tisdag 15 april 2008

T T T. Ruby Tuesday who could hang a name on you?

- Tankar tar tid, ting tar tid. Läste om Bodil Jönssons böcker i helgen som gick å kände mej då ännu mer säker på att de e ett smart drag att snart ta tåget Malmö-Istanbul på 60 hr trots envisa påståenden som att flyget bara tar nåra timmar å du sparar 55 hr minst, sparar till vadå e frågan? Åkte buss från Arica i Chile till Quito en gång , de tog 116hr. Låg i en hängmatta i Choroni, Venezuela i typ 6 Månader. Ting tar tid, Tankar tar tid, ge dej själv den tiden. Det sägs att en människa bara kan hålla ordning å reda på 1000-2000 personer i huvudet, kända eller okända, detta måste ju innebära att varje gång där kommer in en ny människa i livet puttas nån annan ut. Nylånade böcker:
- "Skogshuggning" av Thomas Bernhard
- "Vänninorna å Kung Carl" av Kicki Norman

- Lite seriöst å lite chicklit, precis som sig bör.

8 kommentarer:

emz sa...

max 2000 personer.. man önskar juh nästan att man kunde glicha sig själv som i matrix, och börja om från början. jag tänker mycket på sånt nu, kändes som att den meningen var riktad mot mig

Ovanliga vantar sa...

Läste ditt inlägg sen å allt faller ju plats eller hur. Undrar om det e random utkastning eller sämst ut helt enkelt?

emz sa...

jag har inegn aning om hur det fungerar, om jag hade det så hade allt varit mycket lättare..du, jag svarade på andra stället också

Anonym sa...

vad klokt sagt.

emz sa...

tack;P

Anonym sa...

emz: var det mig du sa tack till?? alltsa du har ne jättebra blogg men i detta fall syfade jag pa att "Ting tar tid, Tankar tar tid, ge dej själv den tiden." var klokt..eller sa var det itne alls mig du sa tack till och da glömmer vi denna kommentar, deal?!

emz sa...

haha jag var bara rolig

Anonym sa...

haha ok. o shit vilket jobbigt type board jag har

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?