg att gifta mej. Shit vad hände ?

- Fotnot 1. Jag blev friad från bägge misshandelsanklagelserna

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilken jävla röra!!! ser framemot filmen!

Malin sa...

Hahaha! Stackars jävel. Jag antar att villa volvo och vovve inte är något för dig?

Ovanliga vantar sa...

Filmen kan bli bra hamburgskan. Mallory på nåt sätt så e de ju kört för min del åtminstone den där radhus-dealen iallafall

Anonym sa...

o varför tog du bort shoppinginlägget ?

Ordanom sa...

skulle du gifta dig i bergen? vad hände sen egentligen?

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?