onsdag 25 februari 2009

Nic takiego elr get yer ya-yas out

- E bönen bara ett sätt att få VIP-kort ti himmelen? Vi andra vi får köa. Kanske när ja kommer fram ti Sankte Per säger han bara " Snälla du ta ett varv runt kvarteret å ta lite luft". Har ja tur blir ja aldri insläppt. Banned for/from life ?

- När Polacker e arga på varandra kan dem säga " Din jävla snögubbe" elr " Ditt jävla grodyngel". Främsta anldeningen ti att Polacker e katoliker e att dem inte pallar att köa när dem ska ti himmelen eftersom dem gör de dagligen.

-Ja vill inte känna mej behövd, därför aldri kidz por favor.

- Igår långfika me Den Assyriska magdansösen på Barista å ikväll blir de Real Madrid-Liverpool me Domaren nånstans in my hood.

- Vissa tycker de e lättare att tycka sönder saker å ting än att föreslå alternativ.

- Satt mej på kö ti plejehemmet Lotte på Jylland. Där får man sova ti 11 å ha sin katt springandes lite hur som helst. Vill man nyttja droger/alkohol/sex får man de åsså. I Danmark anrs har man lagt ner personaltätheten i hemtjänsten för att ist ha robotsälar som låter lite å ger gamlingarna lite company.

- Jävla kungafamiljsförlovning. Tycker den får för mycke mediautrymme. Tar ju bort fokus från all annan vikti samhällsinfo. Ja vill se den enkäten där Svenska folket säger att de e de dem vill ha. Ja får väl göra min egna lilla enkät här så länge där monarkin ställs mot andra saker som Svenska folket brukar engagera sig för, iallafall enlitt media

/Schrödingers katt

11 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Fan ja missar Prodigy i Danmark på Freda. Take me to the hospital asså. En av få grupper som e värda å se live asså.

Anonym sa...

Bloggar du från mobilen nu? Schysst... rädda monarkin? Visste inte att den behövde räddas- tycker det verkar rulla på bra där :-D

Om du inte vill bli insläppt, varför ställa dig i kön då överhuvudtaget?

Ordanom sa...

jag såg prodigy på hovet när jag va 14 år. jag minns att det var en några år äldre kille som tog mig på häcken. han va snygg också. jag var förstummad.
bönen e väl inget vip-kort direkt. böna - be, man ber om något. kommer man till himlen för att man ber om något? nej såklart inte. sen så kommer alla människor till himlen. sådetså.

Ordanom sa...

men asså prodigy känns ju väldigt 90-tal ;-) mkt har hänt på musikscenen sedan prodigy. har du någon uppdaterad musik?

Natalie sa...

i egenskap av polack kan jag vidimera din uppgifter.

Ovanliga vantar sa...

Sanna: att leva innebär att köa å enlitt murphys lag hamnar man oftast i fel kö.
Ordanom: ja har ju ingen teknik, har en liten bärbar cd-spelare å ja köpte kanske 20-30 skivor början på 2000-talet sen inget mer, nyast e nog Lamb, Air, underworld. Nästan bara triphop/electronica. Samma tid Macy Gray å Nick Cave, Buena vista social club. Va tvungen å räkna nu. 42st äger ja å ingen dator elr så inget nytt kommer in.
Nathalie: du kan få bränna lite Goldfrapp som ja tror ja gillar å liknande ti bröllopet

Anonym sa...

Du menar att du inte ställer dig i kön för att komma in i himlen- du bara ställer dig i EN kö och sen råkar det bara vara den? haha... otur... vilken kö hade du önskat att du stod i då? Vad skulle det vara där när du kom fram- vad är meningen med livets köande enligt Ambivalens?

Anonym sa...

Vad ska du göra i himmelen? Verkar vara ett tradigt ställe och kallt är det där uppe också, räcker ju att man flyger så vet man det. Fast om man lyssnar på dem som engagerar sig för miljön så kommer det att bli varmare så vem vet. Satsa på helvetet istället, varmt och säkert roligare, inga dresscodes, inga åldersgränser, ingen kö, inga religösa typer- alla är välkomna. Eller vänta, vart hamnar självmordsbombare?
Och har du dessutom bott på Lotte så kan du lika bra ta trappan ner direkt.

Ordanom sa...

nej nu kände jag mig så elak. förlåt mig. d va inte meningen. du bryr dig säkert inte men jag kände mig dum ändå!
att vara trendkänslig skulle ju också kunna ses som ett stort tecken på osäkerhet. för att försvara dig.

Ordanom sa...

du som alltid är så snäll mot mig...

va uselt av mig.

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Där fins ingen mening me att köa elr vänta. Där finns ingen mening me livet så därför kan man göra vad man vill me de.

Ordanom: nä trendkänsli när de gäller musik kan man inte beskylla mej för direkt.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?