onsdag 2 juli 2008

Göra det lätt för sig eller göra det svårt för sig?

-Vissa kommentarer gör ju gällande att jag gör det lite svårt för mej. Min teori e ju att det e tack vare att jag inte har nårra problem på nått område i mitt liv för tillfället så har jag tid/råd å va lite kräsen, de e ju lättare när allt e stabilt i ens övria liv.

-Jag tror att när det e strul på arbetsfronten, hälsan eller bostad mm så e de viktare att ha en relation så att nått e tryggt i ens liv för att kunna åtgärda dem andra sakerna.

- Det kanske verkar som om jag gör det svårt för mej med ett så hårt filter men förhoppningsvis e ju målet att hitta nån som jag kan hänga med i 20-30 år om vi nu vill det.

-Kanske gör jag istället det lätt för mej som väntar på nått rätt istället för som den stora massan som tar ett antal kortare förhållande, skaffar nårra ungar med nån, kanske en unge till med nån annan, gifter sig, skiljer sig osv.

-Om jag gör det lätt för mej eller svårt för mej? Only time will tell.

-När övergår jag från att ha intuition till att bli obstinat? Vid könsbytet eller?

Nytt på Ambi-bay:
- En ljuslampa för folk som behöver ljus på vintrarna.
- En Shiatzumassage-apparat.

Bägge sakerna byts mot en dubbel espresso typ alt. nårra sushibitar.

-Wanås slott verkar ha bra utomhuskonst nu i sommar, hur kommer man dit utan bil, pågatåg?

12 kommentarer:

Tixie sa...

wanås uställningar är ganska botten sen louise bourgeois's maman försvann. tyvärr.

Ovanliga vantar sa...

Ok, ska vi åka till Köpenhamn å kolla på Bodies-utställningen istället då ?. Icecream is on the house.

Tixie sa...

ooo, bodies! you know how to make a girl smile, bara släng in lite döda kineser i terrarium och visa upp dom. det borde vi. glassning i malmö kanske är lättare tills jag har slutat jobba iaf.

Ovanliga vantar sa...

Kolllar hur länge föreställningen går i köpenhamn åsså glassar vi i Malmö så länge du som e i cave of pills.

Elle sa...

Till jul. Och åk absolut dit, det är en toppenutställning!

Ovanliga vantar sa...

En av mina konstfavoriter va när dem hade Botero-figurer på gatorna i köpenhamn. Konsthallen i Malmö som e fin måste bara skärpa till sig vad gäller vad dem visar......Cat Power spelar på Debaser på Månda +dokumentär om.....glömt men de lät bra, lite utedoculoungevariant.

Ovanliga vantar sa...

Overdelivery. Vet inte om jag hade de i mej eller jag fick det sen jag började jobba med psykiskt annorlunda folk. Du ger eller svarar lite mer än nödvänditt, alltid! Kan va latinblodet åsså för att hålla konversationen uppe som nu när jag kommenterar mina egna kommentarer när alla verkar ha lagt sig.

Elle sa...

Haha, keep it up!

Anonym sa...

Köpte en shiatsuapparat för något år sedan......ringde
sedan en polare och talade om hur bra den var...en tid senare så hade han köpt en också...Det visade sig att han även hade köpt en sms-maskin också!!!den enda i landet tror jag. Jag använde shiatsumaskinen typ 2 ggr och nu har den legat i ca 4 år orörd. Hur många ggr har du använt din? Kan man lämna tillbaka den efter 4 år och få pengarna tillbaka eller byta mot ngt annat tror du?

Anonym sa...

Asså jag vet inte om det e menat så men fräulein dvs fröken stavas fräulein med ä å uttalas frojlajn
annars har jag ingen kommentar

Ovanliga vantar sa...

Shiatzuskräpet användes första månaden nårra ggr sen aldri. Fröken schuster blev det nu, de andra blev lkrånglitt i mitt huvud.

Anonym sa...

Bodies utställningen i Kph hmmm? Kvarlevorna efter kinesiska straffångar hmmm? 6ig date du! Visst e d uppfriskande m lite pretto moralpredikan haha. Njut glassen!

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?