lördag 19 april 2008

Smells like teen spirit

- Efter de försmädliga nederlaget för IFK Hässleholm mot Degerfors i kvalet till Allsvenskan så drog jag igen, endast 2 Månader hade jag pallat att va på Svensk mark. Jag har testat massor av droger i mitt liv men aldri fastnat för nån som tur e, resor har vatt mitt sätt att fly.

- Landar i Portugal, bosätter mig 30 minuter från Lissabon längs kusten hos en gammal 80årig tant i Caiscais, anmält mej till en kurs i Portugisiska för att det ska trilla in pengar på kontot. Pluggar på dagarna å spelar fotboll på stranden på kvällar å helger å där finns ett supermysitt bibliotek med öppen brasa å sköna fåtöljer där jag hänger en del.

- Som vanlitt på kvällen kom den gamla tanten å frågade mej om jag skulle ut på kvällen, ja sa nej å tittade lite på den kvällens Brailianska såpa (Bäst i världen på that shit asså) med henne å sa sen gonatt. Blev dock lite senare sugen på en sväng på stan så jag går ner å hittar nårra kompisar på bar 24 å dricker mej lite full.

- Kommer hem ca 03.00 men ytterdörren går inte att öppna för att att alla tänkbara lås va låsta från insidan, såklart hade tanten låst allt eftersom hon trodde att ja låg å sov. Jag går ner på gatan å kastar sten på fönstrena efter att jag gett upp bankandet på dörren, inga reaktioner what so ever. Jag e nu full å lite trött å bestämmer mej för att gå ner till baren igen vilket jag gör å super mej ännu fullare, tibaks å kastar sten på tantens fönster ca 06.00, ainda nao responde ninguem.

- Går hem till en annan tant som e bekant till min husmor å berättar whats up liksom. Vi går då tillsammans till polis, kan tanten ha dött e nu tanken? Med polisen å Brandkåren tar vi oss genom den lilla byn som nu håller på att vakna upp, folk e på väg ti sina jobb å klockan har slagit typ 07.00. En Brandkårsgubbe tar sig finally upp på stegen som de tog dem säkert 30 minuter att sätta ihop å slår in ett fönster å klättrar in under mitt nu superfulla skratt-tillstånd där jag ser mej själv hamna i fängelse för att tanten e död å att jag kommer att få skulden.

- Vi andra dvs 6 poliser, ytterligare 3 Brandkårsgubbar å min tants väninna å jag tar oss runt å där kommer klätterbrandmannen å öppnar ytterdörren å säger " Rör inget". Jag ser mej själv i ett Portugisiskt fängelse där jag kommer att bli ett hängivet Benfica-fan innan jag kommer ut igen. Vi går sen hela högen från rum till rum å till sist när vi kommer in i tantens sovrum där hon ligger så vaknar tanten upp för att direkt svimma av att att hela hennes lägenhet e full av folk.

- På eftermiddan när jag vaknade å gick ner till stranden för att lira boll så visste hela byn vem jag va å det va veckans stora snackis förutom de att vi gick å kollade Nirvana som spelade i Caiscais på kvällen. Tror det blev Nirvanas näst sista konsert.

10 kommentarer:

emz sa...

hahaahahahahaaahHhHhHAAAAAAAAAAAAhaaahaaaa, du e sjuk

Ovanliga vantar sa...

Tack, tror jag?

Anonym sa...

hur länge sen var det egentligen allting hände? hur mkt skiljer sig ditt liv nu från hur det var då? -jag mnear det verkar gå i ett lugnare tempo nu o så...?

Ovanliga vantar sa...

Detta va -94. Midsommaren -98 va senaste gången jag var full, sen dess har jag aldrig druckit mer än 4 öl på en kväll å ingen sprit å inga droger heller. Ska bara berätta av mej alla jävla tokhistorier å sen slå mej ner med en söt bibliotekarie å hänga på Debasers uteservering å dricka kaffe resten av mitt liv med ev nån tripp till nått afrikanskt land typ Sao tome på semester

Anonym sa...

låter som en bra plan tycker jag...själv e jag fortf på jakt efter äventyr!

Ovanliga vantar sa...

Jag får ju ett litet tågluffaräventyr snart, drar den 28:e

Anonym sa...

har du chansen att besöka sozopol i bulgarien gör det!!
http://www.bgimages.org/bg/gradove/sozopol/sozopol15.jpg

Malin sa...

Att hitta en söt bibliotekarie borde inte vara några problem. Att hitta en söt bibliotekarie med jobb kan nog vara svårare. Men det är kanske inte så viktigt?

Ovanliga vantar sa...

Mallory: har du ett lager av dem liggande nånstans? E dem arbetslösa allihopa asså dem söta, varför e de dem fula som fått behålla sina jobb? Skicka dem åt mitt håll i sommar så e du snäll

Malin sa...

Ett hett tips är att åka till högskolan/universitetet och kolla upp bibliotekariestudenterna. Det finns faktiskt fler än du anar! Och jag tror inte att det är de fula som får behålla sina jobb det är bara så att inga bibliotekarier får jobb idag. Ful eller snygg. Det är en mättat marknad inbillar jag mig. Men söta biblitekatiestudenter finns det. DET vet jag.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?