torsdag 25 december 2008

Envelopes

- Passerade förbi Fransyskans bokhandel på Julafton å snackade lite. Hon spelar gitarr i Envelopes, Indie/Punk-nått typ. Fast hon va lite sötare än när ja så henne första gången så e de nått me alla nyanser som försvinner när man inte hittar ett språk som båda 2 pratar lia väl.

- När hon berättade om sitt liv å sina planer så tänkte ja bara att ja skulle dö i Paris efter att alla mina kunskaper om Franska seriemagasin va uttömda å alla "Anfäkta å anamma"- Skämt va slut. Ja kände att alla diskussioner förr elr senare skulle hamna i kärnvapenprovsprängningarna i Mururoa.

- Ja skulle även förr elr senare få stryk av massa mustascher me randia tröjor som tycker att en dusch i veckan räcker. Detta skulle driva mej ut på Franska vishan där min enda uppgift hade vatt att köra traktorn in ti stan för att demonstrera mot vafan som helst typ. Skulle slutligen få en flip å hamna på Djävulsön antingen som fånge elr som främlingslegionär å efter att endast fått croissanter ti frukost under hela denna tiden skulle ja fått en anorektisk look så när ja ställde mej på dem Franska vågarna skulle dem bara svara "That is really lite".

- Hon har en kompis som hette Manne ( Tror han jobbar för clowner utan gränser).

- Ida har ja bara hängt me Bipolär-Sara hela dan å spelat TP hemma i soffan.

- En tant på 100 år fick frågan hur man ska gå tiväga för att bli gammal å hon svarade " De e 90 % inställning å 10 % omständiheter". De e kanske så me kärleken åsså?

25 kommentarer:

Ordanom sa...

hehe.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja hoppas på 200 år.Har inställningen å ska bara hoppas på de andra ..

Anonym sa...

Clownen Manne... barndomsminne... :-D

Vem är smartast? Du eller Sara? hehe... vem vann....?

Ovanliga vantar sa...

sanna: Har du sett seinfeldavsnittet när George blir förbannad för att nån ny clown inte vet vem Bozo the clown e? Bägge hade fulla tårtor när ja gick in i mitten å dundrade hem segern. Ja e kass på dem gröna (oväntat)halvkass på gula å rätt grym på resten.

Ordanom sa...

jag vet det där seinfeld- avsnittet. hehe.

det vore kul om du testade ifall du kan bli 200 år med hjälp av inställningen. skulle vilja va med o dokumentera. dessvärre vet jag inte om det blir så mycket kvalitet av dom sista 100 åren. men det kan ju hända att jag bara är cynisk eller fördomsfull.

Ovanliga vantar sa...

Enda sen ja föddes har ja sagt att kommer bli 200 år. De bästa på de programmet ida va en sjukt hälsosam tant från USA som gick sin mile om dan å sen även trampa järnet på motionscyklen, tror hon va 101 typ sen va där en gubbe i England på 100 år som rökte en ask cigg om dan + drack öl me en skiva apelsin på toppen så att han skulle få c-vitamin. Sjukt sur å arg va han så att man gillade han. "Varför jobbbar du ?" sa journalisten. Han jobbade fortfarande nårra hr om dan. Han svarade" För att ja fucking gillar det anrs kulle ja väl för fan inte göra de would I?"

Sen springer George över alla när de börjar brinna, fan ja dör bara ja tänker på den scenen

Ordanom sa...

hehe. min kompis farmor, som han hatar, blev typ 106 år. hon var en väldigt elak o hatisk tant o min kompis var övertygad om att hon levde helt fullt på hatet.

jag älskar seinfeld i övrigt också. en av mina favoriter är the merv griffin show, när kramer gör om sin lägenhet med hjälp av gammal talk show rekvisita och talar med hjälp av note cards hehehe. jag kunde inte andas när jag såg den och nådde ett tillstånd av total lycka.

Ovanliga vantar sa...

Ja de programmet e bra. Kommer direkt å tänka på när Kramer har japanerna i sina lådor elr när han rekommenderar filmer när de blir felkopplingar ti Moviephone. Asså alla avsnitten e ju bra men en speciell favorit e parkeringshuset när dem inte hittar bilen.

Ordanom sa...

jag tror att man kan komma väldigt långt med rätt inställning i kärlek också. jag tror att det hänger väldigt mkt på inställningen faktiskt.

Ordanom sa...

och elaines guldfisk dör...

Ovanliga vantar sa...

Ja å ja har resonerat lite på skämt men mest på allvar asså. Ett kärlekskontrakt me utvärdering var 6e månad å total ärlihet å öppenhet om allt. De e iallafall så mitt nästa if ever förhållande ska se ut hade ja tänkt.

Ovanliga vantar sa...

zappa häromdan å tänkte på att Anja Kontor va lite lik Elaine när hon sto å digga jul-låtar på nån uppesittarkväll. Leines dans e ju åsså famous.

Ordanom sa...

ska man verkligen vara helt ärlig? det kanske du vet mer om än jag. antagligen vet du det för jag är relationsdyslektiker. men du kanske menar att vara ärlig med vad man tycker o känner om relationen? för jag tror inte att man ska vara ärlig med allt. men jag vet ju inget.
men tror du att ett kärlekskontrakt skulle fungera i praktiken? skulle inte det döda en del av grejen med kärlek? love is a sneaky thing...

