fredag 30 oktober 2009

Grannar

- Knarkargrannen 2 våningar upp brukar ligga utanför min dörr med sin väska öppen och allt som var i den ute på golvet och leta efter sina nycklar, hon tror att hon bor i min lägenhet när hon är som mest drogad.

- AFA -grannen till höger har kronofogden rännande efter sig i trappan vareviga dag. Jag sa till kronofogden häromdan att grannnen är död men det var ju i själva verket grannen 2 steg bort till höger som nyligen blev mördad.

- Indiska grannen ovanpå har rökelser som tar bort lukten av död.

- Fyllogrannen 3 våningar upp tar min tvätt-tid varenda gång och varenda gång slänger jag ut hennes kläder och varenda gång kommer hon och knackar på min dörr och ber om förlåtelse.

- Polackgrannen på översta våningen har varit sanslöst vänlig på senare tid eftersom bostadsrättsföreningen verkar vara i stort behov av mitt ja på stämman nästa vecka. Inte för att dem inte kommer att få ihop tillräckligt med ja-röster utan för att dem behöver ha tillräckligt många som får lån och kan köpa sina lägenheter.

- Min tveksamhet beror ju till största delen på den Indiska sportbaren som jag har under mej, deras Hell nights med white trash-posse lämnar ingen i min area code oberörd. En gång slet jag med mej den Indiska ägaren upp till mej och slängde honom i min säng och sa
" Försök att sova ". Dem skruvade ner till 140 decibel den natten.

- Min Bolivianska granne till vänster lämnade en lapp i min brevlåda igår där han önskade att jag ska ringa hans ex-suegra om någon med våld har brutit sig in i hans lägenhet och något behöver fixas, han ska vara borta ända till Söndag. Detta innebär förmodligen att jag slipper El condor pasa på panflöjten på Söndamorgon.

- Have I got neighbours ?

17 kommentarer:

Elle sa...

Det är bara att skruva upp kameror och börja sända. Real life dokusåpor borde väl vara roligare än annan smörja?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Konstitt att den dokusåpan ännu inte kommit. Trappan blir de enkla namnet elr Real Neighbours Möllan. Innan 2012 tror jag. Ta patent nu på iden å sälj till Anna Bråkenhielm. Tänk fortsättning Real neighbours västra hamnen osv.

Myaraq sa...

Hejsan! Gud vad roligt att du kom tillbaka :) Blev nyfiken på den anonyma kommentaren, och nu ännu gladare när det visade sig att du har läst Kalak.
Den är väldigt stark, den boken.

Hur hittade du mig?

Ovanliga vantar sa...

Myaraq: Kalak e ju tillsammans me Shantaram bästa boken ja läst i år. Grönland e ju på listan som ja kanske åker till en dag. Färöarna e ja sugen på åsså. Ja e ju hangaround ti Knivlisa å sett att du klottrar lite där ibland.

Ovanliga vantar sa...

Hängt på Ölcafeet me min Bosniska crew+ en Kosovotös som liknade Salma Hayek+ en snyggare variant av Scarlet johansen + Baby Bagdad + Miss Hungary. Ställer larmet på 04.00, avfärd ti Göteborg 05.00.
Kärlek e nog inte för mej. En va vacker, en hade charm, en va lugn, en va rolig men... alla verkar behöva mer än sex å samtal å ja orkar inte såra folk så ja har slutat flirta. Bra elr dålitt? Vetifan bara fakta liksom.

Ovanliga vantar sa...

Inte ens nära att somna. Kanske lika bra att sätta på kaffe å gå upp. Hade ja vatt i ett förhållande nu hade inte pallat gå på zoo me systerbarnen imorron, Ikea, svärmorsbesök mm. Ensam kanske jag kan överleva.

Ovanliga vantar sa...

Tänkte att ja spelar in Skavlan å har ti frukosten snart, de blev fel, de blev Dobido. Om ja dör ida så hoppas ja Lasse Kroner sjunger på min begravning, mitt andra val e The real group, 3e valet e nån Norskt Satanistband. Kul me 5gubbar som alla väntade på samma Thai-hora på Arlanda. Ja har inte tippat på flera år men ida har ja, ev vinst å ja bjuder på sushi ti alla, stor vinst sushin blir i Japan, sjukt stor vinst innebär enkel biljett. Vem e Lili å vem e Sussie? Nä nu ska ja göra en 8dls gröt me blåbär, vindruvor, kiwi, banan.

Ovanliga vantar sa...

Ja skulle bli en bra mentalpatient. Bättre än fängelsekund. Vårdarna skulle älska snacka sport me mej å ge mej hopp, dem skulle verklien tro att där fanns hopp, dem skulle inte ge upp..

Ordanom sa...

jag har bott på möllan. därför vet jag att det där är sant. hehehe. fyfan alltså. va roligt det var. jag kan också berätta historier om grannarna jag hade då.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja har inte sovit en sekund å tittar nu på Sexual healing på 5an, skrattar me sorg åt eländet. De sjuka e att de e lite like where everybody knows my name å ja vet ingens.

Ovanliga vantar sa...

21 December 2012 e ju allting över enlitt Mayakalendrarna. Jorden kommer gunga, kanske åksjuketabletter ti alla, av solidaritet yada yada yada. Exakt 26000 år sen jorden sto i en sån rak linje å fick så mycke energi från vintergatan. 3år till sen börjar vi om asså, vi som överlever.

Elle sa...

Är lika osovandes som du, ingen sömn inatt... Jag skulle besökt din blogg inatt förstår jag nu.

DD sa...

hahaha...du vinner helt klart!!!

Mina grannar varken ses eller hörs. Bara lite skum matlagningsdoft i trapphuset ibland.

Joplin sa...

Oj då, det låter som mitt gamla kvarter. Fast där bodde Heroin-Micke tvärs över gården och på trappen såldes det piller ur finsnidad trälåda.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Insomnia e kul ibland men oftast en jävla disaster ju.

DD: matdofter e ju en bonus tycker jag.

Kiddo: Aka Micke Guldtand ?

Joplin sa...

Micke Guldtand? Hmmm, kanske inte helt omöjligt. Det var sällan man såg honom dock, men det var jämt och ständigt folk som stod nedanför balkongen och gol. En schäfer hade han, den stackarn rastades en hel del på balkongen. Jag kan väl säga som så: jag längtar inte tillbaka. När jag blev gravid kände jag att det fick vara nog med skottlossningar, knivslagsmål på balkongerna och pundare.

Ovanliga vantar sa...

Grannarna som styr bostadsrättsföreningen kom å knackade på ikväll å hade efter mitt klagande sänkt priset på min lägenhet från 512000 till 503000. ja tänker inte köpa men är sugen på att byta mej till en lägenhet på St Knut elr nått typ så om du känner nån i Malmö som vill tjäna 300000 så hör av dej, dem värderar min 1a till 800000 typ efter renoveringen. Du verkar ju vara trevlig fast du e mamma, kanske för att du hittade nått lugn nånstans?

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?