lördag 24 oktober 2009

Kulturknarkarsöndag

- Skulle helst spela några timmar beachvolleyboll på Söndan men hallen är så sjukt liten och har bara 3 banor där allt är tokuppbokat. Får hoppas nån jävel dör inatt så att vi kan få deras tid.

- En Dansk prenumerant löste gåtan på gårdagens inlägg. Mycket riktigt såg den galne kampsportaren på mitt gym ut som sångaren i det gamla punkbandet The Insane och att det spelades den gamla favoriten " How Bizarre " av OMC samtidigt som han var psykotisk.

- Söndagens B-plan blir att knarka kultur hela dan med början på Konsthallen och deras nya utställning. " Little Theatre of Gestures " som handlar om små förändringar. De förändringar vi gör med oss själva eller i vår omgivning.

- Doc lounge på Inkonst har en Söndags-special:
* " Blybarnen " Giftigt avfall från Boliden som hamnar i Chile.
* " Side om side " Meningsskiljaktigheter grannar emellan i Danmark.
* " Lets be together " Dansk draq queen med rötterna i Brasilien.
* " De vilde hjerter " Danskar på mopedsemester i Polen "

- Lyssnar just nu på Regina Spectors " Laughing with ".

- Ikväll blir det en stunds häng på en välgörenhetsgala för ett barnhem i Uganda. Tror där kommer va en del trevliga folk men jag är längre ifrån att bli Kristen än att bli kär. Apropå Gud: Räcker det inte att se att trädgården är vacker ? Måste man tro att det bor älvor längst bak i den ?

8 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Konsthallen har lyckats igen med en helt jävla värdelös utställning. Dawkings bok orkade jag typ knappt öppna innan jag bestämde mej för att jag skiter i om Gud finns elr inte, blase, jaded el troligtvis mest likgiltig, bort. Fotot above var utställningens bästa. Nä de blir en ovanlig repris istället. Arto Paasilinas " Snablar". Charitygalan var faktisst riktigt bra, lite rolig auktion där folk bjöd på byta däck, få städat, massage mm vilket inbringade mer pengar än killen som gick upp å erbjöd sig själv som date, tror ifs han fick 300 spänn för daten.

Ordanom sa...

"får hoppas att nån jävel dör inatt" hehehehe. det där skänkte mig lite fniss när jag kom hem ifrån jobbet igår.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: My luck. Ja fick ett skratt nyss när nån Miljögubbe sa att nån svart hög där kidzen lekte innehöll hela jävla periodiska systemet. Hemskt å sant men roligt formulerat. Sen skrattade ja igen när en Dansk sa 'kick it up a notch', Danskengelska e en rolig dialekt.

Tixie sa...

Gynning har konstutställning den 26e november i malmö, ska vi hooka up och göra en dag av det? gå dit ihop och hata allt eventuellt gilla allt och leka kulturvetarflator? Jag kan fixa nördbrillor och pälsmössa tills dess, bryta på ryska och namedroppa "Miro" i varje mening. Bad sägs?

Ovanliga vantar sa...

Tixi: Låter bra, ja e ledig den dan. Min gissning e faktisst att konst e de hon e bäst på. Såg henne knappt på Big Brother, hon va inte sämre på Förkväll än nuvarande gänget, på Dagens man gör hon ju bara ett utfyllnadsjobb å kan inte betygsättas. Ja försökte pusha henne i benpressen när hon träna på mitt förra gym. Hon va bra när hon blev intervjuad i Hype. Botero e min favorit, kan bli att ja antyder likheter vid varje verk.

Ovanliga vantar sa...

Nu kom hon i Entre-reklamen, värdelös men kanske inte hennes fel, bara. Synkronicitet.

Elle sa...

Tixie: Glöm inte det kulturtantsröda läppstiftet och Ambin: Ett lämpligt "hmmm:ande" till svar på typ allt är på sin plats.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Hummin

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?