torsdag 5 februari 2009

Variety meat

- Ida: Delade en kanna kaffe me Tix på kafferosteriet. Vi beställde kaffe me bönor från Nya Guinea men frankly my dear så undrar ja om man inte måste ha en hittepå-titel som Barista för att kunna skilja de från kaffe från Guinea Bissau, Guinea Conakry elr Equatorial Guinea varav alla e mina önskesemestermål den dan när man kan ta båten dit dvs. Kanske en avstickare ti Sao tome e Principe åsså hade vatt nått. Betyg: 4 stulna heta svarta koppar.

- Igår: Gick på bio me Teater-regissörskan. Vi kollade Mammut, vikken va värsta klyshfesten. Tror filmens budskap va att människor lider men vi tänker ändå inte ändra vårt vandel. Betyg 1 nanny.

Iförgår: Va på friidrottsgalan i nya Malmö arena me Beach-Sara å nårra andra lärljungar. Satt precis bakom Blanka Slavic tränare på första parkett, oj så bra Blanka va men oj så ful hon åsså va. Stavhopperskorna startade sin ansats en meter framför oss å Brasilianskan Fabiana Murer flirtade hejvilt me mej men eftersom hon mellan hoppen tog på sig en dunjacka som troligen hade krävt att 200 Ungerska, 50 Polska å 30 kinesiska gäss torterats så bytte ja fokus ti Polska Pyrec som mellan sina hopp svepte in sig i en Polsk 2nd-hand-handduk gjord av Skånska sanslöst frigående höns välditt försiktitt avklappade fjädrar. Betyg: Tro å hopp men ingen kärlek.

- Iförgårsgår: Hängde me Ensamheten på Inkonst å deras Doc lounge å kollade Brasse-dokumentären " Manda bala" som hade ingridienserna frogfarms, kidnappningar, plastkiurgi å korruption asså den typiska Brasilianska vardagen. Betyg: 3 å en halv favela.

- Boktips: Läser fortfarande Shantaram vikket e en sån bok som man inte riktitt vill läsa klart men nu har ja fått reda på att de kommer 2 sequels å en prequel så ja kanske kan öka tempot lite. Rekommenderar även " Den som inte tar bort luddet ska dö " av David Batra åsså Stig Claesson-boxen om inte intäkterna går ti hans sure son som blev intervjuad på Babel igår, mycke klagande på sin döa far blev de.

- Hade detta nu vatt en krönika i en fatti kvälls elr gratistidning hade ja avslutat me att tycka synd om barnen i Gaza men eftersom detta nu e nått annat så undrar ja mest hur sniglens karma bedöms?

19 kommentarer:

Ordanom sa...

usch. är det värsta klyschfesten? det låter inge vidare.

Ovanliga vantar sa...

Nä de va trist men antar att Moodyson vill in på Hollywoodscenen. Gael Garcia Bernal som gjort så mycke bra fick bara spela mesi, snygg å naiv. Hade vatt bättre om han gjort filmen lite mera skiti å Europeisk asså.

Ovanliga vantar sa...

Ja fattar inte hur Sverige kan klaga på alla andra länder å deras djurhållning när vi behandlar flyktingar, invandrare, gamla å hemlösa sämre än djur här i Sverige å vi säljer bomber å granater mm. Visst de synd om gässen men fan nu kommer kalla Fakta köra 3 liadana programm till å sen nyheter å tidningar öser på som bara den å all svält å krig i världen upphörde visst, ja dvs ti en Belgisk pedofil slår ti igen. Ush va trött ja e på journalister............

Ordanom sa...

journalister är typ roten till allt ont.
men jag tycker inte om att klaga alltför mkt på sverige, trots att jag är medveten om mkt dåligt som andra inte vet. jag tror att det som svikit hemlösa allra mest är den bristande psykvården i sverige, no offence ambi. en av mina närmaste arbetskamrater är fd sprutnarkoman, men d va typ 30 år sedan, hon säger ialla fall att man får många chanser i sverige att ordna upp sitt liv. det är ingenting jag personligen kan bekräfta, det är vad hon säger. men jag tror att de som inte lyckas är de med svåra mentala problem och den vård som svergi bistår med för det mesta är ett skämt. sövande sprutor och finger färg.
och jag behöver inte veta mer om krig och svält för jag har sett det varje dag i media sen jag föddes. jag behöver ingenting som spär på min bistra människosyn. jag skulle beöva se lite mer positiva saker så att man får veta att det finns något värt att räddas.

Ordanom sa...

media har verkligen inte hjälpt mig till att bli en filantrop. jag har en otroligt bister människosyn.

Ovanliga vantar sa...

Ja tror att felet e att de e fel folk på fel platser. Där finns kristna som inte borde få va i kyrkan, där finns folk inom psykvården som inte borde va där, där finns poliser som borde va bagare å ifall alla politiker betsämde sig för att sätta stopp för all svält mm innnan dem fick fortsätta kriga skulle de hända, varför händer de inte? fel folk på fel plats såklart. De finns inget som e värt att räddas å som nån forskare sa " Vi behöver inte va orolia för planeten, den återhämtar sig nog, de e mänskliheten vi behöver oroa oss för". Va hände me 3ans nyheter, dem va ju alltid lite roliare förr, typ en ankmamma å hennes 7-lingar, freezbyresultat å att en pensionär nu fick 1 helt ägg ti frukost. De e väl karma hela skiten, låt oss dö ut så får sniglarna ta makten.

