fredag 11 juli 2008

Potatispizzarecept

Mail igår från töser som jag träffade under min tågluff i Maj.

Från Bondmoran:

-Hörde du du Gangsterfarfar! Nu hjälper du mig att hitta hur man bokar Böda! Annars får du smisk på din vältatuerade lilla stjärt! ;

Min tolkning: Helst vill ja inte ha din hjälp utan bara att du ska bli medlem i min lokala närproducerande å kravmärkta BDSM-klubb.

Från yeslin:

-Merhaba niclas. Nasılsın? Nerdesin şu anda gezmeye ara verdin mi :) neyse niclas görüşmek üzere bye.

Min tolkning: Hej snygging när vi ska gifta oss så att jag får lämna detta eländes land, du e den snyggaste mannen jag mött utan mustasch förutom mina farbröder özkan å Hakan dvs.

Från Eliska:

-Hi ! Do you remember me? We met aboard the train in Czech republic. My name is Eliška :-) How are you? :-)I want send you a recipe of czech favourite meal " potato pizza " which we call " BRAMBORÁK " :-) You need some potatoes, smooth flour, one egg, salt, pepper, marjoram, garlic. You shred potatoes, put in the bowl and add all else. You make full-bodied dough. Then you put it in doughnut pan with warmed. oil . It must be a thiny pancake. And then you roast it. Good taste :-) have a nice day Eliška :-)

Min tolkning: Hej jag fattar om du inte kommer ihåg mej men jag vill att hela världen borde äta mer potatispizzor framförallt borde de va billitt å bra att ge till dem Afrikanska båtflyktingarna som kommer till Spaniens kust åsså har dem mat till åtminstone halva hemresan när EU puttar deras eka tillbaka ut på havet. EU kan ju alltid sno en ny bit land i Afrika å kalla enklaven Bramborak typ. EU e värsta gruppegoismen ju.


Fredan innehöll välditt få vakna ledia timmar. Nårra av dem timmarna blev sjukt mycke medveten närvaro med Tix å sen blev det lite brännboll med beachvolleybollfolket nere vid handikappbadet, fick lämna dem när de va dags för grillning eftersom jag skulle iväg ti jobbet.

17 kommentarer:

Elle sa...

Strålande tolkningar. Hade lätt kunnat göra en spinoff gällade hur andra (tex jag) tolkat samma mail. Men spinoffer blir aldrig lika bra som originalen. Potatispizza. Kanske nått för Klotter?

Ovanliga vantar sa...

Bandet Die klotterens raider (stavas det så?):3Potatispizzor, Ett paket Skånerost-zoegas, Kabbalavatten minst 24 flaskor, sjukt massa frukt diverse sorten,ett flak cola light, 1 kg proteinpulver. 2 kg blandade nötter. vad saknas?

Ovanliga vantar sa...

Tror tyskan vill ha ett flak öl faktisst åsså.

Elle sa...

Släng in ölen och ett kort -din bloggkommentatör MI fixar det på ett kick efter ett besök på panduro och lite tid med sax och limstift och en och annan fltpenna.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja Mi ska iallafall få va den som gör inbjudningskorten till Die klotterens releaseparty, hon verkar ha den kollen.

Elle sa...

Stenkoll. Det här är networkande på übersta bloggmästarplan.

Anonym sa...

vad hände medmin "jag dricker bara Karlsberg Urpils från Rheinland Pfalzöl-karlsberg das hat was"?? mina kommentarer e mobbade

Ovanliga vantar sa...

Ligger mellan Karlskronaplan å Dalaplan.

Ovanliga vantar sa...

Tyskan: Jag har inte gjort nått, te prometo, fanns dem där eller?

Elle sa...

Dalaplan Davidhalls St Knut Drottningtorget... det är tanken som räknas?

Anonym sa...

shit kom preics hem från möllan men egentligen mellan azerbadjan o kurdistan. helt slut..men ölen va gratis

Anonym sa...

fick ett sms idag med avslutet: "tänkte ta en fika me "namn" imorrn efter kl 16 vore kul om du ville hänga me" tolkar det som: våra liv cirkulerar kring dig o om du inte kommer vet vi inte vart vi ska ta vägen o du e ljuset i tunneln så snälla, bara kom. vi bjuder på negerboll trots att ena halvan av oss "håller utgifterna nereo jobbar 50%" o andra halvan är "amish"

Anonym sa...

kära vän jag vet inte...
kolla din mauíl svarade äntligen på f-b meddelandet nu. sov gott nu somnar jag...

Ovanliga vantar sa...

Hamburgskan: Die swartzenbollen ist nich ok ,daz slappen die häckensi.

Anonym sa...

men min är ju redan halvvägs nere till knävecken har vi ju kommit överens om. vad gör en negerboll för skada?

Tixie sa...

asså. vad i helvete är medveten närvaro?

för övrigt satt jag framför rastamannen med snygg mössa på tåget till Y-town och råkade somna, vaknade och då satt han och skrattade åt mig.

Ovanliga vantar sa...

Tixilove: Medveten närvaro e typ att man fokuserar på nuet, fast där e 1000 ingridienser till åsså, du ska få låna en bok om de. Hade vatt kul om rastamannen hade somnat å när han vaknade hade du hans mössa på dej åsså skrattade du.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?