fredag 2 oktober 2009

Moderata anorektiker

- Luciano Astudillo ( S ) organiserade visning av " Bananas " i Riksdagen igår. Fredrik Gertten fick stöd från både vänster och höger. Gertten brukar jag ju träffa på Måndagar på Doc lounge men Luciano Astudillo har jag bara träffat en gång och det var på Falsterbo strand för typ 4 somrar sedan.

- Jag hade social träning med en anorektiker. Föresten så är ju typ 92 % av alla anorektiker Moderater. Det ligger lite i deras natur, är man Vänsterpartist och fattig kan man inte unna sig att svälta sig till döds. Denna anorektikern var även hon Moderat såklart.

- Vår ride var sen och min egen ortorexi började göra sig gällande men där fanns ingen mat så långt som en Miljöpartist kunde se. I desperat tillstånd frågade jag den enda familjen som satt och grillade om jag kunde få köpa en grillad majskolv av dem. " Bättre än så, slå er ner, ät och samtala " sa mannen som visade sig vara Luciano Astudillo. Lucianos flickvän var sjukt snygg, hans barn var lugnt och hans mamma var sanslöst smal och smart.

- När jag senare på kvällen droppade av anorektikern vid hennes dörr var hon gladare än om hennes BMI skulle varit ensiffrigt. Anorektikern: " Jag tänker bli precis som Lucianos mamma ". Jag med oro i blicken: " Hur då menar du ? ". Anorektikern: " Vänsterpartist ".

11 kommentarer:

Elle sa...

Vilken fin historia. Jag ser fram emot Bananas*

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja me, dem har satt in extravisningar klockan 15 och 19 så jag kanske hinner nån av dem.

Elle sa...

Jag såg det! 15 är omöjlig för mig att hinna. Kanske 19... :)

Ovanliga vantar sa...

Nu ska ja iväg å spela beachvolleyboll. Glädje all over. Jag/Inomhus-Mange vs Mr T/ unknown tall guy. Trolittvis lite Möllanhäng efter de.

Ordanom sa...

jävligt sant det där. om moderata anorektiker. bra iakttagelse.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Skulle förmodligen kunna pricka in högst procensats av partitillhörighet på alla diagnoser. Säg mej vem du e å ja ska ge dej din diagnos elr vice versa. Borderline är ofta Sverigedemokrater alt Folkpartister, ungefär så mycke revolt som dem orkar göra mot sina Moderatadoptivföräldrar. I vissa Moderatkommuner får man inte adoptera kidz över 2 år för man vet att den ungen kommer bli annorlunda å annorlundaheter ogillas. Adoptivkidz e överrepresenterade bland borderlinecases.

Ordanom sa...

när jag frågade en lärare förut hur jag skulle göra med min kompis med anorexiatendenser sa hon att jag skulle försöka få henne att engagera sig mer i andra människor, att få henne att bry sig om människor som behöver hjälp. och vilket jag nu tillägger efter ditt inlägg: dvs motsatsen till vad som vanligtvis befinner sig i en moderats värld.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: KD- Asperger. Flest självmord- Socialdemokrater. Ja vet ju att tidningarna har en i mitt tycke löjlig policy att inte skriva så mycke om självmord men ja tror de är som med Sverigedemokraterna, upp me problemen på dagsordningen. Min gissning e att Ulf Larsson tog sitt liv men vad skriver tidningarna' Han va en grubblande komiker'

Ovanliga vantar sa...

Google translate and analyze enligt en Brasiliansk läsare har kommit fram till budskapet i mitt inlägg är: 92procent Positivt Vänsterpartistiskt tack vare ordet smart på mamman som var Vänster, 70procent positivt till Socialdemokratisk barnuppfostran, 50procent Miljöpartipositivt tack vare vegetarisk kosthållning. 8 procent Övria. Negativt laddat budskap mot Moderaterna.


Elle sa...

Mitt problem är att jag inte fixar Mona!

Ovanliga vantar sa...

Elle: Inte ja heller, hon gör de omöjligt att rösta på Socialdemokraterna, alla kvittoaffärerna där runt 2002 + hennes sätt som att hon pratar till barn.
Nu blev ja inkallad till beachvolleyboll ida igen tack vare min grymma insats igår. Malmö har fått beachvolley-SM både 2010 å 2011. Kanske borde sätta upp ett mål i livet, hört att sånt e populärt å attraktivt, samma människor försöker leva i nuet. Ok målet e att komma me på SM 2011 på riktigt å inte Mix-SM som ja spelade i somras.

Alla arga mail om att Den perfekta partnern inte finns, till er säger ja att för mej finns de nån som e perfekt, trolittvis e hon en Squashspelande skådis från Finland me Bibliotekarieambitoner som inte tycker att man ska krossa Holländskt porslin. Bloggens livslängd nu inställd me mitt nya mål till minst Sommarn 2011.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?