tisdag 20 oktober 2009

En god människa

- Är man god om man skänker pengar till Amnesty ?

- Är man god om man skänker pengar till Greenpeace ?

- Är man god om man skänker pengar till Apan Ola ? ( vad hände med honom föresten, är han fri ? )

- Den som skänker till Nelson Noshörning är den människan god ?
( Ok han kanske inte behövde mer än ett namn men ändå liksom ).

- Den som ger 8kr till en hemlös, elr rättare sagt vill ha växel på tjugan så att den hemlöse får ge tillbaka 12 kr, är man en god människa då ?

- Den som skriver på listor att Dawit Isaak bör släppas fri utan att ha en enda aning om vad han har skrivit för att hamna i fängelse men som samtidigt kan säga att Jimmy Åkessons artiklar är rasistiska utan att ha läst dem, är man en god människa då ?

- Mehdi Ghazali är såklar terrorist elr ? Ja han är iallafall inte journalist som Dawit Isaak. Journalister hjälper journalister ungefär som poliser inte vittnar mot poliser.

- Detta var bara lite funderingar som kom när jag tänkte på Nick Hornbys " En god människa ", altruism och att Carola ska ha julshower snart.

- Top 3 ställen där jag skulle försöka hänga så mycket som möjligt om jag blev hemlös:
1. Badhuset
2. Bibblan
3. Bowlinghallen

- Är man god om man skänker pengar till en Bosnisk by som bombades under kriget men inte skänker till en Serbisk by ?

- Ska på en välgörenhetsfest på Lördag. Tänkte på " 4 bröllop och en begravning ". När dem sinsemellan diskuterar vem det är som ska gifta sig, sådär lite osäkert eftersom dem går på bröllop titt som tätt. På lördag kommer nårra stycken fråga:" Vad samlar vi cash till idag ? " , " Ett barnhem i Uganda tror jag " blir mitt osäkra svar.

- Mest godhet på sistone tycker ja att en Engelsk domare har visat som lät en Bolivian stanna i landet för att han har delad vårdnad av en katt. I domen kan man läsa att katten nu inte längre behöver vara rädd för att tvingas att anpassa sig till Bolivianska möss.

- Både Jimmy Åkesson och Carola tillhör ju egentligen bara extremhögern och om dem skulle skaffa massa barn tillsammans som sen i sin tur gör revolt mot sina föräldrar då kanske vi har en ljusnande framtid.

- Aldrig är ett sanslöst långt perspektiv.

- På söndag säger jag upp allt välgörenhetstjafs och lägger allt i samma korg dvs tar min roll som isbjörnsfadder på allvar. Ska bara kopiera upp lite isbjörnsbilder som jag kan ha i fickan när ja går på fest och visa när dem andra stoltserar med sina foton på barnhemsbarn.

12 kommentarer:

Elle sa...

Jag är en dålig människa.

Jag källsorterar inte alltid så noga som man kan. Jag träffar inte mina vänner så ofta som de & jag önskar. Jag äger en bil. Jag jobbar med reklam. Jag dricker Coca Cola light, jag köper sällan Aluma... osv...

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja källsorterar inte heller trots att ja fick 4 vackra säckar som julklapp på jobbet förra året, man måste ha hus för att plats för dem.
Dilemma: Nu vill min isbjörn komma hit å bo här, fan de va ju inte tanken. Tänk om hon vill införa nya traditioner här typ bygga igloos i varenda gathörn, äta upp all Östersjölax. De bästa e att vi kanske kommer tvingas sänka temperaturen i landet. Du vet att ja va med å starta Aluma va? Ja höll ut i 2nr sen blev chefen kär i mej å fria å flippa ut när ja sa nej, fick jobb på Socialtjänsten i Limhamn ist. Ja måste gå med å engagera mej i Miljöpartiet nu, tror där e folk av min sort ev?

DD sa...

Jag är en god människa. Smakar och doftar gott all over.....

Ovanliga vantar sa...

DD: Ja har börjat känna folks parfym på stan, tänk om 11år krävdes, tänk om ja börjar tycka om nån igen, nja de kanske dröjer 11år till innan rensningen e klar. Toxic

siri skywalker sa...

Tack!
Nu är du en GOD människa eftersom du gav mig en fin komplimang.

(jag slänger alltid mina enkronor och 50öringar i dendär räddabarnen burken när jag handlar.. ja, förutom när jag behöver små skrammel till bussen så..eller choklad)

Ovanliga vantar sa...

Siri: Tänkte prova på godhet en stund, håller nog inte ända till Månda, maybe

Ovanliga vantar sa...

Mest meningslösa människor ida: 1. Markus Birro. 2. Mona Sahlin. 3. Kungen

Ovanliga vantar sa...

Charm å tåla kyla e allt som behövs.

Daniel sa...

Eller så gör man som syrran som jobbar som barnmorskai etiopien å lever för AFRIKA live

Ovanliga vantar sa...

Daniel: För massa år sen ljög ja om att ja jobba för clowner utan gränser, nu finns dem, sjukt. De va ett fult fetto som frågar så ja känner inte att ja missbruka min ärlighet

Joplin sa...

Hmm, jag ställer mig snarare frågan om välgörenhet och bistånd verkligen är godhet eftersom det i många fall sätter de "behövande" i en beroendesituation. Köp Rättvisemärkt vettja! ;)

Ovanliga vantar sa...

Kiddo: Ja håller me, ville bara visa på svåriheterna å folks bekvämlighet.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?