torsdag 4 december 2008

Im chasing those waterfalls

- I Tisdas efter way för mycke träning, säkert 5-6 hr landade ja i badkaret å varmvattnet forsade ner över min sargade kropp som värsta Foz de Iguazu. Tog en sip på mitt kaffe and just lutade mej bakåt å läste baksidestexten på Charlotta Rydholms " Flykt om så bara för en liten stund". Texten lovade gott, "....Madrid, kulturkrockar å kärlek...." , otro trago de cafe å forsatte ner på den finstilta texten på baksidan " Den här boken e på riktitt å e vikti" Mia Törnblom, vägledare.

- De kändes som ja blev stungen av en brännmanet, tappade både bok å kaffe i badet. Mia Törnblom aka den 15:e laman. Som ja tidiare nämnt har hon ju allt som krävs, pipi röst, fula kläder å e så sjukt full av klyshor precis som den sittande Dalai laman dvs Tenzin Gyatso.

- Han pratade för övritt i EU-parlamentet ida å förutom den vanlia klyshfesten så sa han att publiken va snygg å att de va kul att så många kvinnor va där. Gubbsjuk? Nix alla tanterna satt å log som vikka jävla Jonas brothersfans som helst. När såg man senast en Tibetanska? De e ju alltid gurun himself åsså 2-3 Og:s i bakgrunden ( Original gangsters elr orange goons). Hur jämnställt e egentligen de Tibetanska samhället? "Stressa inte" sa han å tittade ner på sin Honkong-Breitling, " Ja hinner inte me allt ja vill ha sagt men ja har ett manus som ja kopierat som ni får senare typ ".

- Tillbaks till Tisdagens hemska badkarsepisod: Drog ner vattnet till Salto Angel å gick å hämtade en rikti bok dvs " Kollektivt självmord" av Arto Paasilinna. Han e ju den jämte Maria Ernestam som e bäst på att kombinera smart humor me döden.

- My only bleedin' hope is for the folk who can't cope. With such an endurin' pain that it keeps 'em in the pouring rain. Who's to blame for shootin'caine into you're own vein. What a shame you shoot and aim for someone else's brain. You claim the insane.

- I onsdas hade ja nårra timmar as a shopaholic, tjänade säkert 4000 spänn iallafall, kvällen avslutades me lite TLC. Hade sen ett telefonsamtal me en som inte vill bli nämnd som visst har blitt nämnd på ett mindre önskvärt sätt tidiare, de va snack om en Fatwa om ja inte gav henne ett smeknamn där de e omöjlitt att gissa att de e hon. Ja måste stå upp för yttrandefriheten så hon får fortsätta heta Sjuksköterskan.

- Samtalet gällde när e de viktiast att ha snyggast underkläder ? När du träffar kk:n, one-night-standet, partnern elr när du agerar victim i en olycksövning på Öresundsbron där sjukvårdarna utan nått förhands-snack klipper sönder byxor å tröja så att du ligger på en brits i bara bh å trosor inför miljarder läkare mm men inte vågar säga ett dyft för att du tar din roll som skadad på blodiaste allvar.

22 kommentarer:

Elle sa...

Jag önskar jag behärskade konsten att läsa i badkar. Har aldrig fått det där att funka men olyckligtvis har jag inget badkar (och snart inte heller bostad) så skitsamma. (Ja, det får väl bli ljudböcker isåfall jag vet)

Jag hade nog blivit mest upprörd över de sönderklippta brallorna tror jag... Men vad är mest pinsamat i den situationen, teenyweeny svarta spetsstring eller skojfriska mönstrade boxers om varit en dum julklapp nån gång? Kronans kallingar? Ingenting? Femton lager strumbyxor, långkalsonger och benvärmare?

Ovanliga vantar sa...

Elle: E de ok att ha glansia Betty Boop-trosor om man fyllt 18? Hon kunne ju vatt nude asså, helt sjukt egentlien? var ska du flytta hän?, Ja köper Aluma av dej om ja ser dej hänga utanför bibblan, då kan du ju lyssna på ljudböcker samtiditt där föresten

Ovanliga vantar sa...

Elle: Hon hade fått kläder ti sin roll men de va mest för att där skulle va fake-blod mm.

Elle sa...

