måndag 11 augusti 2008

Jag mötte Lassi

-Jag höll på med inomhusrodd på en så kallad Concept 2 -maskin för 3-4 år sedan när jag kände att jag va tävlingsugen på egentligen vafan som helst, tränade mest triathlon på skoj å hade tanken på att köra Vasaloppet å annat sånt tjafs.

- Jag körde alla distanser från 500m upp till Marathon å hade bäst tid i Sverige på Marathon 2005 å 2006, typ 2 hr 57 å en halv minut. Men distansen som gällde för EM å VM var endast 2000m å där lyckades jag pressa mej ner på 6.59 å där va Lassi Koronen den som dominerade totalt. Hoppas han tar guld nu i singelscullern, han e ju klar för semifinal nu.

-Hur i helvete kunne ledarna i Damhandbollen ta time out precis när en Svenska laddar å skjuter 24-24? å andra sidan va idioten ärli nog att ta på sig skulden efter matchen, det hade aldri Lagerbäck gjort.

- Undrar hur många simvärldsrekord det slogs ida ? Den som slår värlsrekord hinner inte basta klart för han blivit av med rekordet? Simning e sjukt ointressant, kan nån vanli Svenne säga va värlsrekordet e på nån distans? Tecken på rabies e by the way smärta å extreme rädsla för vatten.

- Ronaldinho ler väl inte, de e ju hans ansikte å tänder som ser ut så, han kommer se liadan ut i kistan ja lovar.

- Vad krävs egentligen för att bli 2:a elr 3:e gubbe i Bob?

16 kommentarer:

Elle sa...

Marathon i simning kanske hade varit en ny variant att sätta rekord i. Och se till att alla svennar lär sig tiden innan de får rabiesbesvär när de förgäves försöker putsa rekordet.

Ovanliga vantar sa...

Måste kolla upp symtomen för Lupus å annat kul. Is it lupus säger ju alltid george när han e hypokondrisk

Elle sa...

Sant, så sant. Netdoktor.se kanske har svaret. Kanske samma symptom som jag får av bollsporter?

Ovanliga vantar sa...

Kollade världsrankinegn å jag var rankad 168 i världen på marathon 2006. Värlsrekordet på 2000m e 5.36 om de enån som gillar rodd som för övritt finns som gruppträning i jönköping, klippan å karlskoga mfl hålor.

Anonym sa...

jobbar man mellan halv9--7 varje dag missar man mkt OS.
phelps..han e nog dopad han o det finns inga kineser i OS över 16 förutom Yao Ming (Min?).
kan du inte skriva om ngt annat än sport så skriver jag om ngt annat än kukasien?

Anonym sa...

Du pratar Marathon men d e luddigt i vilken sport åtminstone för denna trötta hjärna, tiden talar för ett extremt bra genomfört Marathon i löpning? E du så fit?

Anonym sa...

komigen! man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst, du måste tom skriva om det här för att någon jävel med för lite att göra ska palla kolla upp om det stämmer. Jo du är grymt deffad vi vet, vältränad till den milda grad att tom tungan går på högvarv kanske springer den i förväg innan att ha kollat med verkligheten. Gäsp!

Anonym sa...

*skrattar högt*

Ovanliga vantar sa...

Anonym: Så jävla luddit va det väl ändå inte? Skönt me lite anonymt hat igen, tack.

Sanja: Mina senaste meriter e att jag vann en mixturnering i beachvolleyboll för en månad sen å e rankad typ 10 i Sverige i mix, kolla upp det tack,å ja min tunga går alltid på högvarv i alla lägen ifall du undrar, verklien i alla lägen.

Frau schuster:Kaukasien e så tröttsamt

IamthatIam sa...

Satt du verkligen på en roddmaskin i 3 timmar? Måste ha känts värre i röven än 3 år på San Quentin.

Vad gäller frågan om Bob så är det nog upp till vad Bob gillar.

Anonym sa...

Naj för f-an kaukausus är ju grejen ju. whats not to like? kanske inte satc menvaddå? 3 timmar i en roddmaskin...vaddå, sattdu på den o tog en fika eller?

Ovanliga vantar sa...

Fra schuster: 26 februari skrev jag här i min blogg "splittra Georgien i minst 3 delar". De e väl mitt inlägg i Kaukasus mensom vanlitt va ja 7 steg före övria potatisvennar å ingen vile snacka då, nu e de uttjatat.

Bear: 2hrs rodd e ju skönt ju.
Sanja å anonym: Ni e ente så anonyma som ni tror

Anonym sa...

hähä det gjorde ta mig f-n - kudos till dig. tror putin o medvedjev eller vare e han heter håller med dig.

näe...ska man kommentera anonymt får man lära sig det här med att dölja sin ip-adress..

imorrn tar jag en fyra timmarskaffe på löpbandet..blir väl en 4 kcal förbrända ungefär.

Ovanliga vantar sa...

Myter om kaffe å gurka å morötter e väl att det blir minus-energi, dvs att du bränner mer genom tuggandet än de du får i dej. Hela livet borde tillbringas på ett löpband, när jag va en kid trodde jag att framtiden skulle ha trottoarer som rörde på sig , var e dem asså?

Anonym sa...

att ifrågasätta är det att hata!? här hatas det väldigt sällan, så sällan att jag vågar säga aldrig. förresten, anonym vs alias same same egentligen, dvs om man inte är med i klubben. Peace out!

Ovanliga vantar sa...

Anonym: Även om de bara står anonym eller det e verklien kassa påhittade nix så vet ja ju ändå av orden som används vikka männiksorna e, ja vet ju vem i min omgivning som skulle uttrycka "går på högvarv, ti den milda grad". peace out e rätt dated va? blir lite låssaskul när anonyma går in en stund senare med sitt riktia namn å kollar å lägger en annan kommentar. Så kära ni som vet vem ja e men vill leka anonyma, ändra ert ordförråd eller sätt på tvn om ni har nån.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?