lördag 24 april 2010

Sand till guld




- Med that said så hoppas jag att jag kommer iväg på träningsläger i Roses ( Spanien ) på Tisdag. 1 Vecka är tanken. På videon ovan är det direktören för det hele ( Frida ) som är och rekar, kollar sandkvalitet och provar kaffe. Allt det viktiga ju. Tjejer som ev bloggar från lägret är ju dessa:

* http://www.teamninafrida.se/ dvs Nina och Frida.
* http://teamtalarmatilda.sportsblogg.se/ dvs Talar och Matilda.
* http://www.nathalieelisa.n.nu/ dvs Nathalie och Elisa.
* http://sandrakajsa.se/ dvs Sandra och Kajsa

- Det värsta en människa kan råka ut för är andra människor och döden sa hon, resten är marginellt och kan åtgärdas med lämpliga kläder, pengar och gott humör sa jag och någon undrade hur jag kan hata barn och jag sa att det enda som är bra med barn är att dem inte uppdaterar varenda nysning deras föräldrar gör.

- Läser förorden till Zac O`Yeahs " Summan av kardemumman ". Alla personer i boken saknar verklighetsförebilder men om det skulle visa sig att det finns någon levande människa som liknar en av de fiktiva personerna hoppas man att han elr hon omedelbart skärper sig.

10 kommentarer:

Frankentix sa...

Bra med resor: Fruktansvärd lycka, frihet, kärlek, bra vibes, sköna känslor.

Jobbigt med resor: Kostnader, sjuk av längtan tillbaka så fort man är "hemma" igen.

Om du är pepp på resor i sommar och inte har sällskap är jag down. Så länge det är askfritt och billigt.

Ovanliga vantar sa...

Issue my tissue: Om du lever så Madrid, Porto elr nån håla vid havet i September tycker jag. Om jag lever åsså dvs. Jag drar till Portugal på nytt träningsläger 12 dagar i Juni-Juli och sen förhoppningsvis spela Mix-SM i slutet på Juli i Malmö. Till herraranas SM måste jag spela varje helg för att samla rankingpoäng å de har jag inte tänkt prioritera förrän tidigast 2012.

Frankentix sa...

Ah, illa. Portugal. Min första tripp till Spanien men fast. Alicante alicante, södra kusten. Flyg från växjö och 20 minuter med buss. Hur ska du bo när du är framme på tis?

Ovanliga vantar sa...

Tissue: Vi e 140 pers från Göteborg med omnejd typ, bara jag från Malmö. Samtidigt pågår ett liknande läger i Alanya ( Folk från resten av Sverige typ såsom stockholm, Umeå mm) men där har jag vatt med å jag tyckte att där e för mycket Turkar I Turkiet, pallar inte de asså Vi ska ju typ träna hela tiden så lägret e allt-i-ett dvs hotell, mat, träning/instruktörer, flyg mm för ca 6000kr, rätt ok faktisst.

Frankentix sa...

Oj. Jag hade tänkt backpacka från början eftersom det bara var tänkt att hänga där en vecka, hade med mig 500 till mat osv, men eftersom det blev 2 veckor och mitt sällskap behövde en säng fick vi tag på ett helt ok hostel för 20E per natt för 2 pers. Känns helt ok ändå.

Träningsläger känns så himla rutin. Hatar fan rutiner. Palla.

Ovanliga vantar sa...

Tish: Cuba tex hade vatt mycket billigare å bättre att ordna bostad/dans/Spanska på plats men Bjällran jag åkte med ville gärna ha de det fixat. Internet e asså skit, förlorade elr spenderade onödiga 7tusen tack vare cyberspace ( Hörde nån politiker använda det uttrycket igår, 2010 asså. sen sa Billström elr Luciano " In deep shit " å då fattade man liksom inte varfan e politiken på väg asså.

Rutin e nån som levt för många liv å inte pallar mer spontanitet elr så lever den sitt 1a liv å fattar inte att där bara e ett liv elr e de nån som jag som behöver rutiner för att orka få in cashen till spontaniteten.

Frankentix sa...

Jag åker vart som, som är billigt. Orkar inte med rutinerna just nu, därför jag inte orkar dansa heller tror jag. Om du ser en riktigt billig resa som borde ha billigt boende är jag down direkt, kvittar när.

Ovanliga vantar sa...

Tixxi:Om du inte kan sova så gå in på Aftonbladets-tv och kolla
"superprinsen". Kul, dissar mot bloggar å annat trams. Kungen i fokus, så jävla bra asså. Vi får hänga på Cuba cafe en kväll när jag kommer hem.

Frankentix sa...

Bangar inte. Veckan efter jag kommit hem från en resa är jag fortfarande i utomlandet-mode, sen blir jag deppig igen. Kollade in lägenheter i spanien, en trea för 2,5 liksom. Varför inte. Ett år eller ett halvt. Vafan. Pain. Det går över om 6 dagar.

Ovanliga vantar sa...

Ticks: Allt går över förutom The bold and the beuatiful och vädret.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?