Ovanliga vantar sa...

Jo man dödar passion as we think we know it men eftersom de ändå aldri funkat den gamla vägen så tänkte ja ta en nu route maybe a detour men ja menade verklien ärlihet fullt ut, varför inte asså. Tror de kommer att utvecklas nån helt annan typ av relation, en mycke roliare å mindre ängsli.Mindre gråt å tjafs vikket gör att de finns en risk att de blir nån sorts kompisgrej ti slut men vafan. Ja vill ha nån ny sorts kärlek. Den vanlia verkar inte funka för mej ändå. Utvärdering dödar såklart men man kan säkert göra de på nått kul sätt + att relationen dör ju fan ändå förr elr senare, kalla mejinte bitter tack bara kanske cynisk, synsk å realistisk. Nä nu vill ja ha ärli å öppen kärlek oavsett va de innebär.

Ordanom sa...

försvann in i Dexters nervpirrande värld ett tag...
jag köper ditt resonemang. jag håller med dig. det skulle bespara en hel del ängslan och tjafs. men jag tror att det blir en kompisgrej väldigt lätt. men det behöver ju inte vara dåligt som du säger. tvärtemot, det kan vara att föredra.

det finns ett citat som jag gillar:
"After all, what is happiness?
Love, they tell me. But love deosn't bring and never has brought happiness. On the contrary, it's a constant state of anxiety, a battlefield; it's sleepless nights, asking ourselves all the time if we're doing the right thing. Real love is composed of ecstacy and agony."

Anonym sa...

Oj här var det kommentarer!! :-D
Jag tror jag har sett alla Seinfeldt-avsnitten- en del flera gånger eftersom dom går i repris hela tiden... hehe...

Mitt träningskort gick ut i slutet på förra veckan och jag tänkte vänta till nästa år med att förnya det eftersom dom har stängt en del nu och har så få pass... men jag kan inte hålla mig längre nu... Så nu måste jag iväg och träna- det får bli mer bloggande i eftermiddag eller så- idag är jag äntligen hemma en stund :-)

Elle sa...

TP... kan vara farligt i juletid om man ska föreställa en "kärn"-familj av det vanliga slaget tror jag. TP kan rämna fasader, blotta sanningen bakom familje-"lyckor" och göra folk till bittra fiender... Annars kan det vara väldigt trevligt. Men jag brukar loosa... har allt för clevra vänner.

Anonym sa...

Man får nog vara rätt jämnsmarta så att säga... annars är det nog inte så kul... man kan lätt känna sig idiotförklarad när man inte kan en enda fråga och dom andra tar plutt efter plutt... hehe...

Annars är spelet rätt kul tycker jag :-) Gröna är roligast... ;-)

Ovanliga vantar sa...

ordanoma: agony auntens mästarinna va väl Ann Landers. Ja jobbade 1 år som Engelsklärare å då hade vi alltid massa frågor å svar me Ann Landers. Kärlek e inte lika me lycka. "... Belive or not but George is not at home..." fan va den e skön när han sjungit in den på telefonsvararen.

Elle: Clevra vänner å smarta friends, dem flesta ikke-clevra sorteras ju bort förr elr senare.Clevrare, clevrast. Forever-clever (Ett sidoprojekt ti Die klotterens). Blev sugen på att göra en ny version av west end girls som ja fick på hjärnan ida.

Sanna: Nån som ja aldri spelat spel me fick svaret att där va 2 miljarder som såg öppningsmatchen på fotbolls-VM å då sa hon " Finns där så stora stadiums?"

Anonym sa...

haha... ja inte så clever då...
West End Gils... Pet Shop Boys... hmmm dom var längesen jag lyssnade på nu. Är du inne i nån 80-tals nostalgiskt musiksväng just nu? Vem var din idol då, när det begav sig?

Ovanliga vantar sa...

http://denperfektapartnern.blogspot.com/2008/03/integritet.html

Ovanliga vantar sa...

Sanna: 80-talet för mej e Imperiet. Tyckte dem va mycke bättre än Ebba grön å allt annat skit Thåström gjort sen. Samma där som me all annan 80-talsmusik, sjukt bra texter.

Anonym sa...

Är det så du fastnar för musik? Via texterna? Och sedan kommer melodin, så att säga?

Jag fastnar nämligen alltid för beats och slingor och hör inte texten... därav att jag kan gilla en låt av en artist i en viss genre, som jag kanske inte gillar i övrigt- bara för att jag fastnar för just den melodin/beatet. Sen kanske texten kommer... jag har upplevt att jag upptäckt text långt efter musiken och fått verkliga aha-upplevelser... ahaaaaa- är det det den handlar om!!?? Och antingen får låten ytterligare betydelse eller också skäms jag för att jag fastnade för just den ;-)

Ovanliga vantar sa...

Nu gillar ja ju bara drum n bass å house å acid jazz å ambient å sånt där texterna kommer sist. Hade nån hatt nått å säga skulle dem ju skriva en bok.

Anonym sa...

haha... typ som tyska Scooter då? Deras texter är ju genialiska- dom gapskrattar själva när journalister försöker diskutera deras texter- självironi, det är bra det! :-D

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?