söndag 6 juli 2008

Drapetomani

-Jag har ju en pågående städning å rensning av mitt hem, mitt liv å min själ. Äger snart inget. Häromdan rök nårra papper typ gamla journaler på olika språk som i vissa fall e svåra att översätta, en del va fläckia av jord å typ örter. Det enda ordet som stod i fet-text å väl synlitt på flera stället var Drapetomani.

-Vad som e bäst för mej eller vem som inte e bäst för mej får jag höra från diverse tjejkompisar men jag har andra källor till motivation än kunskapen om vad som e bäst, asså våra känslomässia reaktioner e inte anpassade efter vad som e bäst.

- Om över 20 % av befolkningen e olycklig å behöver antidepressiv medicin å då det blir fler å fler som mår dålitt så kanske vi måste inse att normaltillståndet snart inte e att va lyckli vikket trolitvis paradoxalt nog kommer att göra oss lyckliare.

14 kommentarer:

Anonym sa...

det är lögn och förbannad dikt!

Ovanliga vantar sa...

Statistik då? Fast slumpen e en sann vän.

Anonym sa...

Har alltid kännt att fly kan vara en möjlig lösning.
En person jag känner, fast inte så väl har försökt lära mig om acceptans och följsamhet... ibland fungerar det. Ibland är tricket bara att andas.

Anonym sa...

DEN har du väntat på fröken S.

Ovanliga vantar sa...

Acceptans bra dagar å flykt dålia dagar, de gäller bara att inte va farlitt nära en station en dåli dag med för mycket cash på/i kontot/säcken. Följsamhet kan innebära flykt med kanot typ å kanske rätt väg att ta en vacker dag..Med peps sjungandes " Jag har seglat ner för floden Rhen"

Anonym sa...

Regeln: åhå du läser min blogg ser jag ;O)
Ambi: ingen idé att grubbla för mkt..kanske skulle lite prozak va en bra idé

Anonym sa...

Schuster: Aber Naturlisch
Ambi: Varför har du dragit ner dina intressen till primärnivå?

Anonym sa...

vi cross-kommenterar just nu..regeln: kom ihåg vad jag sagt, villkoret för länkning e ett inlägg varannan dag. hittar du inte på ngt att skriva om kan du alltid skriva hyllningar till min blogg..gäller dig med ambi! ..jag kommer inte ifrån datorn idag..fixat med cv i flera timmar..

Ovanliga vantar sa...

Mina intressen har aldri sträckt sig längre än mat,träna å sex. Skulle önska sömn men då hinner man ju inte med så mycke i livet. Hyllning till ditt hår Burgski.

Anonym sa...

Överlevnad?

Ovanliga vantar sa...

Ja överleva e det viktiaste, allt annat får komma som glada överaskningar

Anonym sa...

tack så mkt.desamma höll jag på att säga..överlevnad har väl aldrig vart några problem. ibland e allt så tryggt så det nästan blir tråkigt

Ovanliga vantar sa...

Jo Fr.Schuster i mitt fall har överleva vatt ett jobb minst 5ggr så därför har jag inte större önskningar på livet än så. Ja tryggheten å tjejer som förmedlar tryghet kan kännas bra vissa dagar men in the long run så hellre nån med ett psyke som jag inte kan förstå fullt ut.

Elle sa...

"våra känslomässia reaktioner e inte anpassade efter vad som e bäst"

...så sant. Annars hade det ju inte varit nån sport ;)

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?