måndag 15 december 2008

A shade of gray

- Kollade "De ofrivillia" på bio igår me Beach-Ida. Handlar om grupptryck å grupp-processer. Den får 4, 5 andetag i betyg.

- Blev headhuntad ti ett specialuppdrag i Rosengård ida men ja måste visst trivas grymt bra på mitt nuvarande jobb eftersom ja tackade nej utan att fråga närmare efter arbetsuppgifter, lön å tider mm.

- Va e de me Anna-Lena Brundins ögon? Har hon gått me i en sekt elr e de bara ett riktitt dålitt eye-job?

- Argentinskan messar lite kärlek å skriver att hon drar ti Argentina hela Januari. Ja svarar neutralt eftersom ja redan har sårat henne 2 ggr å inte vill göra de en 3:e gång.
- Norrlandsmodellen messar mest rebusar typ. Ja svarar me gåtor.
- Stranden-Anna messar mycke kärlek. Ja svarar me lite kärlek.

- Ja messar lite kärlek ti Tix å vill ha hennes närvaro. Hon svarar att kärleken får vänta ti hon fyller 22.

- Asså den vanlia kärleksrundgången. Inte lia mycke kärlek in som ut i nått av fallen. Därför e de åsså omöjlitt att sätta etiketter på relationer. De e inte bara ren vänskap i nått av dessa fallen men de e inte heller ren kärlek.

- De e mest tjejer som mailar mej men de enstaka killar som mailar vill ha julklappstips ti sina flickvänner å undrar vikken färg/stil ja rekommenderar ti deras tjejers underkläder? Sexiast närmsta tiden tycker ja e blyertsgråa hipsters gärna me lite bling å spets.

42 kommentarer:

Elle sa...

Då packar jag de blyertsgrå blinghipstersarna till jul och tackar för tipset.
Men blir det solstollig nostalgikväll nån gång vill jag ha cerice-och svartrandiga tanga som ingen gubevars får se. Men bara för den 80-taliga känslans skull...

Ovanliga vantar sa...

Ja minns början på 90-talet å då va de enfärgat halvkorta shorts för killar me lite slits. Stefan Holm hoppar ju fortfarande i den modellen.

Anonym sa...

Jag var visst inte så blond som jag trodde... nu ligger du som länk hos mig med :-)

Ovanliga vantar sa...

Ja å ja har fått in länkar ti alla som ja kollar me jämna mellanrum, lia bra ju. Vilsna sökande själar me serotoninstörningar.

Elle sa...

I love my nic.

Ovanliga vantar sa...

elle: de nicket passar dej, du har en välditt bred hjärna, du använder mest dem yttre delarna.

Elle sa...

Det var en förbluffande sak att läsa. Där fick jag något att fundera över... borde jag jobba inåt då (i hjärnan) eller helt enkelt pendla mellan ytterligheter?

Ovanliga vantar sa...

elle: Du ska jobba dej runt i ytterkanterna,låt dem andra använda mitten, där tillverkas inga pokaler i mitten. De e i dvalan, i skarven, i kanterna av livet dvs födslen å döden, i ytterkanterna på hjärnan som dem nya tankarna föds, i mitten sover vi å äter å bara finns till,

Elle sa...

Jag förstår, håller mig fortsatt i ytterläge allså... Med nån enstaka kort avstickare till sov-mat-läge i mitten.

Anonym sa...

Jag måste säga att jag blir en aning nyfiken på vad du gör om dagarna... du sitter uppe och bloggar och skriver kommentarer långt in på nätterna och vilken "vanlig" människa gör det? ;-)

Jag är ju ingen vanlig människa själv, men jag orkar inte sitta uppe ändå och hänga med i era kommentar-race utan måste gå och sova när det pågår som bäst... När sover du?

Marie sa...

Du har många bollar i luften ;)

Ovanliga vantar sa...

Sanna tider: Ja lider av insomnia, bloggen ska ju bli bok, musikal, film å hela helvetet, har 2 Bosniska kompisar som ska renskriva skiten. Min Tyska förläggare dog ju tidiare i år i en rulltrappa i warzawa. Serotoninstörningar. På dagarna sover ja alt tränar.

Mi:Fast nästa år så tänkte ja bli kär! Elr om 25 år?

Anonym sa...

Oh my... det var grejer det... Ska man säga godmorgon nu då...? ;-)

Ovanliga vantar sa...

sanna: Ja nu e ja vaken ti 08.30. Ja har jouren inatt. Oftast e de bara elle som bloggracar på nätterna. Ja har vatt vajen sen 14.00 faktisst, spelat nårra timmar beachvolleyboll ikväll

Anonym sa...

