fredag 16 oktober 2009

Trafikplats Kompetensglädjen

- Jag känner inget behov av att åka till Göteborg för att gå nån kurs i existentiell terapi i November.

- Jag känner inget behov av att åka till Sydney för att hänga på World happiness forum i December.

- Jag är känslomedveten om att jag gör mycket för att undvika lyckotillvänjning.

- Jag vet att där finns en Metrostation i Paris som heter Abbesses där det står " Jag älskar dej " på 300 olika språk på en vägg.

- Jag vet åsså att det var länge sen jag sa till någon " Berätta mer " och verkligen mena det.

6 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Sorglös optimism blandat med sund skepticism å en touch av cynism som vanlitt asså. Nattens grubbel går mest ut på om det verkligen hjälper Autister å dem med social fobi attt ta nässpray me oxytocin ? Tycker det verkar sjukt spännande å isåfall varför hör man inte mer om det ? Social kompetens-doping typ eller ? Klockan e över 04.00 så finns rätt stora chanser att ja behöver kaffe snart märker jag. Im just a Grubbelo everywhere I go, people know the part Im playing.

Joplin sa...

Godmorgonskål med kaffekoppen!

Elle sa...

Sorglös optimism blandat med sund skepticism låter både smart och sorgligt på samma gång. Jag surfar på endorfinkickar under kontrollerade former men nattliga grubblingar överger jag aldrig!

Ovanliga vantar sa...

Kiddo: Ja skål i kaffe blir de å nu e ja mellan kopp 1 å 2 på väg mot 3 innan 2hrs beachvolleyboll.
 Elle: Vet du va, ja kände just de häromdan att ja har blivit för smart för att ingå i partnerskap å där e lite sorg i de men skulle aldri å vill inte ändra på de. Kärlek, hälsa å lycka e ju max. Ja har dem sista 2 å kärleken kan vänta å trilla in som en bonus en dag. Du verkar må bra me Danmark trots att de va Sthlm du flyttade till.

Ordanom sa...

det är underbart att kunna säga "berätta mer" och mena det.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja vet. Jag vet nånstans i bakhuvudet att ja har gjort det med folk å kanske tom tittat dem i ögonen å att det skett utom min kontroll. Utom din kontroll ? undrar vän av ordning, nu får du väl ge dej.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?