tisdag 24 februari 2009

Du ska va president

- Oftast ser man ju på folks klädstil vikket parti dem röstar på elr så fäller dem en enda samhällskunskapsmening åsså vet man, men om man fortfarande e osäker så frågar man bara vikket deras favoritdjur e sen vet man.

- Moderaterna: Hundälskare. Gillar att bestämma över hur andra ska bete sig. Här får du ett ben å va nu tacksam över de men för att du ska få ett ben ti så måste du lära dej detta å detta åsså detta, ingen fara ja håller dej i kopplet, en smäll på nosen e bara bra, vi e ju ett team.

- Vänsterpartiet: kattälskare. Kom när du vill, gör va du vill. Här finns allti tillräcklitt me mjölk för att åtminstone överleva, Inga krav. Anarkistdjur av alla sorter.

- Kristdemokraterna: Vi bygger en ark me endast 2 djur av varje sort, en hona å en hane, inget hanky -panky me samma sort tack. Mycke pudlar å taxar.

- Sverigedemokraterna: Få djur, en å annan schäfer elr pitbull typ.

- Centern: Komänniskor men även mycke hundar typ Golden retriver å ni vet Irländska sorter å andra håria å glada hundar.

- Socialdemokraterna: Mest schäfrar, en del taxar å sen smyger här sig in en å annan bondkatt å vandrande pinne här åsså.

- Folkpartiet: Tycker mest om smarta djur som går att utvärdera typ delfiner elr papegojer, en del udda hundsorter finns här åsså.

- Miljöpartiet: Katter men här finns såklart alla dem som gillar djur off the beaten track dvs ormar, ödlor å djur vi inte ens visste fanns. Långsamma djur.

23 kommentarer:

Elle sa...

H! Jag har en syrra med massa spindlar och stället jag bor på just nu, alltså hos tvillingen, har två minigrisar... innebär det Fi respektive centerpartiet?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Spindlar å minigrisar innebär antingen centern/Fi/miljöpartiet. Du e en sån som röstar olika i kommunalval respektive kyrkoval.

Anonym sa...

Och om man säger att man gillar dom flesta djur- som ungar då? Vem kan motstå en kattunge eller en hundvalp eller en kalv, en kulting, ett lamm eller ett föl? Alla djurbarn är ju så söta... vad är man då?

Ordanom sa...

jag undrar varför folkpartisterna gillar delfiner och smart djur. tyckte det lät intressant. jag är inte så insatt i svensk partipolitik.

Elle sa...

Jag är fri från husdjur och kyrkotillhörighet, bor i en kappsäck, tillfälligt i kollektiv. helt rätt... jag kan rösta helt olika från gång till gång.

Ovanliga vantar sa...

Sanna: de betyder att du e ytlitt intresserad av politik, hoppjerka å byter parti lia ofta som.... Fill in the blanks.
Ordanom: svensktest, utvisningar vid misskötsel, betyg från å me kyrkans barntimmar osv

Anonym sa...

hmmm... jag är faktiskt ganska partitrogen... har nog röstat samma i alla val hittills, men undantag för kommunalval och sånt- där kan jag ha valt nåt annat, som passat bättre ;-)
Men jag gillar alla djurbarn ändå...

Ordanom sa...

hehehe.

Burgschki sa...

katt är det enda djur jag kan tänka mig. men orkar inte ta det ansvaret just nu. o klarar inte av den där äckliga kattlådan. en vildkatt i trägårn hade funkat.

får rösta i stadsdelen där jag bor och det är allt. röstade skiten ur det valet.

Ordanom sa...

men katter river sönder ens fina möbler o hårar ner allt. mitt fina sagolika hem får inte rivas sönder. jag tror det är därför moderater inte gillar katter heller. dom har för dyra möbler.
i övrigt gillar jag också alla djur. till o med råttor o kackerlackor. elr gillar gör jag kanske inte, jag respekterar deras beslutsamma överlevnadsförmåga. något jag funderat mkt över.
o så tycker jag att alla som har djur hemma är fascister.

Anonym sa...

jag tror inte det är några problem att stå emot en djurvalp/unge/föl. vilket parti står för ingen ork att sköta ett djur men heller ingen ork att ogilla?

Ovanliga vantar sa...

Burgski: håller me, ett gäng vildkatter passar mej åsså. Missar min buss på mornarna hem från jobbet för att klappa katter. Ordanom: håller me om att kittens förstör men de lär en att inte fokusera på ytan. Om alla va tvungna å ha katt skulle ingen rösta på dem oempatiska hundpartierna.
Tix: du e blankröstare om du råkar vakna i närheten av val-lokalen rätt da.

Malin sa...

Om man föredrar ugglor, rävar och djärvar då? Sug på den du.

Ovanliga vantar sa...

Malin: djur off the beaten track innebär att du har empati å trolittvis miljöpartist men ev vänster.

Ovanliga vantar sa...

Om du inte vill döda å stoppa upp dem för då tillhör du trolittvis högerflanken hos socialdemokraterna

Ovanliga vantar sa...

Malin: tror du stavat fel lärarn. Menar du järvar elr dvärgar? Dvärgar e nämligen Fi.

Anonym sa...

hahaha... du har då svar på allt Ambi ;-)

Ovanliga vantar sa...

Sanna: tack, tyvärr skulle nog vissa hävda

Anonym sa...

Ah, du var mig en riktig hundhatare. Och du hatar kvinnor som älsksr hundar och du älskar kvinnor som hatar hundar och du.... well..sen blev det visst en politisk debatt av det hela också.

Ovanliga vantar sa...

Dd: allt går å göra politik av, visst e de fantastiskt. Skönjer en håri roli hund hos dej?

Ovanliga vantar sa...

Dd: allt går å göra politik av, visst e de fantastiskt. Skönjer en håri roli hund hos dej?

Malin sa...

Hahaha! Klart jag stavat fel. Jag vill dock tillägga att jag inte är lärare. Och kommer aldrig att bli!

Ovanliga vantar sa...

Malin: Måste va kul å va syo ändå elr? När ja gick i skolan så var vår syo även vår kurator!

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?