söndag 18 april 2010

Kass katastrofkonsument

- Seriemördarna är så sjukt oseriösa och serievåldtäktsmännen är så galet osexiga dvs Thomas Quick och Hagamannen mfl. Lasermannen fick mig inte att vilja gå på Turkiska peepshows för att döda tid och Valjakkala med sitt slumpmördande fick mej inte heller att vilja ha cykelsemester i Finland de närmaste århundradet.

- Tsunamin var så jävla tradig och långdragen och borde ebbat ut mycket tidigare. Jag hatar deckare så hela Knutbyhistorien bläddrade jag förbi. Hon i lådan i Belgien och hon in the basement i Österrike, I couldnt care less asså, källsorterar fortfarande inte. Skolmördarna får IG i att fånga min uppmärksamhet.

- Men vulkanen asså. Jag vill bara ha mer och mer och mer. Låt oss hoppas att den aldrig slutar. Jag kan tänka mig att som Islänningarna själva sitta med en termos kaffe och mackor vid foten och kolla på askmolnsformationer. Jag vill se teatern och filmen om vulkanens utbrott med soundtrack av Sugarcubes elr Lo-Fi typ.

- Alla barn som föds i vulkanens spår borde få vulkan - namn men eftersom namn kanske avgör deras liv iallafall enligt: http://denperfektapartnern.blogspot.com/2008/10/du-blir-va-du-heter.html så får man trots allt vara vaksam med vad man slungar ur sig för något bortanför Snorre och med det i åtanke så var försiktig:

* Hekla, Katla och Askja blir ju trillingar som kommer att sjunga i något saggigt girlband och bryta på Björkengelska.
* Bardarbunga blir givetvis homosexuell med allt vad det innebär, not that theres anything wrong with that.
* Esjufjöll blir givetvis ornitolog elr pirvakt.

5 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Razors pain you,rivers are damp,
acids stain you and drugs cause cramp.Guns arent lawful,nooses give,gas smells awful so you might as well live VS Människor säger ofta att de vill rädda planeten men de misslyckas att göra kopplingen att om du vill rädda planeten så ta ditt liv.Planeten kommer att räddas utan dig.

- Hela helvetesvulkanutbrottet, trots att det troligen drabbar mig själv som ska flyga nästa vecka, är ju helt fantastisk bra för miljön in the long run tror jag.

-

Ovanliga vantar sa...

Vilken galen arbetsvecka som nu e slut (50hr). Räddat liv till höger å vänster men även uppe å nere titt som tätt.
Måndasplanen e såhär: 10.00- 12.00 Frukost. 12.00-16.00 Träning. 16.00-16.30 Mat+dusch. 16.30-19.30 Fika/kostkurs för fattish friends på Möllan nånstans. 19.30-22.00 'Enjoy the poverty' på Doc lounge med Timbuk som dj innan filmen.

Zappar efter skratt nu men verkar hopplöst. South park på MTV elr Vänner på Danska 2:an? Im not laughin asså.

Ovanliga vantar sa...

Sicarios i Medellin på Danska 2:an nu å minnen letar sig in i min trötthet å kommes säkert ge mej Danska Mar-ritter inatt. Fullt normalt.

Elle sa...

Fråga. Om man vill ändra sin personlighet -funkar det då att byta namn? Låt säga att jag byter namn till Yvonne. Vad händer med mig då? Kan man tvångsbyta namn på någon annan som någon slags tjänst/illvillighet?

Ovanliga vantar sa...

Elle: De e därför folk får smeknamn. Du e ingen Yvonne. Du kan ev få byta till Lajka.

Hängde me Timbuk elr Jason som han heter off stage men vi satt på scenen efter filmen igår å snacka fattigdom. Jag gjorde ett klassiskt trick å bara la mig i deras samtal å sen visste ingen av dem 3 vem jag va polare me å helt plötslitt va ja en av dem. Jag försöke få Jason att förstå risken att han kan få Carola-stämpel. Jag gav dem min konstnärliga sammanfattningen av filmen. För mej va vårt samtal en performance av mej utan åskådare.(Ev 3-4 beroende på).

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?