Nu fick jag en syn av blodiga, glansiga Betty-Booptrosor, Waah! Nä, miss Kitty är också uteslutet.
Jag vet inte var jag ska flytta, bara att jag måste, i februari. Juste om du köper Aluma, ska ställa mig utanför bibblan, dina boktips vill man ju inte missa.

Anonym sa...

Åhh... jag skulle inte kunna leva utan mitt badkar!! Vintertid badar jag var och varannan dag för att överhuvudtaget inte frysa ihjäl...

Hmmm... jag har ju fått kommentaren en gång om "jag gillade såna där tantbyxor"- när jag hade hipster/boxer varianten på mig, av en KK- kille. Då var han en one-night för det var första gången vi träffades... vi hade ett förhållande sen, men det visste jag ju inte då... Trodde inte mina öron- vadå? Är dom inte fina, frågade jag... Nä inte speciellt sexiga, sa han som hade grällt mönstrade kallingar på sig... så jag vet inte, då kanske jag skulle haft nåt annat på mig iallafall... hahahaha.....

Elle sa...

Jag kan inte heller leva utan badkar egentligen, vet inte vad jag pysslar med, får skärpa till mina prioriteringar!
Mönstrade kallingar... väldigt poppis just nu men seriöst... sexigt är det ju inte! Men många boyz tror ju att bara för att det står "Björn Borg" eller ngt annat märke på dem så är de "safe" på den fronten, att tjejerna dånar, marken skälver och symfonier skrivs...

Ovanliga vantar sa...

Sanna tider å Elle: Ja älskar ju kylan men mitt badkar e ju de bästa som finns, badar åsså nästan var å varannanda så fort September e bortom räckhåll. När man tycker om nån på riktitt så sitter ju trosorna kvar lite längre å då e de ju skönt om dem inte har teckande figurer. Glansia i lila e de få som bär upp snyggt åsså.

Elle sa...

Mmm... svart är svårslaget tycker jag men variation förnöjer ibland och hoppla vad jag fick beröm för mina burleskflirtiga glansiga i lila härom veckan. Kallingar med längre bänskärning är ingen höjdare. Inte stringvariant heller.

Anonym sa...

Glitter då? hehe... jag har några med glitter på- skitfina!! ;-) Eller var kanske... jag är inte så försiktig med mina trosor, så dom tvättas ur och tappar formen ganska fort. Fördelen; man får köpa nya :-) Nackdelen; om man hittar några som sitter bra och man gillar dom så kan du ge dig på att dom inte finns att köpa mer...

(Elle; Han hade inte ens märkes-kallingar!! Så han hade inget att skylla på, varför han hade dom...)

Ovanliga vantar sa...

Egentligen e Salming dem som sitter snyggast om man har vältränade lår men Frank Dandy har ju lite roliare kanske. Lite glitter kan funka om du e sjukt vältränad tycker ja å e typ 22 elr 45 då e de ju lite coolt åsså. Gröna å gula trosor e åsså ovanlitt att ja sett snygga. Håller me om att för långt ner på benen e inte snyggt när de gäller kallingar samma gäller trosor för långt upp typ

Elle sa...

Gu, ja jösses 80-taliga tangatrosor -eller hemska tanke... 80-taliga tangakallingar -zebrarandiga!

Guldtrosor är fint och lite blingbling kan funka hur bra som helst tycker jag. Är det fel att tycka raka motsatsen gällande kallingar? På den fronten är jag inte jämställd alls...

Svårt att hitta trosor som sitter bra, en gång försökte jag sy egna i desperation över den kassa passformen som finns att tillgå. (inget lyckat projekt) Det kanske är jag som är felformad...

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja håller me, asså passformen e ju vikti, ok för ett par i guld på sommaren solbränd å i form. Finns en gubbe på beachvolleyn som spelar i tangakallingar elr gjorde , tror han träffade en tjej nyligen så att de upphörde.

Elle sa...

Passformen är absolut viktig, i synnerhet när man tränar. Förstår by the way inte alla som gnäller på stringtrosor, verkar mest vara nån slags "politisk korrekthet", det känns ju inte att de är på, de kasar inte omkring, de sitter snällt där de ska... det blir ju inte bättre passform än så!

Anonym sa...

Elle: För några år sedan (eller ja, typ för 10 år sedan) tyckte jag att string var det enda rätta. Sitter ju, som du säger, där de sitter. Hade nästan bara string. Men sen började jag använda låga boxers, med korta ben, och då var min och stringens kärlekshistoria över. Jag kunde inte gå tillbaka. Stringen var plötsligt sjukt obekväm.
Man vänjer sig alldeles för lätt vid mycket som egentligen är trams och skit är min slutsats.

