tisdag 1 juli 2008

Likgiltighet

-Jag blir ofta intresserad av dem där tjejerna som har ett starkt intresse för nått, dem som brinner men själv brinner ja ju inte för nått.

-Asså visst håller jag med Amnesty, Greenpeace, frige Dawit Isaak, rädda typ alla delfiner å skaffa inga sommarkatter men blir jag särskilt upprörd? Nä.

-Jag tycker de e förjävlitt med hemlösheten, att dem gamla får kass mat å att de går 70 elever på en lärare men hur mycke orkar ja bry mej egentligen? Inte så mycke.

-Jag kan lobba för miljön i alla sammanhang där jag finns å försöka få folk att få dålitt samvete för massa saker men skulle jag orka bli arg på nån för det? Knappast.

-Vädret då, hur förbannad orkar man bli för att det e molnitt varje dag? Inte ett dugg.

- Alla jävla namnlistor å demonstrationer, asså kom igen snacka om waste of time.

Mitt temperament e helt jämnt, skulle kunna tro att de nån medicin som fått mej dit men de e bara ren skär likgiltighet. Denna likgiltighet speglar mina relationer åsså, dem kommer å dem går å de e välditt få som består.

Kanske skulle ha ett extraknäck som får mej att brinna. Topp 3 just nu kl 05.21 den 1Juli -08:

1. Livsmedelsinspektör.
2. Politiker.
3. Ultimate fighter

5 kommentarer:

Elle sa...

Du hade gärna fått dela med dig av lite coolness till mig och få lite eldig passion i utbyte. Det hade säkert varit nyttigt för oss båda.

Ovanliga vantar sa...

Ett tag när jag behövde använda min hjärna så fick jag i uppdrag av Sahlgrenska att lägga nya scheman till dem, normalt sett ett 14 dars-jobb. Jag har sjukt lätt för att se mönster å la skiten på en natt men tyckte de va jättekul. Jag e bra på att spruta ur mej ideer men sen måste oftast nån annan ta tag i dem, jag varken e eller vill va den praktiske. Blase på det mesta, d e alldeles för sällan jag ser nån ny tanke eller ide nånstans, alla slänger sig med citat å gamla tankar hela tiden, så jävla trist. jo du kan få lite coolness, tunnan e full

Anonym sa...

Citat e trist, allting är ju redan sagt, dessutom bättre av någon annan. Så håller ikke med dig. Det gäller bara att samla på sig de bästa o kunna lära av dom i kobinaton med praktisk lärdom... bla bla bla

Anonym sa...

vill också brinna för ngt..men ofta kommer bara cyniskheten fram..tror istället på makten att verkligen vilja ngt dvs vill du ngt på riktigt får du det oxå även om det låter väldigt caheloiskt

Ovanliga vantar sa...

Cynismen e nog ett av mina främsta drag. Synsk å cynisk thats me.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?