onsdag 13 augusti 2008

Dunkagömme

- Läste igenom Malmöfestivalens programm å de va mest skit. Kan rekommendera nårra filmer som kommer att visas dock såsom "Necrobusiness" ( När döden e värd pengar , en av årets bästa dokumentärer), " Direktören för de hele" (Sjukt roli å annorlunda, om konflikträdsla typ). Tänkte själv se " En studie i mänsklig förnedring".

- På musikfronten kanske jag orkar ta mej dit å lyssna på Veronica di Maggio.

- Hade en trevli fika ikväll på Ölcafeet me Bipolär-Sara + Herr skolmen (Hennes nuvarande kille) å Japan-kim ( Som e sjukt söt). Bipolär-Sara presenterade mej för sin kille som ett gammalt knull. Ärlihet e en av hennes starkare sidor.

- Överhörde en diskussion där nårra töser beskrev sina förhållanden i termer som "Fritt fall" och "Stafett" (Där hon va pinnen). Mitt sällskap beskrev mitt förhållandeliv som "Dunkagömme".


- Miss Herzegovina försöker boka biljetter så att vi kan se "Sex and the city" en kväll men de slutsålt hela tiden, kanske efter helgen då.


- Mitt Barcaprojekt har redan tagit lite fart, har nu fått 15 nya namn på facebook varav en söt Barcatjej redan e igång å skriver lite om hur fantastiskt de e där nere. Får adda lite fler innan de e dags att börja dela ut rosor. Should she stay or should she go?

26 kommentarer:

Tixie sa...

hon borde stanna.

Ovanliga vantar sa...

ok hon får stanna, de e mest spännande de där näst sista avsnittet, när dem telling it all.

Tixie sa...

jag hänger inte med. avsnitt? what? tror att du ljuger, du är inte ens ...vaken just nu.

Ovanliga vantar sa...

Synd att du inte har facebook Tixie, de e en sjuk värld därute. vaken e ja, har egentligen aldri sovit i mitt liv, bara lite slött slummer om jag har tur

Tixie sa...

sömn är överskattat ändå, att ligga sked också. fast vad vet jag, jag är oskuld och sånt. inte för att skedning har nåt med sex att göra. eller jo. asså inte skedsex. men..åhh.

Ovanliga vantar sa...

Ja tror åsså sömn kommer att värderas lägre längre fram, behovet kommer minska. Vem e de som sjunger spoon me..?

Tixie sa...

ingen aning, jag föddes igår typ så du får fråga nån annan. bokstavligt talat.

Ovanliga vantar sa...

ok jag gissar på Soundgarden, kommer säkert nått utlåtande senare från nån som kan music.

Tixie sa...

kan inte sova. åhh. är du kvar? skaffa msn.

Ovanliga vantar sa...

Ha va sjukt, jag tänkte på Atomic swing "Into the groove" å trodde dem sjöng "spoon me".

Tixilicious: Min msn e nillle@hotmail.com men du måste säga ti att jag ska logga in, ja e ju aldri där anrs. 2 hr 30 min minst ti jag får hamna i sängen, e lite trött nu actually. Kaffe e på gång, Tix ja drack chokladchilli häromdan som du säkert hade älskat

Anonym sa...

på ngt vis lyckas du alltid få det till att andra är statister i filmen om ditt liv. shit, hatade skolmen dig för resten av kvällen sedan eller tog han det lugnt?

Anonym sa...

E du galen d finns ju riktigt bra grejer i år på festivalen jue!!! kolla helgens startfält Fre: SIMBI, Sirqus Alfon du som klappar händerna åt annorlunda go see!
Lör: Che Sudaka, Loop Troop, The last poets....

Ovanliga vantar sa...

Schuster: skolmen han va iskall, skönt ifs sa hon att han har ju inget val

Snapphonan:Sirqus Alfon kanske får sig en titt då.

Tixie sa...

bambivalencia, kan du inte lägga upp en lista på plusgrejer för en brud för en gångs skull? kommer ju listor på how not to act och vad man inte ska säga blabla, men jag tycker det vore najs med en ny, uppdaterad lista på bra saker istället.

Ovanliga vantar sa...

Snapphonan: vi ses på circus alfons, che sudaka kan åsså va nått att ha faktisst.

Schuster: e inte alla statister utom du själv i ditt liv?

Ovanliga vantar sa...

21 st nya på face i mitt barcaprojekt, en hel del söta Fransyskor, vi får se om dem bor i Barca å ska stanna, tror inte jag vill bo som pensionär i Paris

Anonym sa...

hihi det var faktiskt ngn annan som uttryckte sig om dig häromdan...ska inte ta åt mig äran. jag är typ en statist i berättelsen om hamburgskans blogg. ngn nämnde även att du skulle vara lojal mot mig? va? vad är detta tänkte jag..

Anonym sa...

varför försinner ord när jag kommenterar hos dig? någon uttryckte sig på det viset om dig häromdan. åtnjuter jag lojalitet förresten?

Ovanliga vantar sa...

Vad e lojal egentligen? Vad e den kvinnliga uttrycket för tokfrans? Den som uttryckte sig så måste leva ett sorglitt liv om den inte lyckas ha huvudrollen ens i sitt eget liv vikket den har vare sig den vill eller inte , my opinion. Filmen om mej kommer va en tragikomisk historia i svart å vitt med vissa teckande partier, musiken kommer va mestadels acidjazz typ St Germain. Avslutas av att jag tar jungfrusilen. Lojal vet jag inte om ja e mot nån, inget ord som står på mitt cv, lojalitet e färskvara

Anonym sa...

Lojalitet e mitt honnörsord o man utgår väl från respekt? typ, ja han har felat men vi är vänner och om han säger att han "did not have sex with m..that woman" så är det väl så o jag stannar vid hans sida. näe, med statister det var ju inte så menat ju..för invecklat för att gå in på här. mitt liv blir aldrig ngn film..tänker inte i såna tankebanor.. bjöd in dig på msn..sitter o snackar skit m mallan

Anonym sa...

veronica di maggio hah!!

Elle sa...

Å vad ärlighet är en befriande egenskap på tal om förklaringen till herr Skolmen.

Är Japan-kim en tjej eller kille? Vissa killar vägrar ju erkänna att andra killar ser bra ut etc... WHY?!? Bögskräck?

Hur hade ett förhållande sett ut om det var som twister? (sorry, kunde inte låta bli var inte ett dugg seriös jag lovar)

Mmm, synd du inte har Fejjan Tix...

Tixie sa...

dealen är ju att jag faktiskt har fejsbuuk, är registrerad alltså, men att jag inte fattar ett piss av vad man gör där eller hur man gör nåt där.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Japan-Kim e en tjej men skulle inte ha nårra problem me att säga attt en kille e snygg, har ifs inte stött på såmånga som ja tycker e snygga. Kul å se att du å tixie interactin. Witty girls bägge 2 ju.

Anonym sa...

jag tyckte att det hära va lite roligt

Ovanliga vantar sa...

Lindaoe: Njut så länge de varar, hoppas du kan hjälpa när hatet blir för stort

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?