söndag 28 december 2008

Årskrönika 08

- Egentligen skulle ja bett Jakob Hård göra årskrönikan , kanske hade den sett annorlunda ut då, kanske mer fokus på dem idrottslia resultaten.

- Januari: Året börjar lite i moll. Me in på de nya året kommer gamla flirtar såsom Designer-girl, Argentinskan, Norrlandsmodellen mfl. Januari har allti vatt min svartaste månad. Hade precis bestämt mej för att sluta bli sexutnyttjad av Chilenskan, http://denperfektapartnern.blogspot.com/2008/03/chilenskan-frn-manu-chao-konserten.html.

- Februari: Hookar upp me Hermafroditen som e en vanli söt tjej som jobbar på cafe å de enda lite mera annorlunda me henne e att hon har en klitoris elr nått som e typ säkert 5-7 cm. Börjar blogga för att se om livet i text kommer hjälpa elr stjälpa mej att hitta " Den perfekta partnern".

- Mars: Årets bästa teaterupplevelser var Institutets föreställningar som hade de mesta i form av sex, blod å lite galet. Även årets bästa dokumentärfilm sågs i denna månaden å de va " Necrobusiness". Hade en flirt me Bambi men miljön hon hängde i vi denna tidpunkten va stripklubbar me allt va de innebär å ja kände att de inte va värt de.

- April: Hade en flirt me Miss Satisfied som efter intimiteten säger dem bevingade orden " Jaha då va man bi då". Här börjar ja återigen fundera va som gör att ja dras ti bisexuella/lesbiska tjejer å dem ti mej.

-Maj: Tågluffar Malmö-Alanya (82hr). Beachvolleyboll-läger i Turkiet å en veckas flirt me Bondmoran. Hon bor i Norrland å e välditt mycke mjölkbonde förutom sitt utseende som e citychick. Distansförhållande har ja ju vatt tveksam ti ända sen ja dissade en tjej på Värnhem just pga distansen.

- Juni: Inleder nån sorts relation me Tix. Fröken Figur å ja har en flirt men från ingenstans dyker hennes kompis Stranden-Anna upp å vill ha en kk-relation vikket va att föredra då Fröken Figur skulle börja dopa sig för att bli ännu en Miss nått på nån ö nånstans.

- Juli: Jag å Beach-Sara vinner mixturnering i beachvolleyboll på öland i min 1a tävling.

- Augusti: Tar Feng Shui på omgivningen, de räcker inte att vända en stol utan ja tok-rensar i telefonboken, facebook å i de övria sociala livet.

- September: Läser årets bästa bok dvs " kalak " av Kim Leine.

- Oktober: Mitt blogginlägg " Du blir va du heter" http://denperfektapartnern.blogspot.com/2008/10/du-blir-va-du-heter.html diskuteras på en barnmorskekonferens i Lappland å min inbox fylls av hat å glädje så de svämmar över å ja får massor av inbjudningar ti dop me välditt udda namn.

- November: Min mossa dör efter endast 3-4 veckor me cancer.

- December: Har inte blitt ett dugg klokare på vem å var den perfekta partnern e, hur hon ser ut, beter sig elr vikken livsstil hon har.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket år du har haft... men det är inte extremt för dig, eller? Känns som det alltid händer en massa i ditt liv :-)

Att hitta kärlek är f-n inte lätt. Letar man för mycket eller för lite egentligen? Anstränger man sig för mycket eller handlar det bara om attityd?

Det var bakåt det... men framåt då? Hur ska 2009 bli? Nåt du säkert vet kommer att hända? :-)

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Asså ja lever ju ett sanslöst lugnt liv nu vikket gör att ja brukar tro att en lugn kristen bibliotekarie e den enda som skulle tycka att där e lite ös i mej.De känns som ja för länge sen redan gjort allt, sett allt å hört allt vikket innebär at ja blitt så blase på de mesta å dem flesta. Detta i sin tur betyder ifs att ja lever ett behagliare liv nu än nånsin, ja har hittat ett smidare liv å min amishlivstil e rätt väg att gå känner ja. Ja hittar mycke mera glädje nu genom att bara va .Ja e ju inte e troende (Senorita Cierva kommer skratta men ja e ju för smart för att tro å kanske för att bli kär antar ja?)men har nog hittat nått lugn utan utomjordiska makter. Kärleken e ja välditt tveksam om ja hittar men om ja gör så e de ändå bara en bonus tycker ja. Kärlek e inte lika me lycka om nu lyckan e de viktiaste. Kanske hälsan e viktiare än lyckan? 2009 ?

Anonym sa...