Ahaa... beach-volleyboll alltså... hmmm kan det vara nåt? hehe... hoppas det gick bra! :-)
Jour på natten låter jobbigt... trist att vara vaken när alla andra sover- ensamt... :-( Tur att Elle är vaken då ;-)

Ovanliga vantar sa...

Postern ti filmen e ju bilden i nedederkanten av bloggen. Behövs bara retuschera bort människorna i bakgrunden, fokus på mej bara asså. Ja älskar att va vaken ensam på nätterna, tystanden e fantastisk fast oftast har ja att göra,

Anonym sa...

Vadå? Är det du på bilden där...? Den tatuerade solbrända spelaren?

Ovanliga vantar sa...

Sanna: si senorita. Oteknisk som ja e så får bakgrundsfolket va kvar

Anonym sa...

Men skoja med mig!!! Du är ju en hunk juh! hahaha... nu förstår jag hur det kommer sig att du har så många beundrarinnor... ;-)

Nu blev jag lite ytlig här, men det har du väl inget emot??

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Hela min egna personlihet pendlar ju mellan ytliaste ytliheten å hela vägen ner ti djupaste dödsångestriket. Så du får va hur ytli du vill. Mellanmänniskorna förstår ju oftast inte. Ja har bara en vanli kompis, mest för att ha en referens

Anonym sa...

Är nog bra att ha folk omkring sig från olika ställen, så man får lite perspektiv på livet... man snöar lätt in på det man själv håller på med och att se nåt ur en annan människas ögon kan ge en massa aha-upplevelser... det är lite därför jag gillar det här med bloggar... man ramlar över en massa människor man aldrig hade haft en aning om existerade annars... och så många levnadsöden... och åsikter...!!!

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Ja håller me, å ja gillar bara bloggar som skriver, Elle å Mi e 2 av välditt få bloggar som ja tittar på som har bilder mm. Elle för att ja vet att hon besitter en sjukt bra humor som hon visat upp så därför måste ja bara trigga igång den å hitta saker som hon kan använda sig av å MI kollar ja för att få en inblick i en saga utan ondska, den får mej att le för att den e god å ja undrar hur hennes liv kan va så fint me tårtor å pyssel å allt. De e ju bara bloggar från riktia människor som e intressanta.

Anonym sa...

hmm... nä du har inga bilder i din blogg, inte ditt sätt att uttrycka dig, antar jag... Jag försöker alltid lägga till en bild som ska illustrera lite det jag skriver om- helst lite humoristiskt eller sensuellt... (Det är ju visserligen individuellt vad man tycker är roligt och sensuellt- men det får väl representera mig också då...)Jag tycker att bilder också tillför nåt till det grafiska, det visuella av inlägget... jag är ju egentligen en ordbajsare av stora mått, så jag försöker faktiskt begränsa texten ibland för att folk ska orka läsa... det har en tendens att bli väldigt långt ibland... hehe... men det är kul att skriva och då blir det så :-)
Du skrev nåt om musikal och film och hej och hå... skriver du musik också? Eller bara texter?

Ovanliga vantar sa...

sanna: Nix ingen musik elr sånt. klart att en bild här å där kan göra inlägget bättre för nån läsare. Vill man ha många som kollar ens blogg så e bilder no 1 har ja läst men samtiditt så åtminstone dem ja lagt upp som länkar e inte ute efter att få 1000 läsare om dan utan ja tror dem mest vill skriva av sig lite tankar å sen om dem tankarna roar alt oroar nån så e de ju bara en bonus, så tänker ja iallfall. Metabloggarna e sämst, där vart å vartannat inlägg e om bloggandet i sig.

Anonym sa...

haha... eller hur? Jo jag gillar ju i och för sig också textbloggar mer... bara bilder ger ingenting. Såå fotointresserad är jag inte ;-) Jag sitter mest och letar efter textinformationen eller texten som tillhör bilden och många fotobloggare bloggar ju inte så... dom har bara foton och bilder. En bra balans kanske?? ;-)

Det finns ju en gräns för mig hur vardagligt man kan blogga också- det måste hända nåt med... vissa bloggar så kul, så jag glömmer bort att det är på riktigt. Känns som en såpa typ... Lovelyn skriver så... en av mina favoriter!! (Vet att du känner henne...) Öppen, humorisktisk och spännande händelser som man bara inte kan vänta på att få läsa om vad som händer sen... Eftersom det då inte är såpa utan på riktigt, så slutar det ju aldrig som man tror... ;-)

Ovanliga vantar sa...

sanna:Ja de e ju roliare å ha koll där man undrar vad händer nu nästa gång liksom. Verkar som hon inte pallar blogga från Centralamerika. Du känner kanske awomansoon, lite följetong där nu ju, hur ska de gå men hennes försvunna pojkvän? Shit de e inte konstitt att en lesbisk tjejkmpis tycker att ja e en lesbisk man.

