torsdag 29 oktober 2009

Hatade högtidstider

- Halloween cup ( Beachvolleyboll ) i Göteborg på Lördag och jag ska lira med den tysta lämmlen. Att alla helgerna under sommaren går till beachvolleyboll gör ju att där finns en hel del par i den sporten. Endogami typ. Jag tror på exogami.

- Förra sommaren skrev jag att dessa grupperna var hyperintressanta:
* Blinda ( All kärlek baserad på ord och beröring ).
* Döva ( Om hon blir attraherad av mitt utseende så slipper hon ju höra mitt babbel ).

- Mina närmaste trodde jag skulle ha större chans hos dem döva än hos dem blinda.

- Efter det inlägget blev jag ju bjuden på midsommarfest av döva singlars sällskap som jag tyvärr aldri gick på. Tanken med att försöka attrahera dessa grupper är ju för att jag hatar högtider och kanske då åtminstone får träffa folk som kan ge mej några nya tankar. Jul elr nyår med siamestvillingsystrar är min nästa önskan.

- Vem bestämmer när det är läggdags ?
- Om dem fick chansen skulle dem då vilja separeras ?

- Vad saknar dem mest ?
* Vakna utvilad
* Möta sin systers blick
* Sitta ensam i ett badkar
* Att kunna försvinna i mängden

- För att var väl förberedd så skall jag nu läsa " Flickorna " av Lori Lansens. Jag tror och hoppas att om man vuxit upp som kraniofaga siamestvillingar och överlevt så har man åsså skaffat sig en del humor och isåfall så ska jag fråga vilken som är deras favoritsport. Det borde vara någon av dessa:

* Rundpingis
* Synkronicerat simhopp
* Squash

- Inför förra julen hade jag skrivit att dessa grupperna var högaktuella:
* Frusna fd fruar
* Utfrysta mammor

- Blev då bjuden på julmingel av en läsare ( Xena ) men lär ju inte bli bjuden denna julen efter att jag skrev så här dagen efter: " God mat och trevligt folk, jag drack en folköl och effekten på den tog mej igenom foglossningen men sen halvvägs igenom födslen kände ja att nu antingen sveper jag hela punch- skålen eller blir det jag som hamnar i förlossningsdepression så jag tackade för mej. I hallen när jag gick hördes Rolling Stones sjunga " Its so very lonely, youre two thousand light years from home ".

4 kommentarer:

Marie sa...

kul att se att du fortfarande finns kvar i bloggvärlden :)

Sara K sa...

Ajaj, jag passade in i förra årets julkategorier på båda punkterna. Både frusen och utfrusen.

Jul och högtider är något jag egetnligen avskyr. Dessa sk högtider är för slutna sällskap. Det är VI mot DOM. Ingen bjder hem en singelmamma till DERAS jul eller nyårsfirande.

Om du törs/orkar så kan du fira jul med mig. garanterat ohögtidligt och allas önskemål tillfredställs. Bästa julen ever!!!

Mvh // Sara Kadefors från Borås ;D

Ovanliga vantar sa...

Marie: Din pepparkaksblogg e ju alltid som en god saga.
Sara K: Ja hoppas ju på först å främst på siameser, döva, blinda, kanske en Dansk-Koreanska på flykt. Har den ovanliga oturen att va ledig både julafton å nyårsafton, har erbjudit mej att jobba extra, hoppas hoppas. Utfrysta döttrar me kass dialekt e ju den subgruppen ja har föredrar, där snackar vi genuint familjehögtidshat.

Ovanliga vantar sa...

Ja sätter en knackwurst på att EU-presidenten kommer va Tysktalande, tur Norge inte e me i EU då hade dem väl röstat på Obama. Väntar på Debatt. Kan inte bli pinsammare än Quetzala Blanco va häromdan, ja som tyckt att hon va söt. I Behov av massage.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?