lördag 23 augusti 2008

Diagnos-donnor

- Finns de då nån röd tråd som går att hitta i alla dessa töser som fluktuerar in this tale ? Ja många har elr har haft nån form av diagnos. Bland annat..

- Designer-girl (ADHD)
- Norrlandsmodellen ( Ortorexi)
- All American dream ( Anorexi)
- Argentinskan ( PTSD)
- Japan-Kim (Borderline)
- Bip0lär-sara (Manodepressiv)
- Chilienskan ( Hardcore feminist)

-Trolittvis gör deras olika diagnoser att dem tar livet på ett annorlunda å inte lika självklart sätt å alla har därför åsså utvecklat enorm intelligens för att kunna hålla sina annorlundaheter under hyfsad kontroll. Ja kan relatera ti nästan alla så däri ligger kanske attraktionen.

- Fulast men coolast på hela OS e Pia Sundhage.

18 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

You attract You attract unstable people!unstable people!.Gjorde ett test på facebook å fick detta svaret, scary asså. Luckily unstable people are the best sexual partners yada yada yada sto de åsså.

Ovanliga vantar sa...

Ja e en insane-magnet eftersom ja har en foot i alla livstilar står det.

Ovanliga vantar sa...

Tix e ljusskygg men ja blev osäker på om de räknas som en diagnos men ja hatar åsså solen om ja inte e på stranden dvs. Mina gardiner e altid fördragna. 3 kommentarer på mitt eget inlägg schuster, e inte d elite väl ego asså?

Ovanliga vantar sa...

Min egen diagnos e ju dödsångest fast ja har maniska faser å säkert en släng av ortorexi, borderline kan ja erkänna 4 av 9 punkter, man ska ha 5 för att få diagnosen, läkaren hittar säkert 5e. Dödsångesten hör ju ihop me min PTSD av alla nära-döden-händelser. Jag e feminist men väljer ända att ta bort en hel del hår från min kropp ti skillnad från Chilienskan. ADHD e ja inte nära att ha fast lite Asperger å ordning å reda me tider mm finns ju. Sexmissbruk ja. Just nu manisk å kommenterar snabbare än Jörgen Perssons backhand

Elle sa...

Galet, du bloggbattlar med dig själv! Jag blev förälskad i ordet "annorlundaheter". Gu så vackert!
Är det inte förresten folks annorlundaheter som präglar ut div. karaktärer och gillar man starka karaktärer kanske de har stora annorlundaheter... eller vad vet jag, jag har ju suttit och druckit vin på Volym till för hög volym och svamlar väl mest...

Ovanliga vantar sa...

Jag började använda ordet annorlundaheter för att jag tycker de e va de e istället för att ge folk negativa stämplar. De e människor me annorlundahetr som e vackrast, dem som har nått sjukt udda i själen elr i utseendet elr i sitt sätt. Volym e bra men spelar lite högt ja, battle with myself, nothin to lose.............. remember the Idol, Billy.

Elle sa...

Tror jag ska ta fasta på det uttrycket, gillar inte heller "stämplar" som mer känns negativt och ändå bara är en del av en person, man är ju mer komplex än sin diagnos, liksom... tror inte jag har några annorlundaheter av just den kalibern, kanske bara för att ingen namngivit dem eller så är jag en svag, ointressant karaktär. Man borde kanske shake up the world lite så man flippade ur totalt eller ngt...

Elle sa...

På tal om punkter man ska stämma överens med för att anses besitta en viss annorlundahet brukar jag undra när man INTE stämmer överens med typ en hel drös av punkterna för att matcha "depression"... Många av punkterna där matchar ju "kass självförtroende" rätt bra och vem katten är det nu som bloggbattlar med sig själv...

Anonym sa...

jag är diagnostiserad som manodepressiv om det sprider ljus.

Ovanliga vantar sa...

tix: Tack, visste väl att de va nått, nu blir ja lugn igen.

Anonym sa...

att du attraherar labila människor är väl inget nytt?? du har nog både ortorexi o megalomani. själv har jag fått en släng av allemanismen o stinnepigen exv. en sväng av smålandsromanticismen o elle har ett bad case av jazzhands. fast du ambivlaens, du kan nog diagnosticera oss bättre. även om jag vet att jag exv. millsyckas på alla ismer..lycas aldrig bli galen på rätt sätt fast vi har ett par manodepressiva i släkten..

Anonym sa...

o sorry..min tysk ringde o vi småpratatde tills jag somnade så därför blev det inget bloggbattle.
men nu hoppas jag att du fattar vad jag försöker förklara iaf.

o jag har börjat köra din still att berätta om mig själv i kommentarsfälte..mkt roligare ju

Ovanliga vantar sa...

Schuster: Fan de e ju så de ska va, berätta om sig själv i andras bloggar å skita i vad bloggaren skrivit, mycke bättre ju. Haft ont i halsen å feber i typ 2 dar men jobbat å nästan läst ut Flygts " Himmel" riktitt bra, skriven så att man vet att det kommer bli film av den.

Anonym sa...

i tyskland heter underdog "made in sweden" o den e blå och gul på omslaget. själv hade jag en rätt tråkig dag i malmö där det roligaste som skedde var att jag käkade en falafel o köpte en apsnygg o billig stor kofta som alla i sverige kommer att ha men inga i tyskland för affären inte finns där. hah, där känner man sig lite snygg. sen fick jag skynda mig hem för lillsyrran ville ha sin jacka som jag lånat utan att be om lov men det känns ju mkt bättre att ha fylllt 25 när man har sin snart17-årigas systers kläder på sig ju. ska färga håret typ koppar om ett par veckor..eller mörkt m lite rött..trött på blont

Anonym sa...

hehe kände sig lite slug ska det ju va, inte snygg..freudian slip ju

Ovanliga vantar sa...

snygg elr slug , de ju lite samma sak ändå. lite shopingsugen ja me. Finns ju ändå 2-3 affärer där som har grejer som inte finns i Malmö. Ja lite mörkt elr rött blir nog bra. ja hade ju sjukt långt blont hår, klippte av nästan rubbet å färgade de svart i ett halvår.sen började ja raka av skiten

Ovanliga vantar sa...

I lund menade ja att ja skulle shoppa

Anonym sa...

men det finns ju inget av värde i lund att köpa ju.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?