Anonym sa...

Ambivalens: Dios. jag hoppas att de är med mig. Intressant det där om gurus. Jag träffade en riktigt läskig för nåt år sedan. Amerikansk författare som skrivit en flumflum bok om en fiktiv munk. Jag trodde att jag fick vinterkräksjukan men när jag lämnade föreläsningen blev jag frisk igen. Ett mirakel, jag kanske kan bli guru? Nä, just det jag är kvinna, attans.

Den kvällen man rakar benen och ansar busken, sätter på sig de hotta underkläderna och lägger kondomer i handväskan kan man ge sig fan på att man inte får nåt ONS. Alltså bortkastat med snygghet under då.
Läkarna vill jag inte distrahera med spets eller annat hett, då kanske de ger hjärt- lungräddning när jag egentligen behöver en gasbinda runt foten. Alltså farligt med snygghet under då.

KK och partner har jag inte samtidigt, alltså kan de få dela på första platsen när det gäller att ha snygga underkläder.

Ovanliga vantar sa...

lovelyn: Snygg under å hel å ren e ju alltid ett plus anrs e ja en sån som oftast tycker dem flesta tjejer e snyggare me lite mindre smink, lite mer frisyr bara rakt upp å ner å kanske hellre coola skor än den där sorten som 95 % av alla tjejr tycks äga, ett par spetsiga svarta som dem bara blir tantia i. På tal om läkare å flummande, när ja lå inlagd me spräckt njure å va döende så kom en undersköterska från Chile å gav mej en Smaragd elr snarare nån sten från Tingeltangelshoppen på gågatan, då va ja säker på att ja skulle dö om hon skippade sin yrkesheder för vidskepelse då vet man att de e kört. Ja sa inget ti nån för då hade hon ju fått sparken antar ja, ja överlevde ju å har inte glömt henne sen dess.Hon lät mej kolla min mail på natten trots att ja va förbjuden att flytta mej från sängen. När ja tänker på saken så e de ju helt sjukt......

Anonym sa...

Åh du är så fin. Leder till något annat livsviktigt. haha.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jag såg sin kommentar på fröken Kissie-nödigs blogg. Är du alltid lika cynisk?
Det måste vara väldigt tråkigt.

Klart jag inser att jag får ökad trafik på min blogg när jag genomför kampanjer och i detta fall en insamling. HAde du läst mer än fyra inlägg på min blogg så hade du sett att jag är VÄLDIGT öppen med när jag blogghorar.

Men skillnaden är att jag FAKTISKT gör saker för att hjälpa till. Till skillnad från de flesta andra.

Båda mina föräldrar dog i hjärt och kärlsjukdomar. Min kusin i cancer.

Så ta in alla fakta innan du är så snabb på att döma.

Ibland helgar ändamålet medlen.

Kram på dig.

MVH,

/Klaus AKA Tyskungen

Anonym sa...

alltså ääh. javene, har aldrig riktigt fattat varför man ska äga underkläder man skulle skämmas över att visa upp. inte för att jag glider omkring i spets och satin varje dag men det finns väl för fan snygga everydayunderkläder också.

(fuck you bridget jones)

Ovanliga vantar sa...

Knivlisa: Tack årets röst 08 e ditt å priset borde va en guldspatel elr nått?.

Klaus-peter: Läste bara ditt sista inlägg, e inte så bra på datorer tyvärr men även dem som gör de för egen vinnings skull gör ju nått bra så cred ti både dej,carola å mej själv. Har redan glömt va ja skrev på hennes sida, får väl gå in å titta om ja hittar hennes sida, ah ja kan ju gå via dej kanske om du har henne som länk?

Tix: Håller me, varför äga ugly stuff asså.

Anonym sa...

jag har ett par gula spetstrosor som e lite 60-tal som jag älskar. Blir glad när jag tar på dem och tycker jag får assnygg bootie i dem.

Sanna: hm ja, jag e lite osäker på om min gillar alla hotpants jag har..han blev helt glad e gång när jag tog på mig string och har kommenterat att jag aldrig har det. Vi e rätt raka annars så jag ska nog ta å fråga bara...men de gula kommer jag ha kvar oavsett, har dem f.ö i rosa också hehe

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?