måndag 25 februari 2008

Ambi Valens

- Farfar som va en sjöman från Colombia råkade ha sex med min farmor som arbetade som glädjeflicka i hamnkvarteren i Stockholm på 30-talet. Till priset av 5 riksdaler kom min pappa till men min ambivalenta farmor pallade inte med barn så hon la min pappa på en bänk och skrev en lapp " Döp denna bastarden till va ni vill men om där blir barnbarn vill ja gärna att denna ska få namnet Ambivalens eftersom detta e min känsla just nu"

- Min pappa hamnade i en familj i Småland (har svårt att bli intresserad av tjejer som pratar Småländska) å sen när jag föddes blev jag döpt till Ambivalens. Genom åren har folk gissat på att jag kommer från Holland, Australien, sydafrika eller Rumänien! Känner mej ambivalent till att vara ambivalent, skönt att aldri vara tvärsäker å tveka samtidigt som de e superenergikrävande att aldri ta nårra beslut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

TVILLING? VISAR PÅ ATT DU SKRIVER LISTOR FÖR ATT BEVISA ORDNINGSFÖLJD FÖR DIG SJÄLV, INTRESSANT OM DET ÄR SÅ, ELLER? RÖKER VARANNAN MARLBORO OCH PRINCE, SLUTAT DRICKA FÖR DU KLARADE INTE AV VARANNAN VATTEN, 25 ÅR MEN PASSAR IN I ALLA SAMMANHANG? DU ANALYSERAR DIG SJÄLV MEN JOBBAR PÅ BIBLIOTEKET?
TA DET LUGNT AMBI, VALENSEN SLÄPPER NÄR DU PENSIONERAR DIG, DU KAN JU ALLTID SKAFFA LÅNEKORT.

VETLANDATÖS

Ovanliga vantar sa...

Tror du har helt rätt, när jag blir pensionär släpper ambibalensen å kärleken kommer postad i Köln

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?