tisdag 22 april 2008

Miss Understood but its a laugh n a half

- Alla människor gör ju egna tolkningar på vad som sägs eller vad som läses därför uppstår det ju missförstånd titt som tätt. Jag gillar att snacka i skalor å snacka om att det e lätt att folk fattar fel. Om det i ena ändan till höger står orden obesvärad, nonchalant å likgiltig vad skulle finnas i andra ändan på den skalan? Vilka e mittenorden i en skala där ena änden e bräcklig å andra e brutal? Gissar att svaren kommer diffa sjukt mycket helt beroende på vem man frågar, vilka referenser folk utgår ifrån. Att bli feltolkad e snarare vanligare än att bli förstådd tror jag. Samma potatis typ.

11 kommentarer:

IamthatIam sa...

Folk tolkar saker som de vill. Därför är det viktigt att vara säker på sig själv så man inte faller in i andras tolkningar. Samtidigt får man ju inte vara arrogant heller, nån annan kan se något man själv missar.

Hanna Nöjdh sa...

gud vad detts känns som det är riktat mot mig på ngt vis. Hm. Jag fattar visserligen inget av det.

Anonym sa...

"den ena änden bräcklig den andra brutal"..Later som ett triangeldramma här.

Ovanliga vantar sa...

Nej asså de va inte riktat mot nån utan va mera som en uppföljning till debatten som följde förra inlägget

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...

Allt handlar om kommunikation, de e inte en tävling om vem som uttalar flest konsonanter, röd solhatt låter peligroso

Anonym sa...

Röd solhatt o blogg o träningsfri helg rekommenderas. förresten vafan gör du online nu?

Anonym sa...

*asg* du e fan omöjlig

Anonym sa...

haha vad jobbigt att skriva ett inlägg om feltolkningar som feltolkats.

emz sa...

jag skulle bara vilja säga att alla kommer inte alltid förstå alla

Hanna Nöjdh sa...

jag fattar nada

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?