söndag 1 februari 2009

Paella Ambivalencianna

- 1 sjukt stor gul lök
- I galet stor röd paprika
- 3 enorma tomater
- 1 näve majs
- 1 näve gröna ärtor
- 1 näve champinjoner
- 1 näve kidneybönor
- 1 grillad kyckling
- 4 dl ris (Okokt asså)
- 1 burk kräftsstjärtar
- 2 pkt saffran


- De e bara å koka riset, fräsa de som ska fräsas å ösa i resten å sen blanda rubbet.

- Kanske måste sluta försöka bygga broar där de trolittvis aldri kommer rinna nårra floder. Intresserad av många/mycke men engagerad i ingen/inget.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Det var uppskattat va..?? :-D

Ovanliga vantar sa...

De åts upp men vafan sånt säger ju inget asså. Ja tyckte den blev supergod å va nöjd me den första rätten ja lagt ner lite energi på på 3år typ. Nu tibaka ti proteinpulver, frukt å nötter igen ti nästa gång jag får en uppenbarelse.

Anonym sa...

hehe... måste det ta 3 år mellan varven? ;-) Kattljud... förklara!!

Ovanliga vantar sa...

Kattljuden måste väl vara ett steg närmare den evia ensamheten förutom alla cats dvs.

Anonym sa...

Är det så? Hmmm... trodde paellan skulle föra dig längre bort från kattljuden...

Ovanliga vantar sa...

Nästa gång ja gör paella gör ja de ti mina katter, lets party like its 2099 åsså får dem ett fat mjölk ti de asså.

Ordanom sa...

är du en brobyggare? jag tycker att så länge ingen bitchar med mig så är jag cool. det är min definition av brobygge.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Håller me, bästa betongen e nog respekt asså. Ibland väljer ja den där bron som den klena grisen byggt dvs den där av halm elr den där av lera som den näst-klena grisen byggt, dem faller alltid ihop förr elr senare.Min egna brobyggarförsök sker oftast bara i tanken elr kommer kanske typ ti ritbordet sen känner ja ångest å trötthet å mardrömmar åsså vaknar ja svetti i floden. (Mjau mjau hördes på kattkolonin då dem anade att snart skulle nån ev få plats hos Kid kreol på Bergsgatan).Pskykostillstånd eftersom nån valde att ha ett trummsolo utanför mitt öra tills klockan 06 imorse. Alla inlägg å kommentarer ida kan hävas i Haaagtribunalen elr nått sånt viktitt place, ja kommer hävda insanity asså.

Ordanom sa...

I see.

Elle sa...

Mmm.. Låter gott (bortsett från kycklingen) trots att mat inte är min grej.

Är inte brobygge i sig en form av engagemang? Som Lego, vem fan leker med färdiga legoalster? Det är ju ihoptåtandet av div. gula "åttapluppare" och blå "sexpluppare" och platta vita fyrapluppare med hjul på så är hela tjusningen.

Burgschki sa...

de där enorma tomaterna? är de över 1.65/55kg?

hur avgör man ifall paprikan är mentalt frisk eller ej? Rorschach-test?

Anonym sa...

har inga pesetas på le mobil och är för fattig för att fylla på, vill dock ha ditt sällskap imorgon om det ges, jag åker ju tåg gratis än så länge.

Anonym sa...

tidigt på dagen, runt 12-13.00. sen har jag träningsskit som jag tydligen tackat ja till, no harm done än förutom värk i höfter och ben men jag vet att det kommer smygande snart. hör av dig babe.

Ovanliga vantar sa...

Tixilishouuuuuus: (Detta skrivs på gymmets dator nu å eftersom ja inte kommer åt en dator nästa gång förrän typ 22.00 imorron så blir de ju sent om du svarar på detta svaret här). Vi gör såhär att ja stannar hemma å håller oboyen varm ti 13.00 imorron å ifall du inte dykt upp då så har väl nån typ en konstfackstudent slängt sig framför tåget elr nått annat själviskt som stört din resa. Stretcha inte för allt i världen, stretching e djävulens påfund å bara förstör. Ett vramt bad e enough asså. Hoppas vi se imorron licious liten.

Ovanliga vantar sa...

Burgski: Ja har mailat Di Leva ang grönsaksfrågorna. Han har visst gått å blitt ihoppa me hon den där jobbia tösen.

Elle: Nårra kompisar kanske ska fixa ett gäng som ska leka nu Lördan den 12e på de där stället i Limhamn, klätterväggar, Robinsonlekar mm, asså mest trams , sen mat å avsluta kvällen på El banco de salsa. Har ingen aning vikka som hänger på men om de blir av å du å ditt contraband e sugna så häng på vettja.

Burgschki sa...

jag blir så orolig, hur ska EU reagera på dina grönsaker?

Anonym sa...

Nu är vi alla nyfikna på om Tix fick nån choklad och om ni lyckades träffas, trots att ni inte fick kontakt annat än via bloggen... :-D
(...fast du kunde ju ringa/smsa henne förstås- att hon inte har pengar laddat, spelar ju ingen roll för dom som vill ringa henne ;-) )

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Ingen chokla men kaffe, genom bloggen blev de å sms från mej, försöker undvika ringa, tror de e cancer i luren å elallergi mm

Burgski: tycker att EG va ett bättre namn än EU

Anonym sa...

D va ett tag sedan jag va på besök... En snabb drive trugh o jag fick vad jag ville ha! Ett litet citat som passade perfekt, inget uppvik, ingen skavande plagiatloggo o dessutom GRATIS! Lägger mina "myroribrallor" på hyllan o klär mej i dina ord kvällen i ära: Bygg ingen bro där d inte kommer rinna ngt vatten (typ)

Ovanliga vantar sa...

Snapphonan: Va gla ja blir, ser ju hela mej som en drive thru, passera å ta vad du vill åsså ses vi senare typ. Hoppas de lilla citatet hjälpte dej genom kvällen?

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?