onsdag 24 december 2008

Sign your name across my heart

- Dalia på Halal-tv e lite söt asså.

- Alla har vi sjukt massa kriterier som vi använder oss av i valet av vår nästa elr nästnästa ....Ja har säkert 30 olika kriterier som ja undermedvetet betygsätter 1-5 när ja träffar nån tjej som känner att ja e intresserad av. Dem viktiaste å vanliaste av kriterierna e:
* Cosiness
* Intelligens
* Charm
* Fysisk attraktion
* Sex
* Vardagspontential
* Framtid

- Ett dilemma me detta tänket har ja märkt e att ja inte riktitt kan sortera va ja tycker om ja har 2 flirtar som hamnar på samma poäng, vikket e bäst, den som har nårra 5:or men även nån 1:a elr nån som har 4:or rakt över på allt?

- Tix e ju i framtiden när vi har kommit överens om ett kärlekskontrakt ( Vi har typ 4 år på oss att finslipa på detaljerna). Tror att fler borde göra så innan dem blir ihop, screw the passion asså å bara anteckna alla möjlia situationer som kan uppstå i ett framtida förhållande. Redan ha färdia kompromisser. Kanske skulle slippa ett antal breakups om vi tog en sjukt lång fika innan vi säger I will om den där ihopflyttningen.

- Bipolär-Sara mardrömmer å vill ha nån som sover brevi. Borta i soffan e väl hyfsat brevi ? Ingen hud mot hud har nånsin gett mej en gnutta sömn.

- Fick en julklapp av okänd. En mobiltelefonkurs för pensionärer på Bergsgatan i Januari. Möjli avsändare e ju nån av mina vänner som tycker att de e dags att ja lär mej elr skaffar mobil som kan ta emot bilder, fota , svara i å inte bara skicka sms.

- I take a small step now it's a giant stride. People say I'm loud why should I hide. Only had a small taste so what a waste. I quietly observe though it's not my space. People call me Tricky for particular reason

15 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha... vad kul! Den personen som skickade den kursen har ju humor!! :-)

Jag har faktiskt också en stenåldersmobil... den kan visserligen ta emot mms, efter att jag installerat den 100 ggr för den fattade ju inte dom första 99 gångerna utan skickade ett sms om att jag hade fått ett mms... haha... men jag kan ju inte skicka själv mer än det som ligger i den redan... har ingen kamera och vad är då meningen med att skicka mms? Duger gott med sms och att kunna ringa nångång...

Skaffa en extra bred dubbelsäng, så riskerar du inte att hamna för nära den som ligger bredvid... jag vet vad du menar. Jag har sjukt svårt att sova med nån som ligger bredvid. Till och med i samma rum kan vara svårt. Ljud och rörelse och jag vaknar direkt! Det är väl mysigt och allt det där, men när man ska sova är det bäst att sova själv... hehe... jag har levt "ensam" alltför mycket, alltför länge och blivit van.

Lycka till i jakten på den rätta! Du har ju några potentiella iallafall :-)

Ovanliga vantar sa...

sanna : Nån satte en pcp i handen på mej å ja tryckte på alla knappar i 5 minuter sen fick ja inte leka längre

Ordanom sa...

I love that song btw.

Ovanliga vantar sa...

Get away with you gangsters
We don't want it
Get away with you gangsters
We don't like it
Eternal love eternal love
Money money money
Root of all evil
Money money money
Root of all evil.

De görs ju inget bättre så fast ja får klagomål på att ja inte uppdaterar min musiksmak så hänger ja kvar vi Massive Attack ett tag till.

Ordanom sa...

for real? don't recognize those lyrics. jag trodde det syftade till terence trent d'arby. jag är en sjuk sucker för musik från åttio- tidigt nittiotal. när jag hör det får jag något frånvarande i blicken och försvinner iväg till en plats långt härifrån som jag skapade i mitt eget huvud när jag va liten.

Anonym sa...

Jag trodde också det var Terence Trent... den låten började spela och sjunga inne i mitt huvud direkt när jag läste rubriken :-)

Ovanliga vantar sa...

ordanom å sanna: Jo rubriken syftade ti Terence Trent Darby. Ja älskade den låten åsså sen hade han bara en halvhit efter det å sen försvann han va?

Ordanom sa...

ja jag tror det. jag va så liten då.

Ovanliga vantar sa...

His debut solo album, Introducing the Hardline According to Terence Trent D'Arby, released in 1987, is his best-known and, in commercial terms, most successful work. The album, which produced hits like "If You Let Me Stay," "Wishing Well," "Dance Little Sister," and "Sign Your Name", sold over a million copies in the first three days of its release, and its sales currently total over 12 million.

Fan va han så jävla stor, fast sen försvann han nog, lite som Ace of base typ, dem som väl över 20 miljoner på sin debut

Ordanom sa...

en annan sak bara. var det inte lite mer känsla i kärlekssångerna och texterna från 80-talet? elr har jag bara blivit så gammal så att jag börjat tänka "det var bättre förr"?

Ovanliga vantar sa...

Asså ja håller me, man kunne texterna då på ett annat sätt, tänk Alpahille å alla dem där andra läskia Tyska grupperna, Moder talking mm. vare sig man vile elr inte så kunne man ju texterna.

Ordanom sa...

ja det var väl det jag tänkte... och det tycker anna också.

Ovanliga vantar sa...

Vem e nu Anna? Börjar bli sent, e de vodoodockan som du döpt?

Ordanom sa...

nähäe. vafan. så knäpp är jag väl inte :-P
anna är min kompis. alive and kickin.

Ovanliga vantar sa...

ordanom: Gav upp min bok nu, har verklien gett den genren en sista chans nu, ja pallar inte sånt typ based on a true story som de ifs inte va men de skildrades så. På tal om Anna tänkte ja för dem snackade hela tiden om slutet på Anna Karenina. Du som gillar 80-tal ja har nynnat hela dan på "West end girls". De e ju faktist en sjukt bra låt asså.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?