Anonym sa...

haha... en lesbisk man? Kan du utveckla det? Hmmm... den bloggen följer jag inte... det måste kollas upp- låter som nåt för mig ;-)

Ovanliga vantar sa...

Sanna: Lesbiska kompisen säger att ja tänker, agerar å funderar som en lesbisk tjej men e ju uppenbarligen en man. Hon e dramatiker å teater-regissör å alla hennes oftast monloger handlar kön å hur å varför å norm. Ja trodde du ingick i kretsen me awomansson, Lovelyn å villebrådskan? elr e de bara ja som inbillat mej att folk känner varandra?

Anonym sa...

Jag misstänker att det är en gammal bekant ja... som börjat om. Visste inte det bara... :-) Om det är hon, snackar vi ju lite via andra forum... :-)

Intressant att du tänker som en lesbisk- visste inte att dom tänkte så annorlunda än andra kvinnor, men det är klart- även om man är kvinna, kan man ju ha olika sätt att tänka ;-)

Ovanliga vantar sa...

sanna: Vet inte riktitt va hon menar men kanske e de så att ja ofta tänker me ett-utifrån-perspektiv. Kan va svårt för vanlia människor att fatta har ja märk på vissa jobb, tex när ja säger nått så menar ja inte att ja tycker så (de tror ju många) utan istället att nån kan tycka så. Kanske e lesbiska kvinnor en av dem minsta minoritetrna efter samerna dvs

Anonym sa...

hmmm... nog lätt hänt att man uppfattar att någon tycker det som han/hon säger eller uttrycker... Det gäller väl att lyssna på hur personen i fråga säger saken... inte alltid man registrerar det där som betyder att man snackar generellt eller allmänt osv...

Nu får du snart skriva ett nytt blogginlägg, för nu får man scrolla en massa för att läsa kommentarerna ;-)

Elle sa...

Bravissimo vilket bloggrace ni kört!

Eftersom mitt huvud snurrar av påtvingad
julighet måste jag bara inflika:

Snön ligger vit på taken
endast Ambin är vaken... Skojja bara. Jag börjar, bara att fortsätta:


10 små bloggare bloggraceade hela natten
Då de blev lite för fulla i hatten
En skribent tog på fyllan ett dråpligt kliv
så var de bara 9 kvar i detta jordeliv.

9 små bloggare blev osams med en kommentatör
Som ständigt alla andras inlägg förstör
Med blodig penna de författade en hämnd
Så var de bara 8, ingen glömd ingen nämnd.

8 små bloggare skulle skoja med eliten
då de råkade hamna så att säga i skiten
Herr Schulman kallade in maffian från Bosnien
Skrämda 7 överlevde det som hände sen.

6 små bloggare sexbloggade om det förbjudna
något om de ska vara rakade eller ludna
Frikyrkliga bloggaren fick en våldsam chock
5 var kvar efter att den mot skärmen gått på knock

5 små... Någon som vill ta vid?

Ovanliga vantar sa...

Får se om de händer nått som e värt att skriva om de närmsta dagarna, kommer nog inget nytt inlägg förrän Freda om ja känner mej själv rätt. Nä nu flyttar ja ti soffan å ska läsa ut den braia boken ja håller på me. Får klottra på era sidor tills nästa inlägg.

Ovanliga vantar sa...

elle: Trodde du somnat men märker att energin flödar. Tror Sanna behöver sömn nu så du får inte dra in henne i denna sörjan. Tack för inatt töser.

Anonym sa...

Ok... väntar med spänning på ditt nästa inlägg ;-)
Visst har vi varit duktiga Elle?? hehe... vad bra att du är här nu. Jag ska gå och lägga mig, så du får ta över... om Ambi kan slita sig från boken... ;-)

Elle sa...

Jag är förmodligen inget gott sällskap, mitt huvud snurrar ju av julrim medan era snurrar om paljettiga spanky-pants. (Känns ju roligare med bling-asset då)

Anonym sa...

Vi kan ta upp den tråden igen en annan kväll, när ditt huvud inte surrar julrim mer ;-)
Fast paljett-pantysarna lämnade vi ju för längesen... har ju haft värsta djupa diskussionen om ytlighet :-D

Sov gott nu era nattugglor!!

Elle sa...

Jepp, jag har hängt med! godnatt

Marie sa...

haha, som en saga? Det var ju snällt sagt tror jag :) Jag mår faktiskt väldigt bra just nu och det syns tydligen :)

Anonym sa...

Elle och jag har bestämt att du ska fortsätta (och göra klart??) 10 små bloggare- dikten... med rim och allt eftersom du var så duktig på det ;-)

Tixie sa...

man är borta i några dagar och missar hela världen. 40 inlägg? vad i helv. poppisbambi.

Ovanliga vantar sa...

Tix my love: 40 inlägg e faktisst lite insane

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?