Ordanom sa...

ja jag håller med dig. att det är fel personer på fel plats.

som psykolog-yvonne sa "det största problemet är inte att du sett så mkt dåliga saker. det största problemet är att du sett alldeles för lite som är bra."
men det gäller ju inte alla. det finns absolut en stor grupp som sett alldeles för mkt bra saker och för lite dåligt. jag kan inte utgå ifrån mig själv i den här frågan.
jag vill också tillägga att för männskor som tror att sverige är värsta gulleplutt-landet så dissar jag hela skiten rakt av. hehe.

Ordanom sa...

jag vet inte om det här är för magstarkt. jag kan ha svårt att bedöma sånt. man vill ju inte framstå som en total lunatic. men ibland när jag ser allt elände finner jag en tröst i att veta att mänskligheten förmodligen kommer att dö ut snart. jag hatar människor när jag ser djur lida! men när jag säger sånt säger alltid LG med sina varma livserfarenhet "det är synd om människorna. som strindberg sa". jag vet inte. jag behöver se ankmamman och hennes 7-lingar för att inte gå under i förakt.

jag tror inte heller att vår livskvalité är så jävla hög i västvärldens välfärdssamhällen. det är så himla konstiga osunda värderingar och så mkt konstigheter. jag tror att livskvalitén kan vara mkt högre på fattigare ställen. där man lär sig uppskatta det som verkligen räknas. därför tycker jag att man inte kan pumpa alldeles för mkt dåligt samvete över västborna, dom har det nog som det är i sitt andefattiga elände. jag tycker man ska satsa på att skicka ner så många västerlänningar som möjligt till svält och krigsdrabbade områden. för att ge dom ngt slags wake up call. VIDGA VYERNA!

vafan säger jag egentligen. jag ska sova nu inte hålla på o filosofera i sömnigt tillstånd.

Ovanliga vantar sa...

"jag vet inte. jag behöver se ankmamman och hennes 7-lingar för att inte gå under i förakt." Ska kolla me TV3 om inte dem kan snickra ihop en best of ducklings ti dej. Kanske blir värsta bestsellern asså.

Ovanliga vantar sa...

Klotterplank nu bara: Spelade beachvolleyboll på Fredan, Ja å Långe-Linus slog NKOTB me 6-2 i set sen slöade ja ti på spåret innan de va dags för jobbet igen. Ida när ja vaknar på eftermiddan blir de bara att pendla mellan sängen-badkaret-soffan me min bok å kaffe tills de e dags för jobb igen.

Anonym sa...

Fortsätter att klottra här;
Härlig dag du har idag :-D Jag var faktiskt uppe tidigt och tränade och har käkat nu och sitter med mitt kaffe :-)

Ska fixa och dona lite innan det blir fest ute på landsbygden ikväll ;-)

Anonym sa...

Är det inte väldigt mycket 2000-tal över den här tråden? Den bistra världssynen, dissen av media (sen när är all media likadan?) och bristen på någon som helst tro på mänskligheten. Förpackat i lagom ironiskt omslag med negativa snören.

Anonym sa...

Om du frågar en random trädgårdsägare så har i alla fall mördarsniglarna ingen vidare karma. Å andra sidan mördar trädgårdsägaren mördarsniglarna. Dålig karma all around.
Andra sniglar har karma som en pårökt backpacker. De är inte skadliga men de kan vara irriterande när de är i vägen.

VågaVaraVillebråd sa...

Skit i gässen, Ambi. Vem bryr sig? Inte du.

Ordanom sa...

love: ja men jag försöker ju att passa in. alla mina åsikter har enbart för avsikt att passa in. jag bara drömmer om att ansluta mig till den allmänna opinionen. ingenting är grundat på mina egna personliga erfarenheter genom uppväxt till vuxet liv. jag är bara en dussinmänniska.

Ordanom sa...

jag är för feg för att våga sticka ut.

Ovanliga vantar sa...

Lovelyn: Hela tråden andas 1994 tycker ja själv.
Sanna: Hoppas du har de bra därute på vishan.
Vågavavillebråd:Ida gäss imorron minkar, bara lite ombyte, sen hänger ja me asfalstindianerna...osv

Ordanom sa...

love: lägger du dig i dialoger på tunnelbanan också? man ska inte ta allting alla säger på så stort allvar alla gånger. mkt av det som sägs kan vara humörsbaserat elr ha för avsikt att provocera lättretade.

Anonym sa...

Ordanom: Jag tar sällan något på allvar och har sällan åsikter om någonting. Ohumörsbaserad och svårprovocerad. Att lägga mig i gillar jag men på t-banan lyssnar jag på iPod.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?