Egentligen... när man tänker på det... so what- om man hittar kärleken- sen då? Det är ju som du säger... det behöver inte betyda lycka för det. Då är det bara något annat man vill ha och letar efter. Vi människor blir ju aldrig nöjda och jag tror att det är bra, för annars strävar vi inte efter utveckling eller känner nyfikenhet eller vilja att uppleva... om du är nöjd med livet är det ju jättebra, bara du inte känner dig alltför bekväm och tillfreds... men det kommer du aldrig göra- du kommer alltid att vara nyfiken, på ett eller annat...tror jag iallafall... :-)

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Självklart kommer de dyka upp saker/människor som ja kommer bli nyfiken på men samtiditt måste ja säga att ja e nöjd me att känna mej nöjd å känner inget måste i att utmana den nöjdheten. Snarare sa ja redan för ett år sen ti en kompis att mitt liv känns så bra nu att ja vill bara att de ska flyta på i samma stil vikket de gjort. Min strävan dem senaste åren handlar mer om att upprätthålla den glädjenivån ja har än att satsa på att den ska bli större, mer Linderoth (Här säger ja en figur i nutid så att unga läsare ska förstå) än Zlatan so to speak. Ja har välditt hög lägstanivå i de mesta i mitt liv utom när de kommer ti tron på kärlek där ja hoppar från molnen ner i diket typ å tibaka igen.

Anonym sa...

Jo jag förstår... vi pratar nog om samma sak, fast det kommer ut på olika sätt... min erfarenhet säger mig det där att "gräset inte är grönare".. och det kanske är det du har insett och inte utmanar, eller? Att vad man än önskar sig, får man det så är det inte säkert att man blir lyckligare av det. Då uppstår bara andra problem eller önskningar. Så man kanske ska vara nöjd med att vara nöjd och inte tro att man kan bli "nöjdare" automatiskt bara för att man gör ett eller annat...

Jag är inte nöjd, så jag strävar vidare... och jag tror att jag alltid kommer att leva så... känns så just nu iallafall...

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Problemet e att i Sverige e de fult å va nöjd, vi måste sträva efter bättre, högre å mer hela tiden som typ för övritt i hela västvärlden. Ja tror att finanskrisen kommer göra att folk börjar tänka om å skaffa sig andra värderingar å kanske uppskatta andra saker dem har i livet. Ja e rätt nöjd me att de trillar in lite nya bekantskaper då å då, nån som vill ha sex me mej då å då å nån som vill fika me mej då å då, nån som hänger me på nått kulturellt då å då. Priset som betalas genom att välja bort kärleken e att aldri känna längtan å saknad. Ush va de lät sorgset. Nä nu kör vi 2009...

Ordanom sa...

det lät inte det minsta sorgset i mina öron.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom:Nä inte sorgset kanske mera realistiskt ?

Ordanom sa...

ja, bara ärligt?

men jag tänkte på en sak, ang kärlekskontraktet. jag tror verkligen att saker blir mkt bättre om man känt varandra mer som vänner ett tag innan man bestämmer sig för att gå in i ett förhållande. jag tror att det är lättare att vara ärlig mot någon man haft som vän och som man verkligen känner, jag tror att det finns en helt annan respekt för varandra.
det var bara en tanke jag hade.

MissLinisens träningsblogg sa...

Vet du jag tror det är ganska smart att tro på något egentligen. En tro är ju en tro inte en vetskap. Att tro gör att man alltid hoppas på något mer än det uppenbara, sannolika och bevisade. Det ger mig mening och hopp iallafall!

MissLinisens träningsblogg sa...

Ser btw fram emot den årskrönika då du skriver: månad X - jag satte upp min bloggmusikal på Intiman, Hipp eller varför inte i kulturparken på Malmöfestivalen. Eller: Jag hade signering av och uppläsning ur min "blogg blir bok" på fransyskans (?) bokhandel.

Anonym sa...

"Priset som betalas genom att välja bort kärleken e att aldri känna längtan å saknad."

Kärlek är väl ingenting man väljer- det drabbar en väl bara? Om du då aktivt väljer att avstå och är nöjd med det och inte känner saknad och längtan- ja, det låter sorgset, tycker jag... men det är ditt val! Det som tydligen är realistiskt för dig... Och sorgsenheten är väl mer min...

Jag är väl svensk då... som vill mer... som inte är nöjd med att leva ensam resten av mitt liv, med tillfälliga förbindelser som tillfredsställer olika plan i just den situationen... för det är ju så mitt liv har sett ut hittills och jag ångrar ingenting- det är så jag har velat ha det. Men det kan vara ganska påfrestande mentalt. Jag vill gärna tro att den intima kärleken, den där speciella som man bara delar med en person, är det som kommer tillfredsställa iallafall flera plan i mitt liv. Möjligt att jag ändrar uppfattning om jag nån gång drabbas... men just nu lever jag i den fantasin och där är ju allt bara fantastiskt och underbart!

Var och en blir salig på sin tro... som det så fint heter... och jag tycker det är underbart att du har hittat din rätta väg i livet! Att du känner dig tillfreds och vet vad du vill. Att du känner att du har gjort allt det där som du har velat och inte ångrar dig utan istället satsar på det som du känner är rätt för dig just nu! Det är ju skönt att vi människor är så olika- hur skulle annars världen ha sett ut?

Jag hoppas att du får ett fantastiskt 2009- oavsett vad som kommer "drabba" dig då... :-)

Nataly sa...

Vilken bra blogg du har, underhållande läsning och roligt att kika in i din hjärna.. Ska bli kul att följa upp och ta igen =P

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?