fredag 25 april 2008

All uppvaktning undanbedes

- Mina vänner som e från förr, dvs mer än 2 år tillbaka har koll på min personlighet å e inte i behov av förklaringar men för mina nyfunna vänner som trillat in de senaste åren på dem mest udda sätten finns ett behov att förtydliga vissa önskningar. Jag hatar Jesus eller Gud eller vikken jävla lärljunge, profet eller whoever som försöker prångla ut det för mej hemska budskapet " Behandla andra som du själv vill bli behandlad". Jag vill ändra det till " Behandla andra som dem vill bli behandlade" dvs alla vill olika saker, alla har olika vilkor å önskningar, skit i vad som e norm i samhälllet mm. Se dej själv som totalt ovetande inför din nästa tills denna berättar nått, ta inget för givet, ever.

- Mitt testament över sjukdomstillstånd (När jag e död får ni göra va fan ni vill på min begravning, ni kan till å med ha en maskerad, över min döda kropp) :
- Inga besök i hemmet eller på sjukhuset oavsett hur nära eller långt ifrån döden jag e, por favor respect this.
- Inga överaskningsfester vare sig det gäller födelsedagar, svensexor (god forbid) eller dylikt. Jag hatar alla högtider by the way.


- Undantag: Om jag blir hemlös å står å tigger utanför ICA, köp gärna yoghurt till mej så e ni snälla, kaktus/vanilj (Fettfri claro).

- CNN: Breaking news, " He is homeless but still Orthorectic, but at least hes gone from lowfat milk to yoghurt"

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack sa mkt ambivalens hör bön..

Ovanliga vantar sa...

Tack Frau schuster, visste att jag kunne lita p� dej. T�nk om jag b�rjat blogga � skriva min livshistoria f�r att jag har en d�dlig sjukdom � ville bara ber�tta den innan jag d�r? Toastmaster p� begravning ska Beach-Sara vara men jag skulle bli glad om du h�ll det d�r talet som alla bara gapar � tittar upp f�rv�nat � undrar shit e de sant ass�. G�rna blandat med Tyska fraser � h�nvisngar till min � skugges relation mm.

Anonym sa...

hahaha du e skön ambivalens. nu far vi verkligen hoppas att d lever ett langt liv o finner kärleken till slut som johnny cash ungefär. har du vägarna förbi hamburg far du gärna komma pa fest imorrn hos mig o taxidriver..o ta med dig regeln..ngn som jag f.ö blir mer o mer nyfiken pa.

förresten vill schuster köpa ibra..de skulle passa utmärkt ihop..tänker pa europacupfinalen i spanien o flyget till ibiza under straffläggningen

Ovanliga vantar sa...

hatar n�r inl�gen blir crowded med luckor,p or q ue? Ibiza here I come, Zlatan e bra utanf�r plan, p� plan mediocre

IamthatIam sa...

Håller med, Stefan Einhorn har skrivit många kloka ord.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?