onsdag 14 oktober 2009

Not so Nobel

- Eftersom jag hatar Tyskar lika mycket som paraplyägare, hundägare å barnägare hade jag lånat hem typ alla Nobelpriskandidater förutom Herta Muller men efter att ha läst lite av Don DeLillo och Cees Nooteboom så gav jag upp och inser att jag behöver lite läsbart så nu efter en dubbel värdelös espresso på det hypade Solde så har jag lånat detta nya och förhoppningsvis intressanta och roliga material:

* Lena Andersson " Utspelat "
* Anna Kåver " Himmel, helvete och allt däremellan "
* Sara Kadefors " Borta bäst "
* Lydia Cacho " Jag låter mej inte skrämmas "

- Måste bara rekommendera en av mina favoritböcker som jag såg här i hyllan nyss och det är Hans Gunnarssons " Allt ligger samlat ". Den är en blandning av Noren och Strindberg och parmiddagens ångest kan inte bli värre.

- Hade detta varit en hälsotidning så kunne detta varit min egodag men nu är det bara så här att en arbetsfri dag och en träningsfri dag råkar sammanfalla och jag använder den till att dricka kaffe och låna böcker. Next stop pottersville....

13 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Hamnade mitt i shoppingrunda me en kompis, ja stod å lyfte på en sko å tänkte typ om snön hade nånsin lagt sig på Möllan så e dessa rätt snygga, då säger konduktören/bartender/biträdet att skorna e undanlagda å då stegar Tingsek in å blir glad å tar dem, vafan! Ifs ja hade ju inte tänkt köpa dem å Tingsek e ju typ som Lemarc å ja bor på 1a våningen å fastnar därför sällan för hissmusik.
Sen tog vi en 3hrs fika/1 liter kaffe å löste hennes pågående relationsdrama. Diagnos: Depression.

Li sa...

Hej, Drar du alla tyskar, paraplyägare, hundägare o barnägare över en o samma kam. Eller hittar du något intresse i någon av dessa människor?
Bara undrar,för jag kan nog vara ägare till något av det.......

Ovanliga vantar sa...

Li: Trots att ja hatar generaliseringar så använder ja sånna själv ibland. Ja hatar mest beteendet hos många i dessa grupperna dvs när hundägare å barnägare tar för givet att alla i världen älskar just deras lössläppta djur/unge. Ja gillar ju djur å var ju grym på mitt jobb när ja jobbade på Barnpsyk-akuten. Paraplyägarna som äger trottoarerna å vägrar höja-sänka-flytta på paraplyet när dem möter nån e ju oftast pensionärer. Bra att du påpekar för ja vill uttrycka mej så rätt å riktitt som ja avser. Härmed gör ja avbön å ber om ursäkt till dem 3-4 hundägarna som känner sig offended, även den ensamma mamman vars man dog plötslitt, förlåt till dej å till dej me paraply som låter mej få plats därunder under ditt ella ella umbrella. Ja blir bortsållad pga min amishness, fitness, ensamhetsbehov, nyktra å enkla leverne, totalt ospontan. Förlåt Li it wont happen again. Men feta då undrar nån? Jo dem hatar ja fortfarande utan förbehåll.

Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Li sa...

Ja alla e vi olika o alla e vi lika....
Jag menade inte att du skulle be om ursäkt för ditt tyckande..tyckande e ju skit bra..jag var bara lite nyfiken...så nu kom det ju en ny fråga ....varför hat mot feta????

Ovanliga vantar sa...

Li: I grund å botten e de väl inte hat utan snarare svårihet att känna respekt för feta som hela tiden ska ha en klapp på axlen å deklarerar hur många kg dem gått ner trots att dem e lika feta som alltid. Ja hör aldri en fet säga att han gått upp 7kg senaste månaden. Fetheten i säg bryr ja mej inte om, ja kan ju undvika feta om dem nu stör mej lika mycke som Stieg Larsson- läsarna (Ville bara öppna upp för en sequel). 1promille har genetisk fetma å skylla på, förlåt ti er.

Li sa...

Hahaha, ok, Men om jag skulle stöta på dig på nån regning väg så ska jag fälla ner mitt paraply o inte säga hej på tyska o hålla in mina fula ungar o hålla in magen samtidigt som jag försöker kalla till mig hundskrället....Nä, skämt o sido ,,,jag förstår vad du menar ,,,Stå på dig i din ensamhet... för mig e Vald ensamhet underbar....Även jag har gjort ett försök att läsa S. Larssons böcker o jag fattar absolut inte att halva befolkningen e i trans över nåt som inte alls fick mig på fall....

Ovanliga vantar sa...

Li: Alldeles för många har usel smak, alldeles för många e otrogna för att dem inte palla va ensamma å ist för att vänta på den perfekta partnern så tar dem nån som e ok. Charm å rätt sorts humor kan väga upp ett dålitt paraplybeteende men ja såg å hörde en lattepappa på Solde ida samtiditt som han slog till hunden på nosen. E nästan säker på att 'snabba cash' stack upp ur hans duffel. Nu va han ju inte en tänkbar flirt men ja rös ändå över mänskligheten. Kan du inte bara nämna 10 no-nos, även om din ensamhet aldri ska brytas så har du säkert en lista över pros and cons?

Joplin sa...

Och jag som precis läst Allt ligger samlat. Lite som att se en kortfilm i huvudet.

Om du inte redan läst något av Bret Easton Ellis så måste jag rekommendera honom. American Psycho är så klart mest känd men Less than zero och Lunar Park är ännu bättre.

Ovanliga vantar sa...

Kiddo: Eftersom du har koll på vad som e viktitt i livet så nästa gång ja e på bibblan kollar ja upp dina förslag. American Psycho e ju länge sen ja läste men dem andra 2 ska ja kolla upp. Allt ligger samlat e en få böcker ja känner ja vill läsa om. Nästa stora fikadag e väl onsda nästa vecka? Kommer inte in på din blogg via min mobil ida.
Dagens boktips: ' Historien om ett förebådat dödsfall' Garcia Marquez. De e en bok som e värd att läsas om igen åsså

Daniel sa...

Tyskar som e så sexiga.. ja de män jag... kysst.. iaf!

Ovanliga vantar sa...

Daniel: Jo ja har träffat 2 trevlia tyskor åsså men resten e ju nazister

Joplin sa...

Koll på vad som är viktigt i livet? Hmm, inte vet jag. Man ska ju helst leva som man lär också...

Garcia Marquez ska jag kolla upp! Ska ändå ner till biblioteket och låna Dead aid av Dambisa Moyo.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?