fredag 2 april 2010

Vedervärdigt vederhäftigt velande

- En fanatiker är oförmögen att känna sig lurad, en romantiker älskar att bli lurad och en cyniker är rädd för att bli lurad. De räcker inte att inte tro på något för att kallas cyniker utan för att vara det ska vara äkta cynism måste man håna och förringa.

- De är alltså inte cyniskt att inte tro på kärleken men det är cyniskt att inte tro på att kärleken för något gott med sig. Skeptiker anser att saker är ovetbara och att man skall hålla sig oengagerad för att vinna sinnesro. Detta för att allt enligt dem är föränderligt och relativt.

- 08 sa jag att min ambivalens gör att jag känner mig som en skeptisk cyniker i väntan på en fanatisk romans men nu har ju mina insikter växt sig beyond sånt trams och min nya insikt är att jag är en synsk cynisk skeptiker i väntan på en romantisk fanatiker.

4 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Slö å bra Lörda: Vaknade 15.00. 3hrs fika (16-19) på Grappa me K-man å nu badkaret innan de e das för the nightshift again 21.45-07.45.

Ordanom sa...

jag gillar det här inlägget.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja med, it keeps me awake på nått sätt.

Rensar i facebook men de börjar bli svårt att hålla min 100-gräns nu. Tänk att ett tag var där 1500 å ingen aning vem dem va. Nu 104 eftersom massa gamla folk från förr blev utkastade å nårra fula. Jag e nu endast med i en grupp å det är " Kaffe ", det räcker.

Detta testet låg nånstans att jag tagit:
What type of person do you attract?
My result is: You attract unstable people!
Congrats, you are an 'insane' magnet, and you probably have no idea why. Something about your mix of styles, how you walk not just 'one' lifestyle, but appear to have a foot in them all. To the insane, you appear to be a beacon of hope and they will flock to you, like it or not. But, they ARE insane. Lucky for you, the insane tend to be the best sexual lovers, just the rest of the package deal may not be for you.

Så e de nog.

Ovanliga vantar sa...

Slö å skön söndag: Vaknade redan 14.00, fixade min 1sta våffelsmet ever å trots bra besök å egen hunger så sinade aldrig smeten. Nu 'Annas eviga' om varför män förtrycker kvinnor å sen Racing -Real Madrid innan dags för nattskiftet igen.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?