måndag 5 april 2010

Fotanglar - Spanska ryttare - Tjeckiska igelkottar

- Alla människor gör ju egna tolkningar på vad som sägs eller vad som läses och därför uppstår det ju missförstånd titt som tätt. Jag gillar att snacka i skalor och det är lätt att folk fattar fel.

- Om det till höger står orden obesvärad, nonchalant och likgiltig vad skulle finnas i vänstra ändan på den skalan? Vilka är mittenorden i en skala där ena ändan är bräcklig och den andra är brutal?

- Gissar att svaren kommer diffa sjukt mycket helt beroende på vem man frågar och vilka referenser folk utgår ifrån. Att bli feltolkad är snarare vanligare än att bli förstådd tror jag men det är ju inget större problem egentligen.

- Värre är att folk inte fattar att när jag förstår och kan tolka dem att detta inte per automatik innebär att jag därför känner empati med dem och även om så skulle vara fallet så kanske jag inte har energi att vara empatisk om där inte är någon vinst för mej ( Lex Carola ).

8 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Kollar Entertainment now samtidigt som jag läser om jordbävningen i Mexicali där jag blev förvägrad att korsa gränsen en gång så de fick bli T-J som vi säger. Lyssnar på Ludacris 'How low' å planerar Måndan: 09-14 sängen. 14.00-15.30 frukost. 15.30-18.30 cykla å träna 2hr. 18.30-19.00 nutrition/shower. 19.00-21.00 ca Fika med Beach-sara på Carib Kreol. 21.00-03.00. chillin in my crib. 03.00 Dvala-nattskräck.

Ovanliga vantar sa...

Tisdag: Känner mej nästan utvilad. Frukost 10.30-12.30 med Malou å språktestrasistfolkpartiledaren. 12.30-16.00 cykla å träna 2 åenhalvtimme. 16.00-16.30 dusch/nutrition. 16.30-19.00 Fika med Vimse på Simpan. 19.00- Handla mat å sen hänga med mej själv tills jag somnar.

Ovanliga vantar sa...

Skrattade åt å me mej själv igår när jag tränade så att folk tittade as I were a freak. Tänkte tanken att om jag som stäppvarg blev förälskad i en female ensamvarg skulle de kunna innebära att vi blev mer å mer förälskade ju mer sällan vi sågs. Tankar på (50procent) å längtan efter(30procent) i kombination me lite närhet(20procent) då å då e kanske helt rätt formel ist för de vanligare omvända.
Nu SVT Forum på kunskapskanalen om verklighetens folk/Latte-elit/främlingsfientlighet i Norden.

DD sa...

eller så vill du att dom ska missförstå dig för det är enklare.... och vart på skalan ligger det????

Ovanliga vantar sa...

Har känt vimse i 12 år å hon har vatt i tid 1 gång. 1!gång. DD: Jag vill ju att rätt folk ska fatta

Ovanliga vantar sa...

Kollar Angeläget med Adaktusson på 8an. Jimmy Åkesson utfrågas. Det sjuka e att jag tycker Åkesson e mer sympatisk och smart än alla borgerliga partiledare, tom kanske mindre rasistisk, detta tror jag inte ja e ensam om, tror Sverigedemokraterna tar massa röster från alla partier förutom Vänstern och Miljöpartiet ( Dem enda 2 partierna som jag kan tänka mej att rösta på). Valresultat my guess: Socialdemokraterna 30, Moderaterna 20, Miljöpartiet 10, Sverigedemokraterna och Vänstern typ 6 var.
Resten under 4. Vad händer då? kommer socialdemokraterna välja att regera själva då? Jag vill se Wetterstrand som chef över Sverige.

Ovanliga vantar sa...

Fotanglar,Spanska ryttare å Tjeckiska igelkottar. Ja tolkar ju detta inlägget att allt handlar om vilken nivå vill man ha i en relation( Läsare, kärlek mfl). Alla orden e ju bara sätt/nivåer att stoppa, kanske avskärma mej från ev läsare å från mej själv. Målet e ju att samtidigt lära känna mej själv mer å mer samtidigt som källan ska vara outsinlig. En Paradox men ett måste för överlevnad. Miss Förstådd e inte bland kandidaterna. Tvetydigt solklart å inte ett moln e överskuggat av regnbågen som sjunker i österland like Thai tanic. Mescalin, ketamin å penicillin kärleken va min. Nu räcker tankar för att min själ ska lätta ankar.

Ovanliga vantar sa...

Värsta poetry slammet här inatt visst. Onsda: 09.30-11.30 frukost. 11.30-14.30 Träning. 14.30-16.00 mat å kaffepaus. 16.00-17.00 Bibblan. 17.00- Utepremiär (Beachvolleyboll) på Vanna beach tills solen slocknar. Om dåligt väder blir det en sjukt spontan Onsdakväll.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?