fredag 4 april 2008

Kärlekens tim-vikarie

- Som alla timvikarier önskar man ibland att få en heltid eller kanske åtminstone en halvtid men allt som oftast så e de ju skönt att bara hoppa in å ta nårra timmar här å där. This (Vänskap), that (Sex) and the other (Förhållandegrejen) e kanske inte möjlitt för mej? Jag har alltid gillat that å har på sistone börjat bli bättre på this å har till å med lyckats kombinera this and that. Fast till this , that and the other känns det mil iväg men de ordnar sig för ikväll har jag fått dispens av Gud för att umgås med vanliga människor, Djävulen behöver man aldri fråga, borde det inte va tvärtom?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror svaret är Meet me on the other side med David Gray.

Malin sa...

Jag tror absolut inte att det är omöjligt att nå en högre tjänst för dig (för att kommentera ditt egna inlägg). Vad gäller tjänsten jag annonserade ut så sparar jag dina papper tills du är helt ledig. Jag är nämligen inte intresserad av att dela min timvikarie med någon annan. Ja vet att det kan bli en intressekonflikt då man inte har någon rätt att kräva något sådant av sina timanställda men man kan väl säga att det jag önskar är en fast timvikare. Om du förstår vad jag menar?

Malin sa...

sen undrar jag, vad är vanliga människor?

Ovanliga vantar sa...

Mallory: Vanliga människor som umgås å pratar å diskuterar å skrattar å ler, ser lagom snygga ut, lagom smarta, lagom almänbildade, tycker att nu kl 23 så bryter vi upp för de e ju en dag imorron åsså. Människor med välditt små hangups eller åtminstone sånna kontrollerade att dem skulle åtminstone aldri visa något. Vanlia männiksor äter frallor med paprika å en skiva ost på sina jobb. Vanliga människor funderar på att ha en cykelsemster på bornholm i sommar, tycker en kille på jobbet e söt, tittar på Arn, kollar på Idol men bara dem inledande avsnitten för då e ju kul, vanlia männiksor tittar även på dem andra avsnitten. Jag älskar att ha vanlia människor i min krets men skulle inte klara det alltid.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?